Jump to content
PyroForum.nl

Huis Tuin En Keuken Trucjes


User1

Recommended Posts

Het verbaasd mij trouwens dat hier nog niet het o zo handige tipje is geweest van een kookpotje gemaakt van een bier-blik (of ander blik), gewoon even met een blikopener langs het randje en je houd een mooi kookpotje van nog geen 20 cent over en nee, je hebt dan geen scherpe rand nog over waar je langs hebt gesneden. Ik zelf gebruik deze om zouten uit te koken (niet doen met NH4NO3!!!), op een door hardbass genoemd spiritusbrandertje (de tweede versie, is overal te vinden op internet hoe je er een moet maken; type in: 'How to make an alcohol *burner/stove/watdan ook*'. Verder heb ik volgens mij niet veel andere dingen die erg behulpzaam zijn denk ik :P .

Link to comment
  • 2 months later...
Zou iemand voor mij eens kunnen uittesten hoelang aluminium folie het volhoud in warm geconsenteerd HNO3?


Niet lang..
Aluminium oxideert behoorlijk snel.
Aangezien HNO3 bijzonder goed is in oxidaties... do the math.

Echter zodra Al eenmaal een oxide laag heeft is het bijzonder inert.

WOW mijn thread uit 2008 hoe cool is dat :P
Link to comment

Inmiddels heb ik een fatsoenlijke destillatie opstelling, dus al dat gepruts is niet meer nodig.
En over brandertjes gesproken, ik heb laatst een soort bunsen burner gemaakt, misschien dat ik er wel een foto van schiet als ik nog andere dingen moet fotograferen.
Verder heb ik nog een interesante link met wat ontwerpjes.
http://zenstoves.net/How.htm

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...