Jump to content
PyroForum.nl

Het Is Weer Bijna O & N


User1

Recommended Posts

De eindstoppen zijn van wcpapierpropjes die aan de ene kant zijn vast gezet met plakband en aan de kant van het lont door het vlinder-papieromhulsel met touwtje zijn gefixeerd.
Dit 3 mm lont brand behoorlijk snel, ik zou 3 cm echt niet aandurven, de vertraging is naar mijn mening niet te lang.
Ik gebruik deze compositie omdat:

-ik niet zo houd van werken met zwavel in flash omdat het vaak klonten in de flash geeft.
-ik erg tevreden ben met de knal en de flits die hij geeft
-de compositie met 34% mg en 26% Al wel een beetje duur wordt als je zoveel maakt en ik dacht dat deze compositie minder snel (zit veel te weinig oxidator in??) brand dan de door mij gebruikte.

De magnesium is 200 mesh,

Hebben jullie al foto`s van jullie creaties?


Explomaan

Link to comment

Ik ben een serie meal-based vuurpijlen aan het maken, een zooi fonteinen, ik wou nog 1,5" starmines maken (2 stuks) en voor de rest nog een paar rookbommetjes zijn ook altijd leuk maar die maak ik wel op de dag zelf.

Vandaag wou ik een zooi R-candy pijlen maken maar de batch mislukte en brande veel te traag, het was 70g, zonde van mijn chemicaliën ;) .

Edited by pyrobass
Link to comment

Die flash onder die link is een soort thermobarische flash. Die creeert een wolk brandend metaal, wat een veel grotere drukgolf geeft dan je zou verwachten als je naar het gewicht ervan kijkt. Het is in feite gewoon stochiometrische KP/Mg flash met een zooi dark aluminium eraan toegevoegd. Met MgAl/KP in stochiometrische verhouding en +20% dark aluminium heb je hetzelfde effect.

Link to comment

Thermobarisch?, dat klinkt wel cool. Ik ga deze flash nu maken om een aantal rode flares van report te voorzien, ik ben benieuwd.

Ik heb net van die babypijltjes afgestoken en nu weet ik weer waarom ik zelf mijn vuurwerk maak, wat een zooi is dat.

Ohja, die vlinders zijn natuurlijk heeeel hard ;)

Edit:

Ik heb even 1 gram van die thermobarische flash getest in een flinterdunpapier (1 laagje van een wcpapiertje) getest en gefilmd. Het is behoorlijk fel maar zo los niet erg speciaal:

1_gram_thermobarische_flash.wmv

Edited by explomaan
Link to comment

Hier alvast een pic van mijn kant. Het betreft een heel snel gerolde huls dat met tape bij elkaar wordt gehouden, (Normaal niet echt mijn stijl, maar voor deze keer..) gevuld met 30gr kclo4/mg/al german dark.
Ik wilde eens kijken wat dit in de lucht opleverd. Overigens is de motor gewoon van een commerciële vuurpijl.

Ik heb bovendien nog 20x 10 grammers en zo'n slordige 30x 4 grammers. Deze zijn gewoon via de welbekende 70/30 verhouding samengesteld. De vertraging is een buisje van 5cm gevuld met een delay mix, goed voor 4sec vertraging, heeft verder niet echt een nuttige bijdrage had er net zo goed een stuk lont aan kunnen maken maar vond dit wel leuk (vorig jaar ook zo gedaan). Ik zal hier morgen wel een foto van plaatsen.

Dus, niet echt een bijzondere 'collectie' zoals je kunt lezen maar ik ben vastberaden me in 2009 wat meer te richten op het sier gebeuren, praktijkgericht dan.

Een denderende eerste post ik weet het, ik zal me vandaag of morgen even voorstellen in het daarvoor bestemde topic.

Affijn de pic:
http://nl [B][ GEBRUIK MAKEN VAN EXTERNE UPLOADERS IS NIET TOEGESTAAN, UPLOAD BESTANDEN DIRECT OP HET FORUM ][/B]view.php?pic=107ni3r&s=5

Link to comment

;) Wie heeft er het lef om te zeggen dat ie 9 gestolen commerciele 12'' heeft liggen :P :P ?
Met die thermobarische flash, komen factoren als stevigheid/dikte van de huls toch ook kijken? Wat ook goed werkt is pulverone met flash mengen en dat in een huls. Voor salutes kun je dan MCRH gebruiken. Werkt mooi!

Link to comment

Ik wens iedereen een heel gelukkig nieuw jaar! ;)

Heb ook alle ledematen er nog aan zitten.

Verder heb ik een vrij rustige jaarwisseling gehad, voor zover ik weet waren er bij ons in het dorp ook niet al te veel relschoppers. (dus die gasten die verkeersborden opblazen enzovoort)

Edited by pyrobass
Link to comment

Lekker 7,5 uur geknald 1,5 uur gesierd :P gewoon siervuurwerk s'nachts dan...
Had uit duitsland mijn sier gehaald en mijn knal gewoon uit nederland heb alle 11 vingertjes nog... ow sorry heb er maar tien. :P
in ieder geval iedereen gelukkig nieuwjaar en ik hoop dat jullie een goed pyro-jaar tegenmoet komen. ;)

Link to comment

Heb mijn hand, wang en hals verbrand door een ongelukje met babypijltjes. Gelukkig valt alles mee en heb geen pijn gehad. morgen 2de keer controle in ziekenhuis. Loop nu met een super groot ingepakte hand rond. ;)

Van mijn wang en hals zie je al niks meer. Op mijn hand zit vlam a zine ofzoiets.

Edited by cojonesm
Link to comment

Ik had het jaar ervoor ook een ongeluk met een babypijtje, zonder stokje. (ook wel voetzoeker genoemd)
Ik gooide hem ongeveer 6 meter voor me en vloog richting mijn benen, knalde tegen mijn dij aan en vloog vervolgens door naar mijn hand waar de 0,2g flash report zijn werk deed.
Dit was niet fijn.

Ik had 2 250g KNO3/suiker rookbommen en een van 1200 gram. Filmpje komt nog.
Geen last gehad van mist, waar ik wel last van had is dat er van mijn hele straat maar 1 huis vuurwerk had aangeschaft.
Toevallig het huis waar ik woon...

Maar goed, ik heb een fijne jaarwisseling gehad, ik hoop dat dit tevens voor iedereen anders geldt.

Goede voornemens? ;)

Link to comment

Happy newyear.

Peter r janssen heeft zich redelijk uitgeleefd dit jaar.
Zoals we allemaal van deze gebruiker gewend zijn heeft dit vooral HE betreft ( hij doet weinig aan pyro )

- Restje HMTD +/- 2 gram.

- 80 gram AN 5 gram bloem 15 ml NG!
(zeer lomp ;) zelfde compo als hieronder )

- 25 gram TNP
( blijft mooi spul)

- 10 gram MHN + 10 ml EGDN ( met ernaast een pakketje van 50 gram AN )
(ongeloofelijk brisant)

- 1000 gram ANFO ( activated AN + 5% hexaan + 15 gram TMDD )
500 gram ANWAX ( 4% floorpolish )
100 gram ANdynamiet ( 80 gram activated AN + 5 gram bloem + 15 ml NG )
5 gram multicompound cap ( 0.5 gram DS + 2 gram DS/MHN 50:50 + 2.5 gram handpressed MHN)
5 gram multicompound cap ( 0.5 gram DS + 4,5 gram TNP )

Dit alles electrisch afgevuurd en 40 cm onder de grond begraven.
Peter nam een praktisch volledige detonatie waar (geen resten).
De aarde regen stopte pas na 15 seconden.
Helaas was de grond bevroren maar toch was de krater 90 cm breed en zo'n 70 diep.

- nog een aantal dingen die ik vergeten ben.



Er is geen film materiaal jammer genoeg, dat wilde peter niet geven. ( ik denk dat z'n camera kapot is)

400 posts is een mooi begin van het jaar :P :P.
User Nr1

Edited by User1
Link to comment
- 80 gram AN 5 gram bloem 15 ml NG!
Ah.. het goede spul, ik had het van het jaar gebruikt als booster in een 400 gram AN/bloem charge.

- 10 gram MHN + 10 ml EGDN ( met ernaast een pakketje van 50 gram AN )
(ongeloofelijk brisant)
Ha ha. deed de AN nog mee? daar ben ik wel een beetje benieuwd naar, mischien duw ik dit jaar wat plastic in een fotorolkokertje AN.
Link to comment

De AN kreeg zo'n punch omdat ook getampt was dat het weinig keus had ;)
Het is puur best af te zetten maar dan heeft men gewoon overkill nodig.
De AN was over dus dacht hij waarom niet ernaast.

Edited by User1
Link to comment

Ik kreeg van Theo Van Slootten ook een berichtje, deze zou het nieuwe jaar ingewijd hebben met een klein ANNM'etje midden in het park... Wel ver verwijderd van alle mensheid natuurlijk...
1000gram AN met de bijbehorende 20% nitromethaan zijn met een dubbele detonator (voor extra veiligheid) afgezet en de schokgolf is op driehonderd meter door getuigen gevoeld.

Kees.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...