Jump to content
PyroForum.nl

Hoi


Cfx3

Recommended Posts

Hallo,
Mijn naam is Tim.
Ik ben al langer geïnterreseert in pyro/he/scheikunde, ik heb een beetje praktische ervaring maar heb vooral veel gelezen. (op het internet kan je nogal wat leren)
Mijn ervaringen zijn:
kno3/suiker rookbommen Hiervan heb ik vele combinaties geprobeert en getest. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de algemeen bekende 6/4 teveel vlam had en dat 9/7 een betere rookvorming gaf. Maar dat is wat ik vind, smaken verschillen.
Verder heb maak ik wel eens zwavelloos buskruit (kno3/c) gemaakt en ik heb ook al nh4no3 uit KAS gehaald. (is niet zo heel spectaculair) En natuurlijk heb ik ook KAS/suiker rookbommen gemaakt.
Ik heb termiet gemaakt Fe2o3/Al2 dat brandde niet zo heel goed, omdat ik mijn aluminium had gemaakt door alu-folie met de staafmixer te bewerken. (de snippertjes, ofwel propjes, waren zo'n 0,5-3 mm in diameter)
Ik wil nog eens gaan nitreren, maar wacht daar nog wel even mee.
Ik wil ook nog een keer HMTD gaan maken, heb er al veel over gelezen en weet ook al waar ik de hexamine kan halen maar ben nog op zoek of het niet goedkoper kan.
Ik zit in de 4de van het gymnasium, ik heb het profiel N&T met biologie, de exacte vakken liggen mij het best. Later wil ik chirurg worden. (jaja veel studeren :o)
Ik doe boogschieten als sport, verder heb ik een luchtbuks waar ik thuis af en toe mee schiet. En best veel computeren, ik speel runescape. =p
Ik wordt binnenkort 16 jaar.
Ik woon op het platteland.
Tot zo ver mijn 'Ik ben...' topic.

~Cfx3

Link to comment

Dat is al een groot voordeel dat je op het platte land woont, dan heeft in ieder geval niemand last van je activiteiten. :o

Over je plannen betreffende HMTD zal niet iedereen even enthousisast zijn. Mijn advies is dan ook om dit nog maar even te laten voor wat het is.

Leuk dat we er weer een member bij hebben en ik wens je veel plezier!

Welkom!

Link to comment

Welkom,

Je bent toch al goed bezig buiten dat HMTD plan.
Als je echt een explosief wil maken, lees dan eerst nog een hoop aub. Er zijn tal van andere veiligere explosieven die even 'moeilijk' te maken zijn als HMTD.
Als je toch van plan bent om HMTD te maken, gebruik dan aub je gezond verstand.

Verder is het gewenst om chemische formules juist te schrijven.
Dus KNO3 ipv kno3 en NH4NO3 ipv nh4no3.
Voor simpele triviale formules zijn sub- en supscript niet vereist.

Veel plezier op het forum!

Link to comment

Welkom! :huh:

Probeer T.M.D.D. eens! Dat is het peroxide van een condensatie tussen ureum en formaldehyde, wat een leuke witte HMTD-like stof oplevert die gigantische snelle vuurballen maakt zonder DDT. Ook is het vrijwel ongevoelig voor slag en frictie. Er is wel een topic over te vinden op PF waar de synthese staat. Ikzelf vind dat een van de grappigste stofjes om wat mee te knoeien zonder direct mijn klauwen eraf te blazen. :o

Link to comment

Welkom.

Ik heb laatst die synthese ook gedaan.
Alleen dan met zuur gestabliseerde H2O2 (azijnzuur).
De reactie schoot niet echt op, of ik was ongeduldig.
Dus voegde daarna een paar druppels HCl toe.
Het hele bekerglas zat ineens vol met kristallen.
Het brand als suiker, slecht dus.
Zou het kunnen dat er hier een polymerisatie reactie is opgetreden.
Welke synthese gebruik jij leander.

grtz


*Edit

Ik met me hoofd ook altijd.
Inderdaad er was al een topic over, die met die zweedse tekst :o.
Dat niet kunnen bedenken na het hele forum 4 keer doorgelezen te hebben is echt dom :huh:

Edited by User1
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...