Jump to content
PyroForum.nl

Idee: Een Kno3/suiker Raket Met Kleurenrook


Recommended Posts

Ik was ook eigenlijk niet van plan hem te maken, maar ik wou wel eens weten of het zou kunnen.
Ik ga denk ik maar eens KNO3 bestellen en dan maar eens een gewone pijl maken.
Als er nog iemand een goed adresje weet, PM me dan, ik zoek nog steeds een goedkopen leverancier...
(zou dit eigenlijk wel mogen?)

Warning, bronnen vragen.

Link to comment

Even een praktisch puntje met betrekking tot glow sticks. Ten eerste zijn ze veel te licht om als gewicht onder een parachute van enige grootte te hangen. Een parachute van 50 cm doorsnede heeft bijvoorbeeld minimaal 15 gram gewicht nodig om niet te kantelen. Daarnaast is het vrijwel onmogelijk om je glowstick te breken zonder je parachute aan gort te blazen, zeker als je parachutes gebruikt van crepe papier zoals ik dat doe.

Ik zou er lekker een flare onder hangen, en hooguit een paar gram buskruit om het zaakje eruit te stoten. Met oud en nieuw heb ik nog een parachute uit een 30 mm buisje geschoten, en daar hoefde maar een gram buskruit onder.

Die roemruchte parachuteshell vind je overigens hier.

Link to comment

Wow, die parachute shell is echt super mooi.

Heb je dan gewoon een shell gevuld met krantenpapier en de spollete verbonden met een buisje met 1 gram lift met een parachute bovenop? En de parachute zelf is dus van crepe papier gemaakt maar verbrand die die niet door de lift en of de star die eronder hangt? Misschien is een pillbox star dan een idee.

Edited by midge
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...