Jump to content
PyroForum.nl

Pyro-stuff.com


ener

Recommended Posts

  • Replies 283
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

't is dat ik in een behulpzame bui ben.. De starplate leg je bv op een plankje ofzo, dat fungeert dan als de bodem... Gewoon hetzelfde idee als een starpump. En voor sterren rollen heb je geen media nodig... Ik stel voor dat je je eerst eens wat meer gaat verdiepen in alles voordat je hier (2x achter elkaar) dit soort domme vragen gaat stellen.:lol:

http://www.pyroguide.com/index.php?title=Star_pump
http://www.pyroguide.com/index.php?title=Star_plate
http://www.pyroguide.com/index.php?title=Star_roller

Ook weer wat geleerd vandaag.

Link to comment

Richard,

Keramische media is voor in de ballmill, niet om sterren mee te rollen.

De vrouwelijke deel vd starplate leg je ergens op, bijvoorbeeld je werkbank of een plaatje aluminium, staal, rvs etc. Dan vul je hem af met compositie (en ± 10% vocht.)
Dan leg je de mannelijke plaat erop en pers je het met de hand, hamer of pers. Neem vervolgens de plate in je handen en druk de mannelijke plate door tot de geperste sterren eruit vallen, boven een krant oid.

Link to comment

Ik snap niet waarom u dit zou zien als domme vragen. Er staat namelijk geen handleiding bij de starplates... Tevens heb ik informatie gevonden waar wel degelijk media werd gebruikt om stars te rollen, vandaar mijn vraag.

Overigens bedankt voor de uitleg.

Niet nodig om volledige posts te quoten!

Edited by Prophet
Link to comment
  • 2 weeks later...

Hey ik zie het nu pas, er klopt iets niet op de site, gezien de vage bedragen zal er wat mis zijn met de automatische BTW berekening.
Wij voeren een ex btw bedrag in bij de producten en de webwinkel berekend de incl btw prijs die jullie ook zien.

Link to comment

Ik vind je starplates echt super werken, ik maak er hele mooie uniforme stars mee..:)Ze beschadigen of bekrassen bijna niet van Ti houdende comps, echt super.

De 10 meshzeef zorgt voor mooie granules, stukken beter dan een keukenzeef, ook werkt het veel prettiger. Helaas heb ik mn 20 mm cometpump vast laten lopen, omdat ik er iets te enthousiast op gehamerd heb, terwijl ie afgevuld was
met een compo met sponge Ti. Ik heb mijn laatst geposte 4 inch gepasted met die glasvezeltape van jullie, om en om. Ik kreeg echt een knoertharde break, terwijl ik alleen pulverone van matige kwaliteit gebruikte.Als je het leuk vind moet
je maar eens bij de shells kijken onder mijn naam.Ik ben erg tevreden met jullie assortiment!

vriendelijke pyro groetjes,

Link to comment

Ja ik heb de topic een beetje kunnen volgen.
Wat me opviel waren je lange sterren. In principe kunnen ze gewoon dezelfde hoogte als diameter hebben.

Bedankt voor de complimenten, we doen er alles aan om een mooi assortiment te hebben.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Wo avond besteld, vrijdag in huis! Top!!!

Heb nog wel enkele kleine vragen over de '19,7mm BP coreburner rocket kit'
1. Hoe hard rammen (b.v. zoals je een moer vastdraait? dus totdat ie goed vast zit of nog een slagje extra?)
2. Ik ben van plan eerst pulverone te maken en die te gaan rammen. Is dat zonde van mijn tijd?
3. Hoe ver boven de core stoppen? Moet natuurlijk ook beetje proefondervindelijk gebeuren maar wat is een goed begin, 1cm 2cm?
4. Hoe dik de nozzle te maken. Mijn idee is 1.5 cm. Goed idee?

Edited by pdfbq
Link to comment

×
×
  • Create New...