Jump to content
PyroForum.nl

Ik Ben.. :d


Recommended Posts

Het lijkt me handiger om hier 1 groot topic voor te hebben hoor :) maar goed...

Noem me maar Bob :)
Ik ben 14 en ik woon in Bergschenhoek (Das 2KM ten noorden van Rotterdam)
Ik ben net over, dus ik zit nu eigenlijk in 4HAVO...

Ik ben tot nu toe nog meer theoretisch ontwikkeld met Scheikunde/Pyrotechnica dan dat ik ervaring heb obgebouwt.

...Kheb altijd al lopen knutselen en klooien met vuurwerk, ik heb condoombommen* gemaakt (Haarlak) en sinds kort gebruik ik ook kaliumnitraat, alleen nog maar een 20 grams rookbommetje mee bereikt.. :P

Maar de rest komt nog wel :blush: Als ik zwavel en steenkoolpoeder heb ga ik er ook buskruit van maken :lol:

(*Ja, dat zijn die dingen die je ook op mn avatar ziet)

Link to comment

Oh Jezus,

Je lijkt nog wel trots te zijn op je "condoombommen" (seriously, WTF :blush: ) en je neemt ExplosiveCoek's post serieus? :lol:

Maar achja, iedereen verdient een kans dus jij ook. Lees goed de regels en hou je er a.u.b. aan, anders zal je helaas de consequenties moeten dragen.

Link to comment
Welkom, je kan je haren er ook af laten gaan met een condoombom neem ik aan?

Aansteker + haarlakbus geeft je genoeg afstand met gestrekte arm... En mijn broer is een keertje zijn wenkbrauwen verloren door zo een ding, handig :haha:

NEE ik nam ExplosiveCoek's post niet serieus, aangezien mijn reactie daarop ook welleens sarcastisch zou kunnen zijn? :)

Ja oke, het moest idd houtskool zijn, oke, dom foutje... maar big deal :) (Doe jij steenkool maar eens in de blender wedden dat je dat poeder dan krijgt? xD)

Als laatste @ danny:
Het mag dan een dorp zijn maar met 20.000 inwoners wordt je niet zo enorm snel aangewezen ofzoiets hoor...
Ten tweede, welke politieagent zit nou weer op internet te jagen op bewijsmateriaal? :lol:
Verder vertel ik mijn echte naam of adres niet dus kunnen ze me niks maken...

Mijn officiële voornaam is niet eens Bob :blush: Edited by Hardcore Bob
Link to comment
Ten tweede, welke politieagent zit nou weer op internet te jagen op bewijsmateriaal? glare.gif
Verder vertel ik mijn echte naam of adres niet dus kunnen ze me niks maken...


LOLROF Ignorance is bliss.
Nee hoor, natuurlijk word dit forum niet in de gaten gehouden, natuurlijk hebben ze niet je IP adres, en zonder je naam te vertellen ben je nooit te vinden.
Get real!

Verder welkom.
Gr33tZ
Link to comment
  • 3 weeks later...

Ach, condoombommen (:S?) zijn denk ik nog een stuk minder kewl dan al het 'fikkie stoken' dat ik deed voordat ik hier kwam.

@Bob: Wees inderdaad voorzichtig met wat je allemaal vrij geeft over jezelf. Het is vaker voorgekomen dat de politie een inval heeft gedaan bij iemand die zich online met HE's bezighield.

Verder heet ik je hier welkom, en ik hoop dat je veel leert.
TIP: Lees veel. Dan meer. En dan nog meer. En als je klaar bent om iets te gaan doen...lees alles dan nog drie keer door! Zo loop je zelf minder gevaar en dan heb je een veel fijnere tijd op dit forum.

P.S. Ben je een HE-man of ben je meer van de pyrotechniek?

Edited by mwb
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ja dat wil ik nu bij nader inzien ook aanpassen, maar ik kan niet meer editen???

Dank je dat jij tenminste niet alles van mijn condoombommen zit af te kraken :P
Ik weet dat het k3wl is, en dat boeit me ook niet. Ik doe dat als ik me verveel voor de lol met wat vrienden.
Condoombommen zijn in feite niet eens bommen aangezien het geen knal geeft. (Meer een "voemp" geluid)

Ik denk dat HE's mij tog meer interesseren dan sier en flash. (rookbommen, ook altijd leuk, het valt me op dat dit niet tot de k3wl behoort)
Denk alsjeblieft niet dat ik niks over scheikunde of HE's weet voordat ik hier kwam, niets is minder waar.


Oh en over die blender... Click: http://www.WillItBlend.com/
Deze blender haalt dat wel :P



PS: Kan een mod dan evt. mijn gegevens uit mijn eerste post verwijderen? Thx!

Edited by Hardcore Bob
Link to comment

HE is leuk, zonder meer SWIM doet het ook.

Maar als iemand iets groots wil gaan initieren met AP loop ik even een blokje om :P
Waarom neem je niet een ander veiliger primair? zoals DS?

Aangezien ik een beetje misselijk wordt van het feit dat ik bijna weer een post wilde neerhangen onder het AP-topic die zijn lengte te danken heeft aan mannetjes die lui zijn / geen zin in lezen hebben / hard willen knallen / en uiteindelijk bereid zijn daar hun jonge leven aan te wagen, waardoor ze het nog langer maken waardoor ze nog minder zin hebben het door te lezen :S
En hem uiteindelijk NOG langer te maken met deze post :S:S dan nu maar hier :P

Edited by High Density
Link to comment
Ik heb NOOIT ergens verteld over dat ik van plan ben TATP te maken of laat staan te gebruiken...

Dat ben ik de komende maand ook zeker niet van plan ...


Sorry als ik te offensief overkom, maar in weze was mijn post een slap aftreksel van wat ik eerst wilde tikken :D in wezen iemand die deze post offensief over vind komen :D is zoizo niet geschikt om AP te gebruiken als primair :P

Wat wil je nu bereiken met de antwoorden die je hebt gekregen in het AP topic? aanstippen als een overwinning dat het topic langer is geworden, en de AP makkelijker gemaakt kan worden door mannetjes die zelfs nog jonger zijn als 14 :S? deze leeftijdsgroep wordt niet eens in staat geacht op een brommer te kunnen rijden, en dat gaat stoffen maken waarvan zelfs mensen van de explosieven opruimings dienst zeggen hmm.. ik maak liever eene ander primair.
als dat niet de reden was waarom gaf je de echte reden dan niet op? dat komt nog eens een stuk professioneler over ook, en heb je minder kans op dit soort lappen gezwam.
Ik vind bovenstaande gewoon een slappe afleidingsmaneuvre die kant nog wal raakt en geen enkel nut propageerd, je hebt de H2O2 30% al in huis. verder krijg je aleen virtueel commentaar over wat je post.
Je denkt toch niet dat AP minder instabiel wordt als je de synthese een maand uitsteld !!! weet je hoe zinloos dat overkomt? :P

Al die drogredenen van AP trimer enzo kort van te voren maken, noem maar op, als je die onder controle denkt te hebben ben je dan als 14 jarige in staat om ook in te zien dat een ONGEPLAND volkomen niet te voorzien ongelukje voldoende kan zijn om je te verdampen?
Link to comment

Volgens mij begaat hij een grote fout en die moeten wij een beetje rechtzetten.
Kijk als dalijk iets bij jou tot ontploffing komt AP ofzo, dan staat pyro weer in het verkeerde daglicht.
Daarom willen de meeste mensen hier de k3wls meteen bijsturen en dat is ook wel nodig hoor!
Maar desalnietemin begin eerst eens met wat mp en shells ik denk dat menigeen hier shells leuker vindt dan zwaar explosieve stoffen te maken.
Groeten Mitch

Link to comment

Ik denk:

Kick hem van hier.. Dat dacht ik eigenlijk al vanaf het begin.

Op msn had ik het er met andere leden over waar hij het eerste zou posten, we gokten op AP in de explosieven sectie.
Het duurde toch nog langer dan verwachte, alhoewel de eerste post toch wel in de HE sectie kwam te staan.. Kom op, je hebt daar echt wel 'wat' meer chemische kennis voor nodig.. Het is gewoon te gevaarlijk om bij zulke spullen te denken van 'ah, komt allemaal wel goed. Een beetje van dit en beetje van dat en ik heb weer lol'. De enige die dan weer lol hebben zijn de mensen op bijv. geenstijl als jij in de krant komt met een 'leuk' bericht.

Verder ben ik het volkomen eens met wat High Density zegt.
@ mitch, hij wil explosieven maken.. hij gaat echt zijn tijd niet 'verdoen' om eerst wat 'minder gevaarlijke' stoffen te verkennen. BOEM weer een k3wl..

Zo denk ik er over, en volgens mij wel meer.

Link to comment

Ik ben het eens met de voorgaande posts dat het handig is om met de minder gevaarlijke dingen te beginnen.
Wat alles ook veel veiliger maakt is om het klein te houden, alles wat ik maak is nog steeds klein . (Ik heb niet echt de behoefte om grotere dingen te maken :P )

Fllipje :P

Link to comment

Ik wil gewoon even melden dat het idd véél beter is om AP ver en ver weg te laten. Toen ik hier voor het eerst kwam heb ik na een aantal maanden lezen (ik heb echt een maand of drie alleen gelezen en niet gepost voordat ik me illusies begon te maken dat ik dingen wist :P ) ook even overwogen om AP te gaan maken. Ik stond eigenlijk op het punt om de synthese te gaan uitvoeren toen ik dacht: "Nou, voordat ik direct me fikke kwijt ben, toch alle voor- en nadelen ff nalezen." Ik heb toen ook besloten dat ik geen AP meer ging maken maar dat ik ging wachten tot ik de stoffen had om iets stabielers te maken. Zodoende dus DS.

DS (of Zilver Acetylide) is EXTREEM gevaarlijk, maar AP is nog HONDERD KEER gevaarlijker! Echt, begin er (voorlopig) niet aan. Ik ben bij een detonatie van ong. 1 gram DS een keer bijna een trommelvlies kwijtgeraakt, en dat was iets minder leuk (hoofdpijn voor 3 dagen :D ). Geloof me als ik zeg dat een mooie fontein of vuurpijl of desnoods knaller een even grote voldoening zal geven met 100 keer minder risico's.

En mocht je nou toch persé een HE willen maken, maak dan een batch van 0.5 gram DS. Het is iets meer werk dan AP (meer dan gewoon twee stoffen bij elkaar dumpen en op de neerslag wachten :P ) maar het is zo veel veiliger.

Ten slotte wil ik nog even zeggen dat roekeloos gedrag of iets dergelijks niet alleen voor jou een probleem is. Als je op de een of andere manier een ongeluk krijgt en de politie komt vragen stellen dan wordt voor ons allemaal onze hobby moeilijker omdat chemicaliën dan nòg moeilijker te krijgen zullen zijn.

Dus zowel voor eigen veiligheid als voor pyrotechniek als hobbie: doe geen domme dingen!

P.S. Laat me aub niet nog een keer zo'n enorme preek schrijven omdat je dus wel iets doms hebt gedaan. Krijg ik direct door jou nog RSI. :P :D

Link to comment
Je denkt toch niet dat AP minder instabiel wordt als je de synthese een maand uitsteld !!! weet je hoe zinloos dat overkomt? :D

Iets dergelijks heb ik ook nooit verteld, ik heb verteld dat ik eerst ALLES moet weten voordat ik erover na ga denken OF en wanneer ik het ga maken. Dat uitstellen van 1 maand het veiliger maakt heb ik NOOIT opgenoemt en heb je dus nogal verkeerd opgevat.

Verder, jullie reageren stuk voor stuk alsof ik voordat ik me hier aanmeldde nog niks op pyrotechnisch gebied wist. :P Wat ik hier tot nu toe te weten gekomen ben is nog geen 2% daarvan.

Kom op, je hebt daar echt wel 'wat' meer chemische kennis voor nodig..

Ik neem aan dat jij een helderziende bent die iemands kennis kan ruiken? Dat baseer je op een paar posts (Waarvan een deel roekeloos gepost vóór mijn warn)

Genoeg geflame van jullie verdedigt :P

Latrz
Link to comment
Iets dergelijks heb ik ook nooit verteld, ik heb verteld dat ik eerst ALLES moet weten voordat ik erover na ga denken OF en wanneer ik het ga maken.
Ja. idd, heb geen zin om langer hierover te zwammen, dus veel geluk met je keuze :P

Ben al blij dat je uiteindelijk kiest om meer te willen weten erover.
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...