Jump to content
PyroForum.nl

...wie Ik Ben :-)


Recommended Posts

Hey allemaal,

Mijn naam is Kevin en ik ben zo binnen 8 dagen 19 jaar. :-)
Ik heb elektro-technieken gestudeerd, en studeer nu in het 1e jaar hoger onderwijs elektronica-ict.
Als hobby hou ik me vooral bezig met theater, zowel onstage als backstage. Laatste tijd veel bezig met wat experimenteren van pyro (voor theatergebruik). Ik werk dus vooral met flashmaterialen (flash powder,...).
Zelf experimenteren vind ik super...omdat het theater is, is het risico op het kwijtspelen van een hand miniem. Uiteindelijk staat een artiest vaak slechts een meter van een ontsteking, en mag hij/Zij natuurlijk niet mee opgeblazen worden, achja, jullie snappen het wel! :-)

Zo experimenteer ik vaak zelf met verschillende combinaties. Onlangs flashpoeder in wat flashwatten gerold, en dat ingewikkeld in flashpapier met een stukje lont (van papier...). Dat aangestoken, in de lucht gegooid en BAM...dat was de intro van mijne show... :-)
Resultaat: Publiek: oooooohhhhhh
Visueel: bangelijk!
Na een paar keer dit te doen: toch wel eens te laat inde lucht gegooid...tja, en dan kan je even liggen creperen... :-) Alhoewel...show must go on.

Kortom: ik hou van flasheffecten, en zeker hieromtrend te experimenteren. Vuurwerk etc vind ik heel knap, maar ik hou het liever op pyro dat in een zaal VEILIG te gebruiken valt.

Ben ook van plan om voor flasheffecten zelf een bedieningskast te maken (meerkanaals) en om zelf ontstekingen te maken. Ik studeer elektronica, dus zo'n dure bedieningskast gaan kopen lijkt me beetje overbodig, zeker omdat ik maar met kleine hoeveelheden explosief materiaal werk. Ik hoop dat ik hier op het juiste adres ben beland? :-)

Ik zou bv. dolgraag zelf een ontsteking maken voor pyro effecten zoals hier: http://artofconfusion.be/product.php?id=128&site=fx
Vooral die fonteinen vind ik prachtig!