Jump to content
PyroForum.nl

...wie Ik Ben :-)


Recommended Posts

Hey allemaal,

Mijn naam is Kevin en ik ben zo binnen 8 dagen 19 jaar. :-)
Ik heb elektro-technieken gestudeerd, en studeer nu in het 1e jaar hoger onderwijs elektronica-ict.
Als hobby hou ik me vooral bezig met theater, zowel onstage als backstage. Laatste tijd veel bezig met wat experimenteren van pyro (voor theatergebruik). Ik werk dus vooral met flashmaterialen (flash powder,...).
Zelf experimenteren vind ik super...omdat het theater is, is het risico op het kwijtspelen van een hand miniem. Uiteindelijk staat een artiest vaak slechts een meter van een ontsteking, en mag hij/Zij natuurlijk niet mee opgeblazen worden, achja, jullie snappen het wel! :-)

Zo experimenteer ik vaak zelf met verschillende combinaties. Onlangs flashpoeder in wat flashwatten gerold, en dat ingewikkeld in flashpapier met een stukje lont (van papier...). Dat aangestoken, in de lucht gegooid en BAM...dat was de intro van mijne show... :-)
Resultaat: Publiek: oooooohhhhhh
Visueel: bangelijk!
Na een paar keer dit te doen: toch wel eens te laat inde lucht gegooid...tja, en dan kan je even liggen creperen... :-) Alhoewel...show must go on.

Kortom: ik hou van flasheffecten, en zeker hieromtrend te experimenteren. Vuurwerk etc vind ik heel knap, maar ik hou het liever op pyro dat in een zaal VEILIG te gebruiken valt.

Ben ook van plan om voor flasheffecten zelf een bedieningskast te maken (meerkanaals) en om zelf ontstekingen te maken. Ik studeer elektronica, dus zo'n dure bedieningskast gaan kopen lijkt me beetje overbodig, zeker omdat ik maar met kleine hoeveelheden explosief materiaal werk. Ik hoop dat ik hier op het juiste adres ben beland? :-)

Ik zou bv. dolgraag zelf een ontsteking maken voor pyro effecten zoals hier: http://artofconfusion.be/product.php?id=128&site=fx
Vooral die fonteinen vind ik prachtig!

Ik heb hier echter al wat rondgekeken, en termen gezien die voor mij Chinees zijn...dus ik kan zeker nog veeeeel leren en hoop dat ook te doen! :-)

Voila, dat is zo'n beetje mijn richting waarin ik pyro wil gebruiken...als er nog vragen zijn, ask! ;-)

Trouwens...mensen met hetzelfde doel hier? :-)

Edited by kevinnnnnn
Link to comment

Welkom op het forum Kevin.

Ik heb eigenlijk wel een vraag nl. of het wel mag om pyrotechnische effecten te gebruiken op theater zonder benodigde opleiding/vergunningen? Zitten hier verder geen haken of ogen aan en dan met name wanneer je zelfgemaakte spullen gebruikt?

Tevens zou ik je aanraden op een kijkje te nemen op het forum van www.pyrosociety.org.uk aangezien hier een heel leuk Special FX forum is. Misschien dat je daar wat idieën en kennis op kan doen.

Verder wens ik je veel leesplezier! :blush:

Link to comment

Je mag het idd niet zomaar gebruiken in het theater.

Ik werk steeds met een pyrotechnieker die boven mij staat (toch in grote theaters). Beslissingen die ik neem moeten door hem goedgekeurd worden. Hier wordt echter nooit een probleem rond gemaakt, omdat ik met flashpyro werk. Het verhaal wordt anders wanneer men met fakkels ed begint, daar heb je nog extra administratiewerk mee.

Qua vergunningen etc weet ik het niet echt...maar ga dit wel eens navragen!

Enne ahja...ik kom uit België. :-)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...