Jump to content
PyroForum.nl

Flash


pyromania

Recommended Posts

  • Replies 451
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik ben de laatste tijd wat aan het experimenteren met Flashes, nu wil ik er ook kleuren in.
Te beginnen met groen.

Ik heb vanmiddag een klein compo'tje gemaakt, bestaande uit BaCO3 en Mg (1:1).
De Mg was heeeeeeel erg flitterig, ik krijg het nl. niet in een fijn poeder B) .
En m'n BaCO3 is niet zo droog, er zit denk een klein beetje water in.
Dus simpel gezegd de slechste compo in eeuwen.
Maar toch getest uiteraard.. hier heb je een filmpje:
http://rapidshare.de/files/27819196/P1000396.MOV.html
Het is totaal niet groen op 't filmpje, maar in 't echt was ie wel mooi groen.
Dus als iemand mij Mg kan aanbieden.. ik betaal redelijk goed hoor.. :lol:

Maar goed, als ik aan betere Mg kan komen, en een exicator heb voor m'n BaCO3, probeer ik 't opnieuw.. B)

Duvel .. :D

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik heb vandaag wat tests gedaan met verschillende verhoudigen KNO3 flash. Eerst heb ik de normale verhouding 5:3:2/ KNO3:S:Al getest. Het was het resutaat dat je erbij verwacht. Daarna had ik de verhouding 7:3:4/ KNO3:S:Al getest. Het bleek dat deze flash erg veel sneller ging. De normale brandde meer als GP uit een rotje, maar de 7:3:4 verhouding was het echt ''whoesh''. Het ging duidelijk sneller. Het was ook niet lastiger om het aan te krijgen. Met een lontje moet het zeker lukken. Mischien een idee om deze veel sneller flash-verhouding te gebruiken ipv een gevoeligere variant die bij de normale verhouding sneller zou zijn.

Link to comment
  • 2 months later...

Gisteren en vandaag een nieuwe Flash bedacht.. :P

Duvel Killer-Flash
KMnO4.............3,0
MgAl.................2,5
S......................0,5

Effect van ongeveer 1 gram los: Killer_Flash.MOV
Hier zie je dat het effect best gek is, net na ontsteking:


Ik ga het binnekort in een knaller verwerken van 1 gram (als test).
Als ik dan tenminste nog leef met deze compo.. :)

Link to comment

Je zou ook eens kunnen testen hoe gevoelig de flash is. Of ie erg gevoelig is voor slag en zo. Is toch wel handig om te weten hoe gevoelig het is als he zo'n sterke flash is. Wel erge mooie flash. Erg snel. Wat hoorde je tijden het aansteken? Want bij mij heb ik er geen geluid bij.

Link to comment

Ja een beetje, als je het frame bij frame afspeelt, dan zie je eerst 2x een ontiegelijk wit beeld ! (zoveel lichtopbrengst) en dan zie je een grote gele vlam die steeds meer in de richting van geel/oranje naar lichtrood gaat.

Echt een prachtig filmpje Duvel !!!

Die MgAl is homemade zeker? en hoeveel mesh ongeveer? gewoon verkruimeld na het bereiden?

Jurrrrr

Link to comment

De mesh waarde zou ik niet weten, ik heb het indd verkruimelt tot 1 mm, en toen in de kogelmolen voor een kleine 2 uur. Ik schat het op 200 mesh (maar er zitten ook grovere stukjes tussen van 10 mesh ofzo :P).
En nee er zit geen geluid bij het filmpje, ik probeer voor de knaller wel een camera te regelen die wél geluid kan opnemen.

Het geluid was niet meer WHOESH, maar meer FWAM .. :D:) met wat crackling erachter aan van de grote stukken MagnAlium.

Link to comment

Mooie flash Duvel ! Super !

Hier een tutorial ''Beramuda's vouwen'' . Sommige mensen hebben zoiets van '' maar dat kan toch iedereen '' en andere zoeis van '' hoe de fack vouw je zo'n beramuda '' ?
Een aantal mensen hebben het me gevraagt, dus ik heb er maar 1 gemaakt.

Misschien handig om hem af en toe op pauze te zetten :) . Uploaden gaat zoals gewoonlijk niet geweldig bij mij dus heb ik hem moeten versnellen...

Groetjes, Yellowcard.

Beramuda_driehoek_vouwen_tut.wmv

Link to comment
Mooie flash Duvel ! Super !

Hier een tutorial ''Beramuda's vouwen'' . Sommige mensen hebben zoiets van '' maar dat kan toch iedereen '' en andere zoeis van '' hoe de fack vouw je zo'n beramuda '' ?
Een aantal mensen hebben het me gevraagt, dus ik heb er maar 1 gemaakt.

Misschien handig om hem af en toe op pauze te zetten :) . Uploaden gaat zoals gewoonlijk niet geweldig bij mij dus heb ik hem moeten versnellen...

Groetjes, Yellowcard.


Dankje voor de tut, ik was er altijd al benieuwd naar en kon er niks over vinden.

Greetz
Infernoman
Link to comment

Ik vind die manier van John Donner wel goed, Ik heb er al een paar gevouwen om te trainen.. :)
Nu kan ik ze gewoon uit me hoofd, echt makkelijk. Als je ze met kraft papier maakt, en de hoekjes een beetje afsluit met tape, dan gaan ze hard.. :P
Voor de sier kan je ze natuurlijk ook nog zwart verven, dan kan je ze verkopen (of mocht ik dat niet zeggen) .. :P

P.S.: Tyneman, heb je de rest van dat boekje ook nog in PDF staan? Of was dat alles al? :D

Link to comment

Bij mij brand het hoekje waar het lontje door heen gaat altijd eruit. Hierdoor gaat het grootste deel van de druk door dat hoekje, en vaak ook door de andere 2 hoeken. Nou kan ik die wel verstevigen met tape, maar zou dat dan wel helpen bij de hoek van het lontje? Is dat nou wat jullie bedoelen met de hoeken afplakken?

Link to comment
  • 1 month later...
http://www.periodieksysteem.com
Mg
Voor er nog meer van dit niveau vragen komen.
Ik zou eens beginnen met wat basiskennis chemie op te doen alvoor te posten. Als je nog niet eens weet wat Mg is of hoe het eruitziet lijkt het me nou niet een slim plan om Flash te gaan maken. Heb je ooit al eens MP gemaakt? Dat lijkt me een leuk begin voor je. Waarschijnlijk een eind beter voor je gezondheid. T.
Link to comment

Hmm, Ik herinner me dat we met een proef op de middelbare school magnesiumlint door mijn lerares werd aangestoken. Het brandde snel en we zagen een fel licht. Dus ik denk dat magnesiumlint pure Magnesium is. Zoals het op deze site: http://www.periodieksysteem.com staat, staat er dat pure Magnesium wordt gebruikt voor lichtkogels die een verblindend licht geven. En ik heb nooit met Mg gewerkt(www.periodieksysteem.com ken ik net dankzij Tyneman).

Link to comment

ik heb net informaite gevonden over pure Mg. Het is dus niet verstandig om pure Mg te hebben. Maar wat voor een soort Mg kun je gebruiken?

En met deze dubbelpost is de irritatiegrens overschreden. Je liep al eventjes op het randje, maar dit is puur negeren van de regels. Er bestaat een editknop boven je posts. En ook zelf info over stoffen opzoeken is verplicht. Warned. T.

Link to comment

×
×
  • Create New...