Jump to content
PyroForum.nl

Wilders


Guest

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dan ben jij sterk beïnvloed door de "linkse media"...
Zelfde als "Verdonk haat alle negers", enz.

Kolere, van alles wat ik in Wilders gerelateerde topics naar me toe geslingerd heb gekregen (Dat is toch heel wat, op een ander forum ben ik met net geen 100 posts topposter van het grote GW topic of iets in die trant) is dit zowaar een originele. Don't like it? Blame the liberal media! Verhuis dan meteen naar de zuidelijke staten van the US of A.
Verstoord het overigens je oordeel over mij als ik je vertel dat ik mijn moeder de laatste verkiezing over heb gehaalt op Verdonk te stemmen en dat het mijn vaders baan is mensen het land uit te zetten? Ik heb geen linkse media of hippievrienden nodig om tot een oordeel te komen; ik denk voor mezelf en vorm een eigen mening uit de feiten.
Overigens schijn ik sowieso een geval appart te zijn: Ik kom in dit soort discussies altijd voor de moslims op, maar toch was bij een test die we vorig jaar op school moesten maken over politieke richtingen de enige die rechtser was dan ik er één in een bomberjack. Gelukkig bezit jij, zoals de laatste tijd steeds meer mensen, de gave om dit alles haarscherp uit die ene zin van me af te leiden en kun je dít hele betoog ook nog eens inkorten tot het klaarblijkelijke feit dat ik gewoon sterk beïnvloed ben door linkse media. Ik oefen, maar het lukt me maar niet om dat zelf zo compact te doen. :P Vandaar ook deze overbodig lange uitleg waar ik net zo goed had kunnen toegeven dat ik gewoon sterk beïnvloed ben door de linkse media.
Silly me, denken dat drie verschillende kranten - waarvan twee landelijke en geen "de telegraaf-achtige" - en internetstukjes van AFA tot HH lezen in combinatie met de hónderden verschillende reacties en meningen op het eerder genoemde forum een objectief beeld kunnen geven. :)

Mocht er maandag iemand op school me over fitna aanspreken, dan kan ik nu in alle rust mijn bammetjes eten aangezien ik die discussie met mijn gesprekspartner zal beperken tot een kort "Vraag mij maar niets, ik ben sterk beïnvloed door de linkse media en kan daarom geen eigen mening hebben." De daarop volgende, begripvolle en onvermijdelijke "O.K." zal de boterhammen verder aan mijn genade overlaten.

Ja, ik ben van mening dat ruim 900 000 moslims heel erg is. Met alles respect, maar elke buitenlander die zijn land ontvlucht en in Nederland / België komt wonen is een extra lastpost voor de overheden want de eerste jaren kosten ze alleen maar geld, laat staan dat ze iets opbrengen. Deze mensen moeten vaak in een apart sociaal statuut geplaatst worden, krijgen sociale woningen etc toegewezen. Dat zijn dingen die allemaal geld kosten en vaak pas na 7-8 jaar beginnen te 'renderen'. Want de eerste jaren werken de vluchtelingen vaak niet om dat ze dan nog niet geregulariseerd zijn waardoor ze nog geen belastingen kunnen afdragen, gevolg is dat ze veel te veel geld kosten. Ik zeg niet dat alle moslims financiële lastposten zijn, maar velen onder hun toch wel.

Je hebt gelijk, ik ben gewoon te sterk beïnvloed door de linkse media. :)





P.S: Alle onzin terzijde, zou iemand me het schoolvoorbeeld van linkse media kunnen geven? Van enig formaat dan, dus buiten het AFA clubblaadje en dergelijke.
Link to comment
Toch nog Fittie om Fitna?

Ik pak er maar een bakkie popcorn bij, misschien wordt het dan toch nog spannend. :)
Just as your civilization seeks to destroy ours, our civilization seeks to devastate yours. Take a guess as to when we’ll stop.

Ik vraag me trouwens af wat voor Nederlandse producten ze in die zandbak willen gaan boycotten? Moet je je eens voorstellen dat je daar zonder kaas en tulpen moet leven. Edited by Treelover
Link to comment

In Dubai waren Nederlanders bezig met het bouwen van dat eiland. Gelukkig zijn ze daar niet zo extremistisch...

(Lang leve Discovery Chennel :))

Prophet Muhammad (peace be upon him) ...
Ja; en dat hij maar mooi 72 maagdelijke 12-jarige meisjes mag neuken... Edited by morpheus
Link to comment

Ik vind het ten eerste erg grappig dat er op sommige standpunten en argumenten (zoals die van pjee) door de erop gerichte mensen gewoon niet gereageerd wordt.

Wat mij opvalt is dat er vaak wordt gepraat over moslims in Nederland. Ze zouden zich moeten aanpassen aan onze samenleving. Misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar die mensen zijn hier heus niet vanzelf naartoe gekomen. WIJ hebben ze in het verleden zèlf naar Nederland gehaald. Marokkanen waren lekker goedkoop en konden mooi wat vuile klusjes opknappen. Aan integreren werd verder geen aandacht besteed. En wat doe je als je ergens vreemd bent? Ja, dan ga je naar je vrienden toe en ga je daar verder in met je eigen gebruiken, zeker als je door alle autochtone mensen als 'vreemd' wordt beschouwd.
Maar dat was in het verleden, nu hebben wij met de gevolgen van dit beleid te maken en wordt er simpelweg gezegd dat deze mensen geen onderdeel van deze samenleving zijn: DAT IS DIKKE BS! Wij hebben deze mensen in het verleden hier naartoe gehaald, we hebben ze genaaid, ze zijn nu deel van onze samenleving; DEAL WITH IT! Mensen polariseren heeft geen zin, daar wordt niemand slimmer/gelukkiger van. Het is onze eigen schuld dat ze hun gebruiken en cultuur hebben behouden!

Bovendien wordt er in de film van Wilders over de gevaren van de Islamitische ideologie gesproken (haat tegen homo's, joden, enz.). Vervolgens zeggen wij dat dat allemaal heel erg is en dat dat hier in het westen niet geaccepteerd kan worden, terwijl wij er vijfenzestig jaar geleden en sommige mensen nu nog (zwaar christelijken, enz.) precies hetzelfde over dachten. Vrouwenemancipatie is ook iets van de laatste 40 jaar! Heeft men wat tegen de zwaar gereformeerde gemeenschappen? Worden daar films over gemaakt? Is daar een politieke partij tegen, die ook nog de steun van veel volk krijgt? I don't think so.

En dan kan je wel op de proppen komen met 'het gevaar van moslimextremisme', maar ik denk dat dat niets te maken heeft met moslims in Nederland. En een film over de dingen die in de koran staan maken is al helemaal krankzinnig, zeker als je teksten uit hun context rukt en ook nog de vreselijke beelden van 9/11 ernaast plakt. Er staan in de bijbel plenty soortgelijke teksten.

Je kan mensen niet veroordelen vanwege onwetendheid, dat is namelijk een relatief begrip.

Daarbij oordelen veel mensen in Nederland zèlf vanuit onwetendheid (denk aan NeoNazi's uit dorpjes in Drenthe, die nog nooit van hun leven een Marokkaan of neger hebben gezien), daar komt onwetendheid over het verleden (zie tweede alinea) vaak bij.

Het is spijtig dat populistische demagogen zoals de heer Wilders hier gebruik van maken. En met dit soort haatzaaiende filmpjes en telegraafpraatjes op de proppen komen. Jammer genoeg zullen er altijd van dit soort mensen zijn en jammer genoeg zijn er nog mensen, die niet verder kijken dan hun neus lang is en überhaupt Wilders-figuren stemmen.
Je moet mensen dingen leren, je moet ze niet straffen voor dingen waar ze in jouw ogen geen weet van hebben. Zeker niet als dat ook nog je eigen schuld is als samenleving.

Dit is mijn inzicht in de hele zaak. En ik wil ook nog benadrukken dat het voor mijn inzicht niet uitmaakt of je links of rechts bent. Dat heeft niets met deze hele zaak te maken. Dit gaat om kennis en inleving, niet om rechts of links.

Gr.
IM

Edited by infernoman
Link to comment

De marokkanen en turken en weet ik veel wat wat hier woont moeten zich aanpassen aan onze samenleving, ook al wonen ze hier al 20 jaar. Het is 20 jaar geleden niet gebeurt dus deal with it ? Ja maar dan zitten we hier met een probleem, en problemen moet je oplossen.

Dat kun je dus doen op twee manieren, of wel of niet. Doe je niets dan krijg je een grotere kloof in de samenleving. Doe je het wel dan krijg je wat tegenstand maar heb je over tijd wel een stabiele samenleving waarbij het niet uitmaakt wat voor kleurtje je buurman heeft.

Dus kunnen we concluderen dat inburgeren belangrijk is. Dan maakt het niet uit of dat 20 jaar geleden niet gebeurd is, dat is nou een maal zo, daar doe je niets meer aan, dat is niet onze fout maar de fout van de veel te soepele (linkse) regering toen, deal with it. Maar er moet wel een oplossing komen, want ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat het toch allemaal nét even netter kan gaan.

Ik ben niet voor de multiculturele samenleving maar ik ben wel voor de Nederlandse samenleving, een samenleving waar mensen samen kunnen leven zonder gezeik en sterk zijn zoals een paar honderd jaar terug. Een samenleving waar we eindelijk weer trots op kunnen zijn, en dan hoeven we daar niet persé slavernij bij te hebben of alle buitenlanders er uit willen zetten. Als zij bereid zijn zich in ieder geval in te laten met onze cultuur en blijk van waardering geven dan zijn zij wat mij betreft meer dan welkom. Maar wil je hier enkel wonen en niets met onze cultuur en taal te maken hebben, flikker dan maar op.

Kees.

Link to comment

Is deze mensen polariseren, zoals Wilders doet, dan de oplossing? Dat was nou juist mijn punt. En dat het de schuld van de regering toendertijd was, is ook onzin. Deze mensen werden overal met het achterhoofd aangekeken, door iedereen. Niet door een linkse regering.

Ik ben niet voor de multiculturele samenleving maar ik ben wel voor de Nederlandse samenleving, een samenleving waar mensen samen kunnen leven zonder gezeik en sterk zijn zoals een paar honderd jaar terug. Een samenleving waar we eindelijk weer trots op kunnen zijn, en dan hoeven we daar niet persé slavernij bij te hebben of alle buitenlanders er uit willen zetten.


Er komt nog wel een langer bericht, wat op deze praat verderborduurt, maar ik moet nu weg.

Gr.
IM
Link to comment

@infernoman

De linkse regeringen zijn wel degenen die om de problemen heen blijven draaien en het enigste
wat zij doen is ONZE belastingcenten pompen in retedure, absoluut doelloze onderzoeken
waarbij iemand met een gezondverstand tot eenzelfde conclusie zal komen, of ONZE
belastingcenten pompen in kans/probleemwijken, projecten voor kansjongeren welke totaal
geen kans van slagen hebben.

En waarom slagen al die projecten dan niet? Waarom blijven draaideurcriminelen criminieel en
dringt het niet door dat wat ze doen niet kan in deze maatschappij? Ligt dat aan de regering?
Ligt het aan ons? Een gebrek aan kansen die ze krijgen? Ik geloof dat toch echt niet. Ze krijgen
alle kansen van de wereld en verrotten het gewoon hun best te doen. Zelf het initiatief nemen om
zichzelf te verbeteren zie je misschien bij 5 op de 10 want het zijn absoluut niet allemaal rotte appels.
Je ziet vooral dat het vrouwelijke volk vele malen slimmer aan het worden is dan hun mannelijke
tegenhangers.

Generaliseren of populistische uitspraken doen is simpel maar als ik in Rotterdam wordt uitgescholden
voor kanker hollander, kanker kaaskop en noem het maar op dan boeit het me niet en zie ik ze het liefst
allemaal opzouten!! Arab, zwart, chinees, het zal me jeuken. En maar ouwehoeren dat ze zo weinig respect krijgen hier.

Link to comment

Duizenden pagina's volgeschreven over een film (waarvan de helft al toen die film nog niet eens uit was); en maar vol houden dat het helemaal niet zo'n groot probleem is of dat mensen niet bang zijn.. hup holland - ik lach me suf

Als ze nou gewoon de buitenlanders in het buitenland hadden gelaten (in de grote getalen dan he, kijk vakantie of gaan werken in je buurland of ergens waar het warmer is tja je doet maar) was er niets aan het handje geweest. Hier even afgezien van het hele olie verhaal.

http://revolution.muslimpad.com/2008/03/27...st-the-muslims/

Deze link werd eerder in dit topic gegeven, en blijkbaar zijn die moslims toch wat slimmer dan merendeel van Nederland: zij hebben inmiddels wel door hoe het zit: laat ons met rust laten wij jullie met rust. Wij proberen hun alsmaar te bekeren (dit keer niet naar het Christendom maar naar het Westendom), en zij ons blijkbaar ook. Echt een slecht en dom geloof die islam,die moslims denken helemaal niet na!!! (sarcasme dus)

Even duidelijkheid: ik hoef echt niet zoveel buitenlanders in Nederland en ben christelijk, maar hoe sommige Nederlanders denken is echt ronduit dom te noemen (ik heb het hier NIET over iemand op dit forum want ik ken jullie niet dus daar kan ik niets over zeggen).

Het Geert Wilders verhaal.. waardeloze "film", eerder een uitgerekte anti-terrorisme reclame. Hij zelf is ook pussy (mag je dat hier zeggen?), omdat hij nooit durft te zeggen dat hij gewoon ronduit tegen de islam is alleen "tegen de ideologie erachter". Alle moslims geloven in de koran enzo dus hangen ze allemaal (99,9%) de koran aan dus ook die ideologie dus ga dan niet een beetje met woorden blijven spelen om maar niet op vragen in te hoeven gaan met echte antwoorden (bron: debat wat paar dagen geleden op internet live te zien was Wilders VS 2e kamer ofzo). En dan niet eens met moslim organisaties ofzo in debat gaan tjah dan denk ik wat wil je nou.

Over de huidige Nederlandse overheid: tjah meer dan de helft van Nederland durft niet te zeggen wat ze nou echt vinden, en kabinet Balkenende is daar blijkbaar ook geen uitzondering op. Kontelikker, verder geen woorden voor. Laat ze eens gewoon hele achterstandswijken opschonen, met harde hand aanpakken. En dan niet van dat "ohh dat is zielig" gedoe maar gewoon aan het werk zetten (niet lief vragen) wie werken kan, en wie niet wil mag oprotten of dwangarbeid doen. En laat dan wat mensen die daar wonen meehelpen met oordelen zeg maar, want een paar sjonnies in nette pakken die nog nooit verder dan hun voordeur zijn geweest en in een dikke audi a4 rijden, zijn in mijn ogen NIET in staat om te beslissen over het lot van mensen die al jaren in arme wijken wonen of financieel amper rondkomen.

Edited by De Pyromaan
Link to comment
Irak was aarslikkerij, waar is NL zonder economische steun van de US en UK? Het kabinet had weinig keus.


Nederland had wel degelijk keus , het kon zich bij de Duitsers en de Fransen aansluiten . Die waren zo suf niet om in de Amerikaanse propaganda, retoriek en zelfs leugens te trappen.
Men heeft in de VS kort na 9/11 een speciale overheids afdeling gelanceerd onder de naam "Office of Strategic Influence" Het had de taak alle denkbare soorten propaganda te produceren om het Amerikaanse doel te dienen . Daarbij hoorde dus ook black propaganda , het verspreiden van desinfo aan buitenlandse media, waaronder ook 'bondgenoten'
Door de vele kritiek over de aard van de werkzaamheden van deze afdeling heeft Rumsfelt de naam geschrapt ,maar de taken zijn gewoon elders ondergebracht .

De invasie van Irak was een volstrekt onzinnige onderneming die totaal verkeerd was ingeschat . Edited by Atmosphere1
Link to comment

Wilders laat in zijn film alleen maar dode mensen en domme mensen zien. Er is een kleine groep van islamo-facisten of hoe je het ook maar wilt noemen. Daar moeten we keihard mee afrekenen. Voor de rest is er een grote groep moslims die het er niet mee eens is. Dezen zouden zich duidelijk tegen extremisme moeten uitspreken, maar behalve dat treft hen geen blaam.

En "ze" zullen ook wel begrijpen dat het bedreigen van Pyroforum niet veel zin heeft, aangezien er hier betere bommenmakers rondhangen... :)


Onbetaalbaar. :) :P
Link to comment

Hehe, nog even over dat filmpje op dumpert die gepost is:

Op zich heeft ie goede punten, jammer dat ie zich toch laat verleiden om zelf ook te gaan provoceren.

Zo zegt ie eerst: "when somebody attacks my culture, thats a different story...attack of values ... hatecrime..blablabla" Vervolgens doet hij precies dat wat hij zelf als een misdaad beschouwd, door de islam als een geloof voor psychisch gestoorde mensen af te schilderen. :)

Het feit blijft dat mensen zich op zullen winden over zaken die hun aan het hart gaan. Bedreigingen zijn nauwelijks exclusief te noemen voor islamieten al doet de media anders vermoeden. Typ maar eens kogelbrief in in google. Haha, toen ik nog voetbalde als kind waren fysieke bedreigingen vaak al niet van de lucht, en dan praat je over jeugdvoetbal. Ik bedoel, als je een brede gast in de kroeg ff gaat vertellen dat ie een opgepompte aap is heb je ook grote kans dat ie de "vrijheid van meningsuiting" aan z'n laars lapt. In onze "alles mag" cultuur kunnen we ons misschien niet meer voorstellen hoe belangrijk religie is voor sommige mensen.

Link to comment
In onze "alles mag" cultuur kunnen we ons misschien niet meer voorstellen hoe belangrijk religie is voor sommige mensen.

En toch, als je een religie aanhangt en deze wordt beledigd op een, vind jij, domme en stompzinnige manier, is dat een reden om tot geweld over te gaan?
Ik zou er best om kunnen lachen als Wilders mijn idealen op een dergelijke manier zou aanvallen, en ik zou me pas beledigd voelen als de argumenten echt gegrond zijn. Vanuit mijn oogpunt zijn die vlaggenverbrandende moslims dus gewoon een zooitje hypocriete schapen, want blijkbaar vinden ze zelf ook dat Wilders een punt heeft, maar zijn ze te arrogant en trots om er werkelijk aan toe te geven.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...