Jump to content
PyroForum.nl

Candy Pijlen


Recommended Posts

De laatste tijd ben ik erg passief geweest hier dus om weer wat van me te laten horen is hier een nieuw projectje waar ik mee bezig ben. Namelijk een KNSU pijl met los hangende salutes.


Dit is een foto van een eerdere poging waar ik ook nog stars aan de motor had geplakt voor een staart maar het werd een CATO.

Dan nu het FILMPJE

Het lijkt erop dat er iets fout gaat tijdens de vlucht maar geen idee wat. En er gingen maar 2 van de 3 salutes aan jammer genoeg. Vanavond nog een poging denk ik

Link to comment
  • 1 month later...

Leuk gedaan hoor! Zijn het je eerste zelfgemaakte dingen?
Goeie Rcandy maken is niet echt eenvoudig hoor. Maar zoals je zelf al aangeeft heb je dat vast gevonden op internet.
Op youtube barst het ook van de filmpjes. Let wel op dat je de mix niet in huis maakt (ik bedoel dat je het niet verwarmt op de kookplaat in je keuken)

Heb je al eens mealpowder raketjes gemaakt? Dit is over het algemeen iets eenvoudiger.
Vertel eens wat meer hoe je het hebt gefabriceerd. Dan kunnen we met je meedenken?!

Mijn eerste raketje was ook een Rcandy. Die schoot zo hard weg maar tegen de dakgoot van de buren en daar klapte hij :)

Link to comment

Dit was de eerste lading rcandy 75/25 die ik heb gemaakt op een campinggastel in de tuin. Gewoon eerst opgelost in water en daarna droog gekookt tot ik korrels kreeg. Ik heb kartonnen kokertjes (ID 11mm)gebruik en de nozzle en stop gemaakt van kattenkorrels. De rcandy heb ik erin geramd met een versleten boor. Bij het eerste filmpje schoot de nozzle eruit ( vandaar ook die klap) en bij de tweede had ik hem 5mm gemaakt en dus te weinig power . Het zijn alleen gewikkelde kokers dus ik kan niet te hard rammen. Ik heb ook al me eerste lading MP gemaakt en daarvan een pijl geprobeerd, maar die knalde gewoon gelijk uit elkaar. Daar heb ik ook nog een filmpje van maar die is niet echt interessant.

Vandaag heb ik pvc pijpjes gekocht en ga ik even kijken hoe dat gaat werken. Ik denk dat ik eerst nog even een malletje ga maken zodat het rammen wat makkelijker gaat. Ik zal het resultaat wel posten :)

Link to comment

Duidelijk! Zorg dat je de katte korrels eerst ff fijn maakt voordat je ze ramt. Boor je na het rammen afkoelen van je brandstof ook een ziel / core in je brandstof?
Plastic buisjes werken idd goed. Wel uitkijken voor versplinteren. Het beste werkt de grijze hostalitebuis. Anders ff hulsjes bestellen bij PS.
Ik ben benieuwd naar je performance. Succes!

Link to comment

haha Ik heb vrolijk die gele pvc buizen lopen kopen :) . Gisteren is het me gelukt om een redelijk goede pijl te maken. Het buisje was 80mm 5/8" met 20mm nozzle, 40mm candy en 20mm eindstop. Het gaatje in de nozzle was 3mm. Ik denk alleen dat ik een beter stok moet zoeken, want de pijl ging niet helemaal recht omhoog. Hoe kan je het beste kijken welke lengte stok je nodig hebt?


ook een filmpje maar het was al vrij donker

http://youtu.be/7n6SgmPI5GY


ik had er btw 5% houtskool doorgedaan

Link to comment
haha Ik heb vrolijk die gele pvc buizen lopen kopen

Dat gaat ook goed hoor, ik gebruik 3/4 pvcpijp

Werkt goed die kool erdoor :)
Stok zou je kunnen bepalen door de raket achter de nozzle op je vinger te laten balanceren, als de kant van de motor het eerste naar beneden valt is je stok te kort, maar dit levert meestal een te lange stok op.
Voor zo'n motortje zou ik maar een klein stokje nemen, de luchtweerstand ervan houd de pijl wel in balans.
Iets van een mm of 5 a 6 dik, en dan een cm of 50/60 lang ofzo.

Wat had je eerst voor een stok?
Edit: lontje was me voor. Edited by High Density
Link to comment

Zo vanochtend vroeg even naar de bouwmarkt geweest om 3/4 pvc buizen en stokken te halen. Het buskruit had ik iedere avond een paar uurtjes gemalen. Ik denk totaal iets van 18 uur en hierbij het resultaat:

lengte: 90mm
nozlle en eindstop : 20mm
venturie 3mm
core 20mm





nog een filmpje. Een maat van me was erbij en die wilde filmen, maar hij schrok er een beetje van dus het staat er niet helemaal op :)

http://www.youtube.com/watch?v=Q41_Bl3YWPs

Ik denk dat ik verder ga met buskruit aangezien me candy na 3 dagen al te weinig kracht heeft om op te stijgen,terwijl ik het toch in een luchtdichte pot bewaar :huh: .Is het verder misschien een idee dat ik een eigen topic maak i.p.v. iemand anders zijn topic vol loop te maken?

Edited by DJ Wildplasser
Link to comment
.Is het verder misschien een idee dat ik een eigen topic maak i.p.v. iemand anders zijn topic vol loop te maken?


Dat mag, maar het hoeft niet. Wanneer ik iets wil weten over Candy pijlen en ik de zoekfunctie gebruik vind ik liever 1 samengevoegd topic dan een aantal losse topics over hetzelfde. Verder heeft een nieuw topic alleen zin als dit 'echt' nieuwe info oplevert. Als ieder lid van PyroForum elke vuurpijl in een apart topic zou posten is natuurlijk het hek van de dam. :)
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...