Jump to content
PyroForum.nl

Afsteken Vuurwerk Alleen Oudejaarsnacht!


j&j

Recommended Posts

Zo zie je maar weer wat een zwakke politiek we hier in nederland hebben. In de media staat dat we veel overlast hebben gehad. En vervolgens komen er een paar van die yuppen die de boel op slot willen gooien zoals gewoonlijk. Geen gulden middenweg maar gewoon de boel verbieden.

Ik kots van dit land!

Link to comment

Amateur je had het niet beter kunnen verwoorden! Ik weet niet hoe het in jullie regio zit maar meer toezicht tijdens oudjaar lost denk ik al een heleboel op. Heb op oudejaarsnacht ÉÉN politieauto gezien.... Het wordt op die manier ook wel ontzettend makkelijk om iets op te blazen zonder dat je ooit gepakt wordt...

@Breezer: Het gaat mij niet zo zeer om het feit dat het toch JAREN zal duren voor dit uberhaupt ingevoerd wordt maar het gaat me om het feit dat de regering die er nu is echt zo pauper is als maar kan. Luisteren naar de burgers, ho maar... Ik vraag me af wat de burger nou wil.... Heb niet het idee dat de burger nou echt wil dat vuurwerk wordt verboden. Als je kijkt wat een "achterlijke" bedragen er elk jaar worden uitgegeven dan blijkt dat de doodgewone burger het vuurwerk wel degelijk leuk vindt :P En dan niet eens te spreken over al het vuurwerk wat de grens overkomt....

Link to comment

@brakkie. Als je de kranten een beetje bijgehouden had zou je het niet gezegd hebben " wat de burger wil etc " er zijn namelijk enquete's geweest en daar stemde meer dan 50 % voor het " door de gemeente " afsteken.

Edited by User1
Link to comment

Overdag leggen we meestal gewoon wat mooie knalletjes neer, die blijven toch wel komen, maar ik denk dat er wel een hoop sfeer verloren gaat voor mij persoonlijk. Op zih snap ik het idee, maar dat betekent niet dat ik het er mee eens ben...

@ Leander: Ik heb een heleboel potten opgeruimd, weliswaar kon ik de buisjes gebruiken maar toch :P, en bij ons waren heel veel mensen de straat netjes aan het vegen op 1 januari.

Edited by Underlord
Link to comment

Ik ben eigenlijk wel voorstander. :P

Ik liep een wandelingetje door mijn woonwijk op 1 januari, en ik liep, waarschijnlijk per ongeluk, precies de route waarop ik 5 'opgeblazen' verkeersborden tegenkwam, op een route van nog geen 500 meter. Voor 22:00 gebeurt er op straat toch niks anders dan ongein, veel geluidsoverlast, milieuvervuiling en nauwelijks zichtbaar siervuurwerk. Strengere controle zal hopelijk werken. Het is toch belachelijk dat wij om een of ander achterlijk germaans ritueel nu moeten gaan betalen voor 2 dagen van schade, rommel op straat die niemand opruimt en veel overlast? :D

Link to comment

Mij zul je ook niet horen klagen hoor, zoals gezegd, wij steken toch al buiten de tijden af en idd, ik vind dat de wetten rond de show’s dan wel aangepast moeten worden. Als je de show’s in Nederland vergelijkt met die van bijv. Spanje of Italië, dan is dit hier echt bagger.

Ik denk btw dat die schade eigenlijk met name door illegaal vuurwerk komt, en als je toch al illegaal bezig bent, waarom zou je dan tot 22:00 wachten? Zolang er illegaal vuurwerk is, zal er schade zijn.

-B.

Link to comment
@brakkie. Als je de kranten een beetje bijgehouden had zou je het niet gezegd hebben " wat de burger wil etc " er zijn namelijk enquete's geweest en daar stemde meer dan 50 % voor het " door de gemeente " afsteken.


Die enquete slaat nergens op, ik houd dit onderwerp al langer in de gaten en die enquete is echt volstrekt onbetrouwbaar.
Trouwens, 48% wou een verbod, niet meer dan 50
Link to comment

Ik denk dat een heleboel mensen (ik) hun vuurwerk echt niet opkrijgen in 4 uur. De controle op die tijden lijkt me niet echt haalbaar, behalve met inzet van de volledige politiemacht. Ik denk niet dat het iets is wat er snel door gaat komen, maar mocht het erdoor komen dan ben ik in ieder geval iemand die de wet vrolijk gaat overtreden.

Ik zet m'n twijfels bij die enquête, want de keuze van de onderzoekspopulatie beïnvloedt de resultaten aanzienlijk. In het bejaardenhuis haal je waarschijnlijk de 90% voorstanders wel.

Link to comment

Ja, het gaat om de doelgroep van die enquete. Jongeren zullen waarschijnlijk bijna wel allemaal voor zijn, terwijl ouders rond de 45-50 jaar van kinderen er anders over zullen denken.

Ik ben trouwens tegen. Ik bedoel, het is maar 1 dagje in het jaar.. Ik hou wel van lekker knallen in de middag. Waarschijnlijk zal mijn mening naarmate ik ouder wordt veranderen, omdat ik het knallen dan wel uit zal groeien. Niettemin wil ik deze dag niet in de toekomst voor de koters van nu afpakken door voor te zijn.

Link to comment
Ik ben eigenlijk wel voorstander. :D

Ik liep een wandelingetje door mijn woonwijk op 1 januari, en ik liep, waarschijnlijk per ongeluk, precies de route waarop ik 5 'opgeblazen' verkeersborden tegenkwam, op een route van nog geen 500 meter. Voor 22:00 gebeurt er op straat toch niks anders dan ongein, veel geluidsoverlast, milieuvervuiling en nauwelijks zichtbaar siervuurwerk. Strengere controle zal hopelijk werken. Het is toch belachelijk dat wij om een of ander achterlijk germaans ritueel nu moeten gaan betalen voor 2 dagen van schade, rommel op straat die niemand opruimt en veel overlast? :D



Je maakt hier nu een hele gevaarlijke opmerking Leander!
Hetgeen wat jij beschrijft zijn de K3Wl gastjes van 14 jaar die vlinders op school gekocht hebben, en die van hun ouders nog nooit geleerd hebben dat je zelf betaald voor je omgeving. Deze groep mag van mijn part KEIHARD aangepakt worden, en de OUDERS moeten zwaar in de portemonnee gepakt worden. Want daar begint de ellende mee, geen gedegen opvoeding :P

Dat germaans ritueel wat jij noemt is een eeuwenoud traditioneel gebruik wat in gezinsverband 1x per jaar om 12 uur s'nachts uitgevoerd wordt, ter vreugde en vermaak!!! Trek de vaders met kinderen en opa's en oma's niet op 1 lijn met het achterlijke gepeupel dat niet begrijpt dat het zijn eigen maatschappij aan het slopen is!

Even nadenken voor je wat spuwt!
Link to comment
Tja, het is een beetje het aanpakken van de verkeerde groep.
Ik heb nog nooit een bushokje/prullenbak opgeblazen zien worden met legaal vuurwerk, er was al een verbod op het zwaardere vuurwerk, dus wat willen ze nou eigenlijk bereiken?


Ik heb dat wel wel gezien! Met bijvoorbeeld een thunderking* kan je wel een goedkope prullenpak opblazen of in iedergeval beschadigen. Er zijn ook mensen die deze dingen uit elkaar halen en vervolgens op de kleine shelltjes een lontje plakken en ze achter verkeers borden doen.

* single shot mortiertje vergelijkbaar met oa;
flower thunder, shock, giant airbomb, etc.
Link to comment

En als je dat ziet, neem dan je verantwoordelijkheid als burger en je eigen belastingeld, en ram dat soort k*tkoters direct een verkeersbord door hun smoelwerk!

Door dit soort gedrag gaat onze maatschappij kapot, en dan heb ik het nog niet eens over de regels die steeds maar strenger en strenger worden! Al die zinloze vernielingen moeten WIJ betalen!!

En stuur naderhand gelijk even een kerstkaartje naar de ouders van dit uitschot, met de felicitaties dat hun kroost er op hardhandige wijze achter gekomen is hoe duur zo'n bord of prullebak is en dat jij het even verteld hebt omdat zei toch te lui zijn om hun kinderen op te voeden. :P

Edited by Murtali
Link to comment
Relax kerel.. :P

Je komt nogal agressief over, je mening geven kan ook prima zonder het gebruik van allerhande 'krachtthermen'.



Okay, heb je gelijk in. Niks persoonlijks btw. Waar ik me echter vreselijk druk om maak de laatste tijd, is het totale gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel van de jeugd tegenwoordig als het gaat om vuurwerk en vernielingen rond oudjaar. En de kern van dit probleem ligt bij de ouders die falen in het opvoeden van hun kinderen. Iedereen wil rond oudjaar zijn vuurpijltjes aansteken, ook de illegale. (onnodig stigmatiserend woord trouwens :D ) Dit vuurwerk kan leuk, mooi en vermakelijk zijn voor iedereen. Het enigste probleem is een groot percentage jeugd die het zonodig moet misbruiken en als middel voor vernielingen gaat gebruiken. Deze jeugd moet vreselijk harde her-opvoeding krijgen, leren waarom of wij het zo goed hebben in dit land. En vooral leren wat geld waard is. Weet je wat zo'n prullenbak kost?? Die wil je ECHT niet zelf gaan betalen! Helaas wordt de prijs gedeeld door iedere werkende Nederlander, die het bovendien al moeilijk heeft om het hoofd boven water te houden. Daar krijgen we gelukkig veel voor terug, daar moet IEDEREEN zijn handen voor dichtknijpen en het verdedigen in plaats van vernietigen.

Laat vuurwerk in godsnaam werken zoals het bedoeld is, dan heeft iedereen inclusief jezelf er het meeste plezier van. Ook op lange termijn. Edited by Murtali
Link to comment

Veel geluiden hier in dit topic zijn erg lakoniek en het lijkt er op dat men de schouders een beetje té makkelijk ophaalt naar mijn mening.

Als er iets is waarvan ik vind dat je er NIET je schouders voor op moet halen is het wel deze zaak. Op die manier geef je dus eigenlijk toe aan de mensen die vernielen op jou kosten.

Als ik ooit nog zo'n figuur te pakken krijg dan brandmerk ik het bedrag aan vernielingen in z'n nek (slechts speculatie uiteraard, want je moet niet vergeten dat daders hier in Nederland rechten hebben! Vooral als ze zijn "mishandeld"). Zal dat tuig in iedergeval hun hele leven er aan herinnerd worden wat ze hebben aangericht.

En dan zijn er nog de zeikers die het alleenmaar over "overlast" en "levensgevaarlijk" kunnen hebben. Want als!! Als een vuurpijl verkeerd terrecht komt! Jaa! Als je niet uitkijkt met het oversteken word je dood gereden. En als ik een meisje was, was ik geen jongetje geweest.

En laten we maar helemaal niet gaan beginnen over justitie, die hebben er al helemaal geen grammetje verstand van. Dat zijn gewoon een paar papegaaien achter de computer op 't kantoor.

Verder kunnen ze ook de mooiste sprookjes vertellen over vuurwerk. Zo zag ik laatst een documantaire over het opsporen van de verkoop van "illegaal" vuurwerk. Hij maakte ieder wijs dat 1/1 voor 1.1 stond (en dus niet voor de verpakkingseenheid) terwijl er bovenop het bekende oranje met zwart omrande ruitje stond met 1.4!

Maarja, ik moet het nog zien dat het er doorheen komt. Bovendien zal zoals anderen ook al zeggen de controle hier op heel moeilijk worden.

Link to comment
Verder kunnen ze ook de mooiste sprookjes vertellen over vuurwerk. Zo zag ik laatst een documantaire over het opsporen van de verkoop van "illegaal" vuurwerk. Hij maakte ieder wijs dat 1/1 voor 1.1 stond (en dus niet voor de verpakkingseenheid) terwijl er bovenop het bekende oranje met zwart omrande ruitje stond met 1.4!


Kan je mij uitleggen wat je bedoelt met 1/1, 1.1 en 1.4?
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...