Jump to content
PyroForum.nl

6" Lancaster Yellow & Bleser Blue Inner Petal


Guest Richard

Recommended Posts

Je gebruikt maar drie lagen voor een 3"? :D
Ik zit al gouw aan zeven lagen voor een 3", dan wel met 70 grams kraft papier. Drie lagen lijkt mij heerlijk, duurt het ook niet zo lang voor het klaar is. :D:P

Maar dit was zeker weer een mooie shell, wel zonde dat je inderdaad niet zo heel goed de blauwe sterren ziet... En ik ben ook wel benieuwd naar het aantal pasted lagen, en dan ook wat voor iets.

-B.

Link to comment

Vreemd

ik heb gemerkt in diverse discussies dat veel mensen zuinig zijn met pasten en "denken" dat het wel genoeg is. Waar dat denken op gebaseerd is vind ik nergens terug.
Daartegenover staat Shimizu en ook fulcaneli die hier iet totaal anders over denken, ik heb zelf in een filmpje een chinees vrouwtje zo'n shell zien plakken en die bleef maar plakken, er kwam bekant geen eind aan.

Beide auteurs zijn van mening dat je de break bepaalt door de dikte van de shell c.q. pasting.
De hull van 3 inch bierblikmodel gaat uit van minimaal 3 lagen kraft van 115 gram! 4 inch = 4 lagen, ik heb dit om moeten rekenen omdat wij in grammen rekenen en de rest in sheets.

Ik run een serie testen momenteel om de dikte van de hull van 2 inch te bepalen (bierblikmodel) en met 5 lagen 70 grams kraft is het al een stuk beter (en zeer sterk touw)

formule:

N = lagen
D = diameter
J = treksterkte papier lengte maal breedte gedeeld door 2

Dit kan je weervinden bij Shimizu blz. 251

EDIT: dit hoeft niet overeen te komen met jou kraft maar het geeft mischien een indicatie:

http://www.bpp.ee/?s_m=products

Edited by Piet
Link to comment
Beide auteurs zijn van mening dat je de break bepaalt door de dikte van de shell c.q. pasting.


Dit lijkt mij niet. Tuurlijk, het aantal lagen is zeker van invloed op de break, maar het ligt er ook wat voor een break je gebruikt lijkt mij? Of je een booster gebruikt, of wat voor een soort papier?

Zo heb ik eens een shell gemaakt met een relatief slome break, maar wel met 10 lagen 70 grams. Dit resulteerde in een palm effect waarbij de sterren in een boog gingen hangen (snap je dit?) terwijl wel de sterren wel symmetries verdeelt waren...

-B.
Link to comment

Ik begrijp heel goed wat jij bedoelt, dat is een shell die in de catagorie poka valt, die is geheel anders.
Hierboven heb ik het over een chrysanthemum shell en met name over de effectbreedte, niet zozeer over de rest van het garnituur.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...