Jump to content
PyroForum.nl

Huisdieren


Snooby

Recommended Posts

Mijn zusje heeft ooit een schildpad voor sinterklaas gekregen. Niet echt iets om dichtbij te komen met je vingers, wat zo'n beest is nogal bijtgraag.

Momenteel wonen hier alleen een aan je sokken knabbelend konijn en een cavia. Die cavia is nog best slim, vooral als het om eten gaat :P .

Link to comment
Ik heb geen huisdieren, nooit gehad. Ik heb wel een broertje.

Gewoon een weekje niet voeren, dan gaat ie vanzelf de pijp uit. :P

:D

Ik vind die katjes van Mr.Paplu er btw heel leuk uitzien. Misschien dat ik die ook maar een keer wat moet aanschaffen. Ik vind vogelspinnen ook wel eng, slangen daarentegen niet. Edited by superman21
Link to comment

Katten zijn cool! Btw. Ze zijn al wel een stuk groter. Zijn oude foto's. De oudste 2, Joey en Mika zijn nu denk een jaar of 5-6 en de jongste Whiskey en Ginny komen uit een nest van 4 van Mika. Die zijn denk ongeveer 4 jaar nu. Joey noemen we vaak ook Koepoes/Ronald (koeman). Whiskey noemen we nog wel eens Jack oid.

[edit] En ja! Dat is mijn schoen! :P

[edit2] @ Superman: Hier zijn ze nog erg jong hé. Toen waren ze nog speels. Nu is het enige wat ze doen op de bank liggen, naar buiten gaan en vreten. :D

Edited by Mr.Paplu
Link to comment

Ik heb een hond, namelijk een boxer(het is een gekke hond)

Een kat, en ik had tot vorige week nog een baardagaam, hij was zo een 45-50 cm lang en supertam, hij at uit mijn hand en je kon hem makkelijk oppakken, soms leek het zelfs wel alsof hij luisterde, liet hem soms gewoon rustig rondlopen in mijn kamer, hij is helaas vorige week overleden.

Hij was al best oud, 9 jaar namelijk, hoop dat ik nog een digitaal fototje van hem ergens heb, ga waarschijnlijk wel weer een nieuwe nemen, als ze jong zijn zijn ze nog best goedkoop.


Lttrr

Edited by Guest
Link to comment
Leuk dat het topic op gang komt :P
Kees, als ik levende muisjes begin te geven dan eten ze daarna geen diepvriesmuisjes meer en diepvries zijn goedkoper en makkelijker te bewaren.

@Warcore, aan het begin gaf mn slang 1 muisje per week, hij groeide echter zeer langzaam. Toen heb ik aan de eingenaar van mn shop gevraagd waarom hij niet snel groeide en toen kwam het ook aan het licht dat ik maar 1 muisje per week gaf. Nu geef ik dus 2dagen per week 2 muisje + 1 willekeurig (niet altijd trouwens) en mn slang groeit nu snel en hijs is erg actief en heeft een mooie gladde huid. Hij heeft ook altijd trek, dus t zit wel snor denk ik. Btw hij is nu rond de 3 jaar oud en de lengte weet ik niet precies, ik schat rond de 70/80 cm, kan er behoorlijk naast zitten hoor.
Hiervoor heb ik trouwens 8 jaar een kousebandslangetje gehad.

Toch wil ik je er op wijzen dat het niet goed is voor je slang.
Ik raad je toch echt aan om je slang niet meer dan 1 flinke muis per week te geven.
Ik voorspel je slang geen lang leven als je hem op deze manier door blijft voeren :D
Zou je trouwens mischien eens een closeup van zijn schubben kunnen maken?
Hieraan kan je heel goed zien of je slang veelte vet is.
Link to comment
Sorry hoor, maar ik vind dat je huisdieren te allen tijden weg moet houden bij vuurwerk. :P Ik weet niet of je stoer wilt doen met dat vuurwerk erbij, maar ik vind het alleen maar dom.


Ik weet, oude foto, was niet zo slim van mij indertijd
maar ach, zoveel kwaad kan t niet en het is de enige foto die ik heb :D
Link to comment
  • 8 months later...
  • 1 year later...

Een vriend had nog net een kanarie kunnen redden hij lag namelijk helemaal oververmoeid op de straat, ik denk ontsnapt ofzo.
We wisten beide niet wat we met hem moesten en besloten hem tijdelijk naar de overbuurvrouw te verhuizen (heeft bij de dierenarts ofzoiets gewerkt) zij heeft hem weer een beetje tot de levende gekregen en toen mocht ik hem hebben ^_^
De eerste 2 maanden was hij erg leuk hij zong mooi maar toen ging hij echt ongelofelijk hard zingen (zeg maar krijsen) van de lente verhuist ie weer naar een volière, dat is ook veel beter voor hem (en voor onze oren) soms flipt hij echt in die kooi.

Link to comment

:P die eerste foto, daar ligt hij in een bijna perfecte cirkel.

Ik zou ook wel een kat willen hebben maar dat gaat niet samen met een vogel denk ik.

edit: er zijn eigenlijk wel zoveel dieren die ik zou willen hebben ^_^ heel misschien koop ik ooit nog eens een terrarium met een paar baardagamen (hagedissen)

Edited by Pyromaniak
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...