Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
j&j

Enkele Rookbommen 31-12-07

Recommended Posts

Hier een kleine compilatie van onze rookbommem met oudjaarsdag 2007.We hebben er wel meer van deze aan gestoken,maar helaas niet alles kunnen filmen.veel kijk en luister plezier :)

<embed id=VideoPlayback src=http://video.google.nl/googleplayer.swf?docid=6263842438420115440&hl=nl&fs=true style=width:400px;height:326px allowFullScreen=true allowScriptAccess=always type=application/x-shockwave-flash> </embed>

M.v.g.Jelle,Jan

haha mooie rookbom.
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe zo iets van uit de lucht er zo uitzien.
en waarom legt nooit iemand die melkbussen plat op de grond maar altijd naar boven gericht?

Hier een kleine complicatie van onze rookbommem met oudjaarsdag 2007.

Compilatie bedoel je? :P

Verder een erg mooie rookbom, lekker dikke en veel rook!

N2O: Wat bedoel je precies met platleggen? De melkbussen waarmee we carbidschieten of die waar de rook uitkomt?
Die voor de rook staat rechtop om de kans op vlammen te verkleinen, maar we schieten die met carbid plat af hoor! We zetten ze altijd wel even rechtop om ze klaar te maken voor het schieten. Misschien dat je dit bedoelt. Ze liggen trouwens ook niet geheel plat, want ze liggen op een U-vormig stuk betonstaal die we in de grond geduwd hebben, om de ballen op deze manier minder schade te bezorgen tijdens het afvuren.
@ Underlord: Ik zal j&j even zeggen dat er een complicatie is met zijn compilatie!! :P

Edited by xxxjanusxxx

Achjah Jongens,

Dat overkomt de besten.:P

Maar iedereen zal wel begrijpen wat ik bedoelde.

Edited by j&j

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By cojonesm
      whistle to slow gold 3 inch.mp4

MCRH 1.5g 7/3 booster

7 lagen pasting (3x 3strip 1x 2strip)
    • By de.leeuw62
      Rocket header test+25,6 id motortest
    • By Pyrofanatic
      Hierbij mijn laatste eerbetoon aan het pyroforum
      Ik heb hier een hoop geleerd, en kan terug kijken op een leuke tijd.

Ik stop omdat ik het mooi vind zo. Er is gelukkig niks gebeurt oid.

Ik verkoop ook nog mn laatste pyro tools enzo. Die staan onder het verkoop gedeelte hierzo.

Cheers

• By lnn1980
      Ik wil graag rookbommen maken,maar dan niet de gesmolten versies,Gewoon droog bij elkaar mengen.
      Wat zijn de beste verhoudingen van Kno3,suiker en parrafinne?
      Is het beter om de parrafinne te vervangen door natriumbicarbonaat,of kan dat er bij de parrafinne ook bij.
      Heb forums doorgelezen,maar over de droge mengsels is weinig te vinden.
    • By rookbommetje
      Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn kno3 rookbommen.
      De compositie die ik gebruik is:
      50 gr KNo3
      50 gr Sacharose
      33 gr paraffine

Als container gebruik ik een wc rolletje met 4 lagen aluminium folie eromheen, ik duw het aan de bovenkant zo dicht dat er een soort mondje overblijft, daar stop ik dan het lontje in en dan duw ik het dicht.
      De ontsteking enzo gaat allemaal prima, en het mondje gaat open zodra er een beetje druk komt en daar komt dan de rook uit, echter het probleem is dat op een gegeven moment de container doorbrand en er dan dus veel vlammen komen ipv rook.

Weet iemand iets dat ik kan doen om te zorgen dat ik geen vlammen krijg? (ik zoek op het moment naar dingen als verf blikken maar daar kan ik niet zomaar aan komen)

Ik ga ook de 60/40 compositie zonder paraffine suiker smelten en dan kno3 toevoegen manier proberen, en nu vraag ik me af,
      sacharose heeft een smeltpunt van 186 graden, dus is het misschien beter om het te smelten in de oven? (op 190 graden)
      ^^^^ zodat het niet carameliseerd

mvg,
      Een noobje :S

en ps: IK HEB ECHT SUUUUPER LANG GEGOOGLED!!
    • By rookbommetje
      Ik heb erg veel gegoogled maar ik kom er niet uit, zijn ze nou illegaal? Of alleen als je er overlast mee veroorzaakt?
      Kon op het forum niets vinden maar als iemand een topic weet wil ik het graag lezen.
    • By gamekeeper
      NIEUW

Vanaf nu kunnen video's alleen geupload worden in formaten die geschikt zijn volgens de HTML5 <video> standaard:
      MP4 = MPEG-4 Part 14 files with H264 video codec and AAC audio codec WebM = WebM files with VP8/VP9 video codec and Vorbis/Opus audio codec Ogg = Ogg files with Theora video codec and Vorbis audio codec ​http://www.w3schools.com/TAgs/tag_video.asp

WAAROM
      Een aantal videoformaten (.mov en .wmv) zorgen voor problemen bij het afspelen omdat er plug-ins nodig zijn die niet altijd (meer) standaard zijn in moderne browsers. Bijvoorbeeld Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/1247383?hl=nl. Ook zorgen deze oude videoformaten voor problemen bij het afspelen op mobiele apparaten en tablet's (>25% aantal bezoekers).

WORKAROUND
      HandBrake een goede tool om videoformaten geschikt te maken voor uploaden naar PyroForum: https://handbrake.fr/ Beter is natuurlijk media bestanden direct te exporteren naar MP4/WebM/Ogg.
      Wie heeft er tips voor goede videowerking software met export naar H264? Helaas is PyroForum.nl niet zo flexibel met videoformaten als YouTube, mijn excuses hiervoor.
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.