Jump to content
PyroForum.nl

Candy Propellant Probleem


Recommended Posts

Nou dat haalt hij wel denkik, de pijl is amper te zien op zijn hoogste punt. Ook heb ik een keer berekend hoe lang het duurde totdat hij weer op de grond viel. Met behulp van de valversnelling kan je er ongeveer uitkomen hoe hoog die ging.

Link to comment

Het is de kunst om als alle ingredienten in het water opgelost is, het niet te warm of te koud zetten. Het is heel makkelijk. Komen er heel veel belletjes dan ga je lager totdat de belletjes ophouden. En zo ga je steeds door.

Ik doe met 18mm ID een nozzle van 4.5 mm.




offtopic waar halen mensen hier hun stokken offtopic

Edited by cojonesm
Link to comment

Ik kom met een 5 mm houtboor anders met geen mogelijkheid door m'n eindstop heen. Met een 5 mm HSS-boor op lage snelheid is het echter secondenwerk, en is alleen het gecentreerd houden lastig. Een HSS boortje houdt het ook veel langer uit dan een houtboor.

Link to comment
Als je door de dampkring komt zetten jah maar op zo'n relatief kleine hoogte valt dat reuze mee.


Dat hangt ook weer af van de oppervlakte /gewicht verhouding van het vallende voorwerp . In een ruimte waar geen lucht aanwezig is valt alles even snel . Dat geeft wel aan dat het een rol speelt in ieder geval.
Link to comment

ik ben het eens met wat DL zei: honing i.p.v. stroop. Ik heb hier zelf erg goede ervaring mee. M`n candy brandde hartstikke snel en zonder plopjes. Ik heb alleen een klein vraagje; Stoppen jullie de candy in de huls wanneer het nog plastisch is?

Link to comment

Ik heb vandaag een candymotor getest van een iets grotere diameter. Dit keer een volledige core, de specs weet ik effe niet maar die komen later. Ik die pijl afsteken(static test), CATO :P. Toen die stop eruit was geklapt begon dat ding ineens een fluit te geven ;). Dat vond ik erg leuk. Toen nog een paar keer geprobeert, maar helaas, zonder succes. Ik heb ook geen film. Ik film ze vanaf nu allemaal zodat, als er weer 1 fluit, jullie het kunnen zien(eigenlijk horen).

Link to comment
ik ben het eens met wat DL zei: honing i.p.v. stroop. Ik heb hier zelf erg goede ervaring mee. M`n candy brandde hartstikke snel en zonder plopjes. Ik heb alleen een klein vraagje; Stoppen jullie de candy in de huls wanneer het nog plastisch is?

Nou, nee.
Laat het eerst afkoelen want als je het meteen in je hulsje doet gaat je buisje opbollen.
Link to comment
Ik heb vandaag een candymotor getest van een iets grotere diameter. Dit keer een volledige core, de specs weet ik effe niet maar die komen later. Ik die pijl afsteken(static test), CATO :P. Toen die stop eruit was geklapt begon dat ding ineens een fluit te geven ;). Dat vond ik erg leuk. Toen nog een paar keer geprobeert, maar helaas, zonder succes. Ik heb ook geen film. Ik film ze vanaf nu allemaal zodat, als er weer 1 fluit, jullie het kunnen zien(eigenlijk horen).

je probleem is de nozzle of eind stop lijkt mij , als die echt vast hadden gezeten was het misschien wel gelukt.
Link to comment

De specificaties van de motor geef ik gelijk even hier. Nu het topic weer even omhoog werd gehaald dacht ik er weer aan.

Lengte: 10cm
ID: 22mm
Huls materiaal: papier (120grams printpapier, gelijmd met houtlijm)
Eindstoppen: kattengrid bentoniet
Nozzle dikte: 1,2cm (11gram)
venturi: 6mm
Brandstof: Candy propellant
Lengte brandstof: 6cm
Core: Volledig



Wat zal er dan mis zijn met de nozzle? Moet ik die nog harder persen? Ik had trouwens dit keer wel de core vrijgemaakt van losse stukjes, en het viel me op dat er vrij veel losse stukjes inzaten. Wat dan weer verklaart wat al die plopjes eerst waren.
Ik ga vandaag even proberen om de eindstop nog harder te persen, maar eerst maak ik hulzen die ik met een föhn droog, waardoor ze harder zijn tijdens het persen. Dat kunnen ze al heel wat meer hebben.

Link to comment

Daar neemt men wel eens een 'sleeve' voor, die voorkomen uitscheuren tijdens het persen. Wat ik zelf wel eens pak zijn van die stalen waterslang klemmen (of hoe heten die dingen officieel?), je kunt ze over je koker schuiven en dan aandraaien , vervolgens je nozzle /eindstop erin persen , en daarna klemmen er weer af .
Nog een optie is tijdelijk touw om je koker heen aan te brengen, goed strak.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...