Jump to content
PyroForum.nl

4 Inch Shell


ThaYankee

Recommended Posts

Hele mooie shell! de beste die tot nu toe gezien heb.
Effectbreedte is enorm.

Als ik vragen mag, hoe groot heb je de kleursterren gerold voordat de TT erom kwam?

Dit kan je ook gebruiken als sterremolen, tevens als mega mill voor kool te gebruiken.

Sterrenmolen.mpg

Het is een oud expansievat van de cv.
Zie ook hier:

http://pyroforum.nl/index.php?showtopic=2134&st=20


De kleursterren heb ik helaas uit een aantal pakken romijnse kaarsen moeten halen :huh: omdat ik geen KCLO4 heb om kleuren mee te maken, kan er wel aan komen, maar dan voor 25 euro per kilo en dat is me eigenlijk iets te duur. Het moet voor mij wel een leuke en betaalbare hobby blijven.
Maar om toch nog antwoord te geven op je vraag, die sterren uit de romijnse kaars zijn geloof ik zo'n 5mm en daarna heb ik ze met TT gerold tot ongeveer 13 mm.

En over die sterrenmolen, ik heb heel toevallig ook al geprobeerd met zo'n cv expansie-vat, maar daar was ik toch niet zo tevreden over en hij is ook niet veel groter dan mijn huidige starmolen, dus voor nu houd ik het nog eventijes bij dit oude beestje.
Link to comment
De kleursterren heb ik helaas uit een aantal pakken romijnse kaarsen moeten halen :huh: omdat ik geen KCLO4 heb om kleuren mee te maken, kan er wel aan komen, maar dan voor 25 euro per kilo en dat is me eigenlijk iets te duur.

Vaak kun je in kleurcomposities KClO4 vervangen door KClO3, mits je rekening houdt met zwavel. Dit maakt primen wel iets lastiger, maar de sterren ontsteken van zichzelf wel weer makkelijker. Ik heb dit afgelopen jaar ook gedaan voor Bleser Paars, Shimizu Rood en Groen. Werkt perfect! Een een kilo KClO3 zit ergens rond de 4 euro als ik me niet vergis. Misschien dat je dat zou kunnen proberen... Edited by superman21
Link to comment
  • 2 weeks later...
×
×
  • Create New...