Jump to content
PyroForum.nl

4 Inch Shell


ThaYankee

Recommended Posts

Dat is denk ik een van de mooiste shells die hier gepost zijn.

Een inner pistil kan gewoon los in de break gestort worden, voor een chaotische bal sterren. Voor een nette geordende pistil kun je ze inderdaad netjes in de buitenste laag sterren stapelen, of een tweede geperforeerde shell in je buitenste shell plaatsen. Bij de laatste heb je de meeste kans op een perfecte sferische pistil, maar het is ook meer werk en het gaat in het begin vaak fout. Zelf stort ik een effect als D1 het liefst gewoon grofweg in het midden van de break, dat vind ik er wel mooi uit zien.

Link to comment

Hangt van de brandsnelheid af natuurlijk, maar het is wel een idee. Het lijkt me een beetje lomp als je inner pistil nog brandt wanneer de hele shell uitgebrand is. :huh:

ThaYankee heeft op APC nog complimenten gekregen op het feit dat hij zo'n mooie pistil in een 4" voor elkaar kreeg. Iemand daar zei dat dat vaak pas vanaf 6" goed lukte.

Link to comment
mr.stijntje said:
Mooie D1 pistil! Die zag ik een tijdje terug ook al van je op APC! Maar hier is de rest van de shell stukken mooier!

Weer een 2" pistil? Wat was de break?
Hij was niet geniaal rond, maar érg mooi!
Hoe droog je de TT stars? (Lang? :P)


Allereerst natuurlijk heel erg bedankt voor de leuke reacties!
Ik was zelf ook erg tevreden met het resultaat, behalve dat de break inderdaad niet 100% rond was. Zelf denk ik dat dat lag aan het aantal paste lagen, want een eerder zelf gemaakte 4'' shell had namelijk wel een perfect ronde break(filmpje heb ik toegevoegd), alleen wist ik dus niet meer precies hoeveel paste lagen ik daarvoor gebruikt had :huh:
Over de bouw, ik heb inderdaad weer 2'' hemi's gebruikt voor de pistil en in die hemi's heb ik een aantal gaatjes geboord. En de rest van de bouw kun je denk ik wel deels uit de foto's halen.
De shell woog in zijn geheel ongeveer 360 gram en heb ik 35 gram lift gebruikt.

Shells_4_inch_2.JPG

Shells_4_inch_3.JPG

 

Hier het filmpje van de eerdere 4''
Shell_4_inch___1_innerp._D1_Glitter__outerp._Chrysanthemum__verkleind_.wmv

 

 

Link to comment

Dat zijn zeer mooie shells die je daar gemaakt hebt, volgens mij hebben we er weer een prima member erbij. :huh:

Maar hoeveel lagen had je hem gepaste? Het leek btw als of je crackeling stars in het midden gebruikte omdat ze niet echt ver komen vergeleken die TT...

-B.

Link to comment

Inderdaad wel prettig, dat er behalve kewls ook nieuwelingen aanmelden die al ver gevorderd zijn. Dit brengt het forum toch naar een hoger niveau vind ik.
Ik doe zelf wel redelijk mijn best om wat foto topics aan te maken, maar hoe meer hoe beter :huh:

Heb je misschien ook een foto van je sterrenmolen? of zijn ze met de hand gerold?
Ik wil dit jaar een grote sterren molen bouwen, misschien wel van een betonmolen. Even kijken wat er op mijn padje komt.

Edit: hoe komt het dat yankee maar 1 post achter zijn naam heeft staan? ik tel er 3. Misschien is het ook wel netjes als je je even voorstelt in het voorstel topic.

Edited by ener
Link to comment

Ik ben eigenlijk al best wel een tijdje lid van dit forum, vanaf april vorig jaar. Maar heb voorheen eigenlijk weinig tot niks gedaan met dit forum, ben meer actief geweest op andere fora. Ik heb me afgelopen week eigenlijk pas wat meer verdiept in dit forum en 't bevalt me best goed hier En ook vooral de vele en leuke reacties, dat moedigt toch ook wel aan! Ik ben hier in ieder geval zeker wel vaker te vinden nu.

@ ener: ik heb een paar foto's van mijn starmolen bijgevoegd. Het is een best klein dingetje en eigenlijk ook te klein voor de stars die ik er nu mee rol :huh: En ik ben dus al bezig met het bij elkaar scharrelen van onderdelen voor een nieuwe starmill. Maar ondanks zijn grootte werkt hij wel ontzettend goed, ik krijg altijd hele nette stars van ook bijna allemaal gelijke grootte.

Starmolen_6.JPG

Starmolen_9.JPG

Starmolen_ready_4.JPG


(hm, hij geeft aan dat ik geen photobucket link hier kan plaatsen, anders moet je eventueel maar een pm sturen voor de echt geïnteresseerden)

Link to comment

Ik verwacht dat deze overbrenging dient om het toerental van de mill aan te passen, het vermogen zegt meer over het gewicht dat zo'n motor kan ronddraaien. Daarintegen zegt het toerental niet altijd wat over het vermogen.

Edited by Amateur
Link to comment
Zo een klein motortje. Krijg je daarmee wat grammen rond gedraait?

Gr33tzz


Het is inderdaad een klein motortje, maar door de flinke overbrenging en een pulsbreedte gestuurde regelaar kan ik toch nog heel wat grammetjes ronddraaien. Maar ik ben al wel zo langzamerhand bezig met het zoeken van onderdelen voor een nieuwe iets grotere en sterkere starmolen.

@timberman: Dat poeder op die stars is inderdaad flash en dat gebruik ik dus ook voor de break.
Voor een 4'' shell gebruik ik bijvoorbeeld zo'n 7 gram flash, hiermee krijg je een mooie grote break met een stevige knal. Enige nadeel is dat ik toe nu toe nog wel mijn flash uit van die duitse knalpatronen moet halen, omdat ik nog niet de spullen voorhanden heb om zelf flash te maken. Maargoed tot nu toe red ik het hier nog wel aardig mee.
Link to comment
×
×
  • Create New...