Jump to content
PyroForum.nl

Consequenses


miech

Recommended Posts

Ok, ik heb mijn dosis vieze plaatjes wel weer gehad geloof ik. Bij foto 3 ben ik gestopt. :huh: Wel handig om te laten zien aan mensen die te makkelijk over veiligheid denken.

EDIT: Ik heb toch verder gekeken. Die laatste foto is buitengewoon vies.

Edited by Sethjuh
Link to comment

:huh: ik vind het wel goed, dan word je wel weer even gewaarschuwd, maar als je de text onder de plaatjes leest zie je wel dat het wel erg k3wl acties zijn geweest.

na de eerste 4 ben ik maar gestopt met kijken, daarna vond ik dat ik wel weer genoeg vunzige plaatjes heb gezien.

Is het niet iets om zulk soort plaatjes te laten zien beginners die zich aanmelden op het forum?
Dan zien ze wel dat het niet zonder gevaar is.

Link to comment

hmmmm... krijg zin in een biefstuk.

Even serieus: Natuurlijk is dit allemaal heel erg voor de slachtoffers en nabestaanden maar zolang iedereen veilig te werk gaat en research doet, word de kans op letsel aanzienlijk minder. Iedereen die iets met Pyro of HE's doet moet goed in zijn achterhoofd hebben wat er mis kan gaan en veilig te werk gaan.

amen.

Link to comment

Hmm, ik vind het nog wel meevallen. Dan vond ik 2 girls 1 cup nog erger, maargoed dat is ook maar enkel een persoonsgebonden mening en waarschijnlijk ook verbonden van aan de omgeving waar je opgegroeid bent.

Maar toch erg goed dan men even weet waar ze mee bezig zijn. Vooral praktisch in deze tijd van het jaar, dat iedereen toch nog even met zijn neus op de feiten wordt gedrukt: "Oja, damn, dat zou kunnen gebeuren."
Overigens: Met commercieel vuurwerk gaat dit ook allemaal gemakkelijk hoor, MAAR... Wij maken het zelf en dan is er geen jarenlange regelgeving die het van top tot teen controleert en is het risico aanzienlijk groter.

Is die laatste lijkt mij van een pijpbom met 100-500 gram AP, anders lukt je dat waarschijnlijk niet eens. Niet dat AP dus veilig is, maar om je lichaam tot 20 grote hompen vlees te blazen lijkt mij vrij onwaarschijnlijk met hoeveelheden onder zo'n honderd gram. Want vergeet niet, die benen zijn ook nog weer in losse stukken, dus de knal moet gigantisch zijn geweest.

[edit]Waarom staat er top poster aan de zijkant bij mijn naam? Wat betekent het?[/edit]

Edited by Nitroglycerin
Link to comment

Oke dan.

Smerige bende helemaal mee eens..
Maar het idee dat ik er ooit zo uitzie als ik domme dingen zou gaan doen.
Het leven is veelste mooi om jezelf zo naar de klote te helpen.
Domme hobby beoefenen we eigenlijk.

Maargoed dit soort ongelukken gebeuren meestal door ondoordachte en onwetende handen.

Dit bewijst maarweer hoe achterlijk pijpbommen zijn.
Een paar mensen die ik ken die begeven zich nogweleens op dat vlak en die zouden netzogoed tussen deze foto's kunnen staan.
Dat benauwd me wel om eerlijk te zijn.

Be safe.

Link to comment

Ik heb ergere dingen gezien dus dit schokt mij niet echt. Maar het laat wel zien wat jou kan overkomen als je K3WL met vuurwerk omgaat, sterker nog je kan helemaal uit elkaar klappen dus mensen begin hier nooit aan! Want ik zie liever niemand dan iemand uitelkaar knallen.

Link to comment

Die derde foto vind ik vrij ziek, hele kop aan stront. Er staat ook bij van "This child did not live long enough to discover that it is not wise to put explosives in your mouth" Als je zoiets aan de hand haalt dan verdien je het eingelijk ook wel, maarja hier gaat het om een 5-jarig jongetje schat ik zo dus dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Link to comment

Zo effectief zijn deze plaatjes niet. Wij hebben als mensen allemaal een psychlogisch zelfbeschermingsmechanisme, waardoor we denken dat iets een ander altijd sneller gebeurt dan iets ons zou overkomen. Hier is op zich niks mis mee, het is juist heel gezond, als je niet zo zou denken zou je misschien wel gek worden (verkeer, doodgaan in je slaap etc).

Gezond verstand gebruiken is IMO effectiever dan dit soort bangmakerij.

Link to comment

Ja ik maar ik denk het niet alleen ik weet het bijna zeker. Waarom zou ik een pijpbom maken of waarom zou ik vuurwerk in me mond doen? Ik denk opzich dat deze foto's laten zien wat er kan gebeuren als je vuurwerk in je mond doet en het afgaat.
Dus een wijze les maak geen pijpbommen en stop ook geen vuurwerk in je mond.

Link to comment

Mwa. hier zal ik nou niet snel bang van worden.

Die laatste is aardig door de blender gegaan :P gehaktdag.
Hoe kan dat nou van een odinair pijpbommetje komen zeg, denk eerder aan zo'n panfluit van een 10 pijpenriem vol AP ergens in israel.

Die met die hand doet me meteen aan die gozer van de week denken :huh:

This person was attempting to burn off the protective wax coating on the fuse of an M-80 type of firework.
even in de loop kijken waar de kogel blijft darwin :D
Link to comment

Vervelende shit, maar het heeft niet veel met een pijpbom te maken. Het risico van een pijpbom zit hem in de rondvliegende stukken shrapnel. Bovenstaande verwondingen kunnen ontstaan door alle soorten explosieven, niet alleen de bommen in een pijpje.

Met andere woorden, ik acht mezelf niet immuun voor dit soort ongelukken. Veiligheid is altijd belangrijk, ongelukken kunnen bij iedereen voorkomen.

Maar dat wisten jullie natuurlijk wel :huh:

Edited by Matthijs
Link to comment

Mwa... Dit is toch niks, ik heb Saw 4 nog niet gezien, maar ik verwacht wel dat het toch op z'n minst erger is dan dit.

Overigens lijkt dit me wel goed om gasten die pijpbommen maken mee te confronteren, eens laten zien wat er zou kunnen gebeuren. Ikzelf wordt hier niet bang van, die mensen zijn het allemaal zelf schuld, en ik zal nooit zo stom zijn om bijvoorbeeld een pijpbom te maken.

Link to comment
  • 8 months later...

De mensen op deze foto's zijn allemaal ook best onverantwoordelijk bezig geweest, wie stopt er nou een detonator in z'n mond.
Als je gewoon veilig tewerk gaat en als je al een pijpbom maakt niet zo stom bent om gewoon een buis te nemen en hem dan dicht te hameren maar een originele sluiting neemt die je er opschroeft en van te voren vochtig maakt kan er niets gebeuren.

Link to comment
maar een originele sluiting neemt die je er opschroeft en van te voren vochtig maakt kan er niets gebeuren.
Als je gewoon geen pijpbom maakt kan er zeker niks gebeuren, een pijpbom is een overbodige K3wl manier om iets te bereiken wat makkelijk zonder ook kan.
Het is een device om aan te tonen hoe onprofessioneel iemand is die er een maakt, meestal.

wie stopt er nou een detonator in z'n mond
Een kind die geen flauw idee heeft wat het is.
Link to comment
Als je gewoon geen pijpbom maakt kan er zeker niks gebeuren, een pijpbom is een overbodige K3wl manier om iets te bereiken wat makkelijk zonder ook kan.
Het is een device om aan te tonen hoe onprofessioneel iemand is die er een maakt, meestal.

Ja klopt, ik bedoelde ook niet dat ze goed zijn ofzo alleen mijn vermoeden hoe het gekomen zou zijn, zelf maak ik ze namelijk ook niet.

En over die detonator ik had er eigenlijk helemaal niet aan gedacht dat hij dat niet wist.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...