Jump to content
PyroForum.nl

Drugs Gebruik


ener

Wie gebruikt er drugs en watvoor...  

120 members have voted

  1. 1. Welke drugs gebruik je

    • Drank
      46
    • Cannabis
      20
    • XTC,Speed,ghb,coke
      9
    • Natuurlijke tripmiddelen: salvia/paddo's etc
      5
    • geen
      40


Recommended Posts

Heeft iemand een link of iets waar ik de aflevering kan bekijken voordat ik oordeel ?

En om een beetje on-topic te komen, ik gebruik regelmatig bier en wiet/hasj, en eens in de plus minus 6 wekken paddo's. Och wat zijn die dingen toch leuk op een bloedhete zonnige dag midden in de natuur :blush: .

Link to comment
  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wat bedoel je Yellow?
Wil je van een dealer kopen ofzo ik vertrouw dat niet helemaal hoor.
Wie weet wat voor paddestoelen je dan krijgt. :blush:
Oja mijn lijstje is vrij klein eigenlijk precies hetzelfde als yellow alleen heb ik maar 2 keer paddo's gehad.

Link to comment

Speed, cannabis, cocaïne, salvia, lachgas, xtc en alcohol staan op mijn lijstje. Echter heb ik paddo's, LSD, GHB en heroine nog niet geprobeerd. Paddo's wil ik nog wel een keer proberen maar heroine en lsd en GHB begin ik nicht an.

Coke vind ik geen ruk aan. Speed is wel lekker af en toe in het weekend om een nachtje mee door te gaan. Blowen doe ik wekelijks / 2wekelijks maar soms ook een maand niet (gewoonweg omdat ik er dan niet aan denk/behoeft aan heb) en drink in t weekend ook graag een biertje. Ongeveer 1x in de maand neem ik XTC en heel soms salvia. Verder onthoud ik mij over het algemeen van drank/drugsgebruik doordeweeks met uitzonderingen van dien.

Ik heb gewoon zo veel mogenlijk ervaringen van anderen verzameld en de theorie van het internet geplukt, middels die informatie heb ik "veilig" kunnen experimenteren. Zo kwam ik er dus ook achter dat ik bepaalde dingen simpel zat niet wil proberen.

Ik heb wel altijd een beetje "angst" gehad voor xtc ivm de verhalen over slechte pillen en omdat je er best hard aan toe gaat als t een beetje kwaliteit is. Maar het is me absoluut mee gevallen en ik vind het heerlijk. Ik ben overigens niet bang voor verslaving. Puur en alleen omdat wetenschappelijk is bewezen dat wanneer je een grote hoeveelheid xtc gebruikt je dmv je niergrens het overschot gewoon weer uitzeikt, en dat als je het kort achter elkaar gebruikt je er steeds minder plezier van hebt omdat er op een bepaald moment een minimale hoeveelheid serotonine in je hersenen aanwezig is en dat dus ook niet vrij kan komen met als conclusie dat het spul niet of nauwelijks werkt. Voor mij reden genoeg om het te beperken tot maximaal 1x in de maand, als het moment zich voordoet.

Speed is ook een uitzondering. Ik pik wel eens een graantje mee halverwege de avond zodat ik nog wat langer door kan gaan en me niet meer zo lam voel. Dat voordeel buit ik ook flink uit want met de "common sense" die ik dan op kan brengen giet ik me vol met water zodat m'n lichaam zich enigsinds kan herstellen. Ik zie er alleen wel altijd tegen op om het te gebruiken omdat ik weet dat t je flink naar de klote helpt en ik vaak nog uren wakker lig met m'n ogen op widescreen modus. Bovendien vind ik snuiven niet echt fijn. Het brand aan je neus en het is verschrikkelijk bitter. Lekker hoor als je net ff je neus op haalt en er nog een klontje in je keel schiet :blush: Maarja verder is t wel grappig.

Salvia is voor mij tot nu toe DE hallicugeen. Bovendien een van de meest natuurlijke drugs in mijn ogen.

Drankgebruik is vroeger wat steviger geweest. Maar toen blowde ik minder. Ik neem nu liever een blowtje voordat ik ga stappen oid dan dat ik eerst een fles drank baas maak. Voel me de volgende ochtend altijd een stuk frisser tegenwoordig.

Ik geneer me trouwens totaal niet voor m'n gebruik maar probeer er altijd zo min mogenlijk anderen mee lastig te vallen.

Edited by Amateur
Link to comment

Speed vind ik een erg slechte zaak evenals coke.
GHB is zonder enige twijfel onschuldiger dan beide bovengenoemde.
Je moet het absoluut zelf weten maar ik vind het gebruik van coke, speed en hero echt een hele slechte zaak.
Ik heb genoeg mensen aan de speed en coke kapot zien gaan, ik vind het echt rommel en daarbij het is allebei echt heel erg slecht voor je lichaam.

Link to comment

Gisteren lagen in mijn woonplaats nog meerdere personen schuimbekkend op straat als gevolg van het gebruik van GHB. Het is maar wat je onschuldig noemt...

En voordat je gaat beginnen over 'incidenten' en 'ligt aan onverstandigheid van de gebruiker', ik heb genoeg vergelijkbare gevallen gezien om te kunnen zeggen dat (recreatief) druggebruik in het algemeen geen goede zaak is. Daarbij ging het lang niet altijd over grote dosis of andere van dat soort factoren.

Tot slot verandert het gebruik van drugs iemands persoonlijkheid en geestelijke gesteldheid. Het gebruik van drugs maakt mensen heel vaak bijzonder egoïstisch en asociaal, en daarbij zelfs bij matig gebruik verslavingsgedrag gaan vertonen.

Wellicht dat mijn visie op deze zaak beïnvloed is door mijn levensovertuiging. Ik ben echter betrokken bij een verslaafden rehabilitatiecentrum, dus ik weet echt wel waar ik het over heb.

Link to comment

Je hebt groot geleik Miech, toch weerhoud dat mij er niet van. Ik heb mijn risico tot verslaving grotendeels ingeperkt door het aan m'n moeder te vertellen. Die heeft jaren bij het RIAGG gewerkt met verslaafden en nu bij het GGZ komt ze nogsteed regelmatig met zulke personen in aanmerking. Ze zal het dus snel genoeg doorhebben indien ik afwijkende trekjes ga vertonen.

Drugs zijn in mijn ogen ook wel slecht, maar dat betekend niet dat je ze "goed" kunt gebruiken.

Niet dat dat me een vrijwaring geeft om drugs te gebruiken maar ik sta iig onder toezicht. Daarbij komt dat een oude vriend van mij zich tot 2 keer toe de goot in heeft geholpen met drugs, dus ik kijk echt wel uit.


Ze keurt het trouwens wel af, maar dat doet ze ook met m'n pyro hobby... :blush:

Om even op dat GHB verhaaltje te reageren... GHB moet je heel precies doseren om er "plezier" van te hebben maar de tolerantie is erg laag. Een paar ml te veel en het kán zijn dat je out gaat of zelfs in coma raakt, of je merkt er weinig of niets van als je te weinig neemt. Tevens is het zééér onverstandig om GHB in combinatie met alcohol te gebruiken omdat dit de werking vele malen versterkt. Met het gemak dat je zelf in coma raakt, kan je natuurlijk ook een ander er mee "druggen"... Dat maakt deze drug dan ook een populaire "Rape Drug"

Link to comment

Drugs zijn enkel stoffen welke de werking van het menselijk lichaam verbeteren, verslechteren of anderzijds invloed uitoefenen op lichaam en of geest.

Een drug is niets anders dan een stof, iedere stof is in feite een drug daar iedere stof een uitwerking heeft op het lichaam. In theorie valt er niet te classificeren.

Sommige stoffen kunnen bij mensen slechte ervaringen opwekken, dan is het inderdaad niet slim om te gebruiken, deze discussie kun je eeuwig voeren maar daar zal dan ook niets uit komen.

Openheid van zaken is in alle gevallen waarschijnlijk de beste oplossing, verbieden heeft geen zin want verkrijbaarheid wordt alleen maar groter, en daarbij heeft de vriendelijke persoon die je dat kleine beetje verkoopt nog wel meer en andere dingen in de aanbieding.

Mensen hebben nu eenmaal de behoefte om soms eens iets te gebruiken, dat kan uit interesse zijn, dat kan uit verslaving zijn maar dat kan ook uit stress zijn. Om een leuk leven te hebben moet je plezier kunnen hebben en wie heeft dan het recht om jou te ontzeggen dat je iets danwel of niet mag gebruiken.

Kees.

Link to comment

Ik vind drugs gevaarlijk omdat je jezelf er snel mee kan kapot maken. Ik heb echter wel zeer veel interresse in drugs en heb zelf ook veel geexpirimenteerd in 2007. Ik heb toen kennis gemaakt met wiet/hasj, paddo`s, mdma, salvia, dxm, en het staat me bij nog meer maar ik kan er niet opkomen :) . Zal wel aan het veelvuldig testten van wiet liggen.
In ieder geval ben ik nu gestopt met het uittesten van alle genoemde middelen omdat ik aan de mdma HPPD (Hallucinogen Persisting Perception Disorder) heb overgehouden. Het verder gebruik van halucinogen zou dus onverantwoord en dom zijn. Dat tot mijn grote spijt want ik was erg onder de indruk van hallucinaties en wou graag nog veel meer expirimenteren. Schrale troost: door de HPPD hoef ik nu geen drugs te gebruiken om hallucinaties te krijgen. :blush::)
Ik raad iedereen dan ook aan om voorzichtig te doen met grote hoeveelheden mdma en het niet meer dan 1 keer per 8 weken te gebruiken. :lol:

Verder ben ik sterk tegen het beleid van de overheid (met betrekking tot drugs (zoals de illegalisering van paddo`s)).

Edited by explomaan
Link to comment
Ik vind drugs gevaarlijk omdat je jezelf er snel mee kan kapot maken.

Datzelfde geldt voor autorijden, maar zijn degenen die zichzelf de dood in rijden reden om autorijden in z'n algeheel maar af te schaffen? Bij drugs zou het destemeer hypocriet zijn om ze gevaarlijk te noemen omdat je enkel jezelf kapot kan maken. Bepaalde vormen van drugsgebruik (excessen, gevaarlijke combinaties, etc) zijn gevaarlijk, niet de drugs zelf.

Ik vind dat iedereen hierover zijn eigen beslissing mag maken, het wordt toch immers ook niet verboden om allerlei gevaarlijke stunts te doen bij het skydiven, en de Mount Everest is nog steeds toegankelijk voor iedereen die even naar boven wil. Ik zie drugs in ethisch opzicht als een gevaarlijke sport waarmee je, als het misgaat, enkel jezelf kunt beschadigen.
Voor mezelf zijn drugs een manier om de wereld op een andere manier te bekijken, ik krijg er nieuwe inzichten van en leer mezelf op een veel betere manier kennen. Ik doe het met mate en ken mijn eigen grenzen, en op deze manier ga ik er - vind ik - verantwoord mee om.

@explomaan: Vertel eens wat HPPD bij jou precies inhoudt. Edited by Treelover
Link to comment

HPPD door mdma ? Lijkt me sterk. Geen zuivere mdma iig. Niet te vergeten wel heel vervelend voor je natuurlijk :blush:.

Drugs moeten vrij zijn, maar met duidelijkheid. Verbieden helpt niet en vergroot zelfs de overlast en het gevaar voor de volksgezondheid, verbieden om het principe is enkel naïef of zelfs landverraad daar je de burgers van je land BEWUST ernstig in gevaar brengt!

Kees.

Link to comment
Explomaan: Ik vind drugs gevaarlijk omdat je jezelf er snel mee kan kapot maken.




Ik vind ook absoluut niet dat drugs illegaal moeten zijn. Wat bedoel je met excessen?

Keesthemad: HPPD door mdma ? Lijkt me sterk. Geen zuivere mdma iig. Niet te vergeten wel heel vervelend voor je natuurlijk .

Ik ben er vrijwel zeker van dat het zuivere mdma pillen waren. (kon er ook moe van worden bijvoorbeeld) Maar mdma wordt in het lichaam omgezet in mda als je er veel tegelijk van gebruikt en dat deed ik. Er wordt bovendien gezegd dat paddo`s, mdma en lsd de belangrijkste veroorzakers zijn van HPPD.

Treelover: @explomaan: Vertel eens wat HPPD bij jou precies inhoudt.


-Ik heb last van visual snow, vooral in het donker en `s ochtends en `s avonds (als ik moe ben) is dat behoorlijk storend. (als ik `s nachts naar de heldere hemel kijk zie ik sterren tegen een achtergrond van visual snow)
-Ik zie ook af en toe dingen bewegen die niet bewegen.
-Ik ben er een korte tijd licht depressief van geweest.
Soms gaat het beeld even vaag trillen (niet gewoon heen en weer bewegen). Dan kan ik niet goed lezen en moet ik .
-Trekjes van paranoide (denken dat er een politie auto rijdt maar het is een gewone auto en als het een politie auto is is er nog niks aan de hand)
-in ooghoeken soms vage (niet duidelijke) hallucinaties

Het geheel lijkt beetje bij beetje toe te nemen. :blush: Maar ik ben nu iig niet depri ofzo
Link to comment

Is HPPD niet een beestje waar een naam aan gegeven moet worden ? Symptomen die lekker bij elkaar geprakt kunnen worden om weer iets zwart te maken ? Als je de gehele mdma consumptie afzet tegen de hoeveelheid mensen die daar daadwerkelijk problemen mee heeft dan zal dat geheel meevallen.

Niet dat ik wil ontkennen dat er iets mis met je is hoor... Maar ik ben erg bang voor stigmatiserende verhalen van afhankelijke instituten...

Kees.

Link to comment

Ik voel aggressie bij jou. En dat vind ik niet nodig. Ik denk dat je graag een discussie wil aangaan over drugs in de maatschappij omdat je graag je mening laat horen. Ik wil er inieder geval duidelijk over zijn dat ik mdma een geweldige stof vond en vind en ik hem nu alleen niet meer zal gebruiken. Ik denk dat ik aanleg had voor HPPD maar omdat er weinig over bekend is kan ik dat niet met zekerheid zeggen.

Niet dat ik wil ontkennen dat er iets mis met je is

bedankt :blush:
Link to comment

@Keesthemad: HPPD is een erkend medische aandoening. Kort door de bocht is het een psychische aandoening en deze staat dus ook in het naslagwerk DSM-IV. Dit naslagwerk wordt wereldwijd gebruikt om een psychische aandoening te kenmerken.
Het grootste verschil tussen HPPD en andere visuele aandoeningen is dat bij HPPD de persoon doorheeft dat hetgeen wat hij ziet niet echt is. Als je bijvoorbeeld een persoon neemt die een (drugs)psychose heeft kan die persoon ook wanen of hallucinaties krijgen, deze persoon zal WEL kunnen geloven dat deze echt zijn!

HPPD heeft niks te maken met symptomen bij elkaar prakken om hallucigenen zwart te maken. Er zijn genoeg mensen met jarenlange en extensieve ervaring die alsnog HPPD op heb gelopen. Het kan zowel van de eerste paar keren als na honderden keren voorkomen.

Blijkbaar heb je toch nog iets aan een profielwerkstuk over psychiatrische aandoeningen. :blush:

@Explomaan: Toch vraag ik me af wat bij jou de verschijnselen zijn van paranoia. Uit m'n onderzoek voor m'n PWS en nu na verder nazoeken heb ik niks kunnen vinden van HPPD en paranoia. Nu kan ik best begrijpen dat je best nerveus kan worden van de dingen die je ziet/meemaakt maar zou je misschien wat verdere uitleg kunnen geven?

Link to comment

Ik heb geen verstand van paranoia maar ik denk dat ik door deze hobby en slechte ervaringen met de politie plus een vrij bange persoonlijkheid een te grote angst heb gekregen dat de politie me wil pakken ofzo. Maar het is niet dat ik denk dat er een complot tegen me is ofzo. Ik moet er nog is over nadenken, misschien kan ik dan duidelijker zijn. Het lijkt me btw wel leuk om je profielwerkstuk is te bekijken.

Link to comment
kerel roken is sowieso ongezond...

Drinken vind ik oke, sinds ik op kamers ben is het biergebruik ook flink hoger geworden! Donderdag vrijdag en zaterdag uit, maandag na het roeien dat zijn mijn standaard bierdrink avonden haha

drugs vind ik kut een blowtje oke maar harddrugs zuigt ik heb bij zo veel mensen zo ontzettend veel problemen meegemaakt. Het maakt echt meer kapot dan je lief is, is mijn ervaring.

Ik heb hier een top 20 van de meest gevaarlijke drugs liggen en raad eens:
plaats 5 gaat al naar alcohol!

1 heroïne
2 cocaïne
3 barbituraten
4 straatmethadon
5 alcohol
6 ketamine
7 benzodiapines
8 amfetamine
9 tabak
10 buprenorfine
11 cannabis
12 solventen
13 4-mta
14 LSD
15 methylphenyl
16 anabole steroïden
17 GHB
18 XTC
19 alkylnitraten (zijn het geen alkylnitrieten?)
20 qat

@ explomaan: Ik heb volgens mij al die kenmerken die jij hebt al mijn hele leven! Ik hoop dat ik niet zo'n syndroom heb maar ik denk het niet. Ik denk dat de Symptomen bij jou VEEL sterker zijn. Ik had vroeger als kind een sterke oogruis als ik snachts wakker werd maar ik heb er nooit problemen mee ervaren. over deze symptomen heb ik trouwen nooit geklaagd, ik dacht dat iedereen dit had. Ik ben trouwens ongelofenlijk benieuwd naar andere symptomen en info over hppd!

Als er interesse is scan ik het artikel + top 20 lijst met info in maar ik weet niet als ik dat mag aangezien het een artikkel van humo betreft. Edited by chemicalbrother
Link to comment

Ik snap dus niet hoe ze zoiets op stellen.

Als het om slachtoffers zou gaan dan zou er niks van kloppen.
Ik geloof niet dat er meer verslaafd zijn aan hero dan aan alcohol.
Waar baseren ze dit op?

Zou je de rest willen posten chemicalbrother.


Owja, goeiemorgen allemaal.

Edited by User1
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...