Jump to content
PyroForum.nl

Drugs Gebruik


ener

Wie gebruikt er drugs en watvoor...  

120 members have voted

  1. 1. Welke drugs gebruik je

    • Drank
      46
    • Cannabis
      20
    • XTC,Speed,ghb,coke
      9
    • Natuurlijke tripmiddelen: salvia/paddo's etc
      5
    • geen
      40


Recommended Posts

Je hoeft mij persoonlijk niet aan te gaan vallen hoor, 'ik ben er erger aan toe dan menig softdrugsgebruiker' Kerel je kent me niet eens...

En ja hoogstwaarschijnlijk een junk, gister werd er ook weer een fiets aan mij aangeboden in utrecht. Dit was ook een junky en helaas was het niet mijn fiets die hij bij zich had.

Ook ik vind dat je mensen die verslaafd zijn aan drugs moet helpen om daar vanaf te komen. Het is sneu dat mensen helemaal voor drugs moeten gaan leven natuurlijk moeten deze mensen geholpen worden.

Bovendien zeg ik voor de tweede keer dat ik ook niet altijd drink tijdens het uitgaan ik ben vaak de bob en dan vermaak ik me ook prima. En waarom zou je met een paar biertjes achter de kiezen niet een normaal gesprek kunnen voeren? Oke als je lam in de sloot ligt word het wat moeilijk. Maar als ik wel is mijn huisgenoot met een gigalachkick zie komt er ook geen zinnig woord uit.

Ook heb ik niets tegen softdrugs, ik heb dat ook wel is gedaan, en vind het nog steeds wel is leuk om te doen. En ik heb nooit gezegd dat iemand die blowt meteen een junk is, dat maak jij er van.

En Treelover opzich valt nederland vergeleken met amerika nog wel mee vind ik. Je mag hier wiet roken en alcohol kopen vanaf je 16e.

Link to comment
  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En Treelover opzich valt nederland vergeleken met amerika nog wel mee vind ik. Je mag hier wiet roken en alcohol kopen vanaf je 16e.

Dat zal niet zo lang meer duren als het zo doorgaat met dit vertruttings-kabinet.

En dat zie je ook in andere aspecten van de samenleving, het verkeer, aanscherping regels voor kunstmest. Allemaal schijnmaatregelen tegen dingen waar de grote massa óf een door "propaganda" vertekent beeld van heeft, óf zowiezo geen idee. En dan een beetje opscheppen over hoeveel "veiliger" ze Nederland wel niet hebben gemaakt, terwijl er in werkelijkheid weinig nuttigs is gebeurd. Edited by Treelover
Link to comment

In de VS is de wetgeving in ieder geval een stuk duidelijker dan in Nederland. In Nederland EN de VS is wiet verboden, alleen in de VS is het GELEGALISEERD voor medische gebruikers, ook het kweken. Hier mogen medische gebruikers niet zelf kweken, in ieder geval niet binnen wat voor medisch gebruik toch wel benodigd is. Het is raar maar waar, ik vind de wetgeving in de VS beter, niet door de standpunten maar door de duidelijkheid. Daarbij zijn paddo's bijvoorbeeld wél toegestaan in de VS wat hier straks waarschijnlijk niet meer het geval is.

En ja hoogstwaarschijnlijk een junk, gister werd er ook weer een fiets aan mij aangeboden in utrecht. Dit was ook een junky en helaas was het niet mijn fiets die hij bij zich had.

1+1=2 ? Dat vind ik écht kortzichtig. Daarbij, hoe herken jij een junky ? Iemand met een ongewassen uiterlijk die op straat een beetje mensen loopt te pesten met gestolen fietsen ? Denk je dat deze persoon die fietsen steelt en verkoopt om geld op te kunnen opbrengen voor drugs, nee. De kans dat deze persoon een uitschot is of gewoon iets heel naars meegemaakt heeft waardoor hij op de straat beland is is veel groter. Daarbij zie je zo'n persoon wel met bijvoorbeeld een jointje zitten, maar als je dan verder kijkt dan zit er 99% van de keren ook nog een paar blikjes brouwmeester of een fles goedkope jenever bij, daarmee komt zo'n persoon in de goot, alcohol, is hier écht weer meestal de boosdoener.

En zeg nu eens eerlijk, wat heb je liever, dat iemand helemaal lam van de alcohol binnen komt en de boel onder kotst of eens even lekker naar de klote slaat of dat iemand met een gigantische lachkick binnen komt. Ik respecteer je mening, maar vanuit een maatschappelijk oogpunt moet ik toch echt toegeven dat ik liever iemand tegen kom die zo stoned als een garnaal is dan iemand die bezopen is.

Kees. Edited by Keesthemad
Link to comment

Denk je dat je uberhaupt nog kotsend kunt binnenkomen met alle uitsmijters? knappe kerel wie dat presteert.

En als je me niet gelooft kom dan eens lekker naar het neude in utrecht op een donderdagavond tegen een uurtje of 4 s'avonds.

Volgens mij komen we er niet uit zo. Ik vind dit jij vind dat. ik vind harddrugs gewoon slecht, dat jij daar minder problemen mee hebt vind ik prima, we kunnen zo nog wel een jaar doorgaan:)

Link to comment

We kunnen zo inderdaad wel een paar jaar doorgaan ja.

Ik bedoelde niet dronken een uitgaansgelegenheid binnenkomen maar dronken binnen komen bij je huisgenoot bijvoorbeeld. Ik bedoelde nuchter of aangeschoten een gelegenheid betreden en deze dronken verlaten. Dit is helaas een veelvoorkomende praktijk onder jongeren, en hoogstwaarschijnlijk ook nog onder ouderen als zij niet leren.

Kees.

Link to comment

In prencipe is géén één drug voorspelbaar hoe hij reageert op iemand zijn lichaam. Daarom is de discussie over wat slechter is of waar je agressieffer van word niet echt te doen. Je vergelijkt in prencipe appels en peren.
Maargoed, over het algemeen drank is een Hard drug, en is erg slecht voor je. Dat wil niet zeggen dat wiet dus gezond is.

@ kees dat over die morphine snap ik niet helemaal.
Ik heb namelijk ook een paar keer morphine gehad in het zieken huis. En ik weet hoe het voelt om goed stoned te zijn.
Maar morphine werkt bij sneller langer en geeft een beter gevoel als wiet. En over die na klachten heb ik niets gemerkt. Alleen dan dat ik het niet erg zou vinden om nog een shot te nemen, Het werkte bij mij aardig verslavend.
Maar als ik nou stoned ben kan ik niet echt normaal mee werken omdat ik dan gewoon lekker wil chillen. Maar bij morfine ben gewoon nog helder, dus ik denk dat mensen daarom de voorkeur aan morfine geven.

Link to comment
En met wiet kan je nog wel reeel denken. Maar ik denk dat een hoop mensen gewoon geen zin hebben om wiet te roken bij het uitgaan. Je bek stinkt, je word stoned (of high). Ik word er alleen maar tering sloom van, en daar heb ik gewoon geen zin in.
Toen ik dit las moest ik ff reageren.

Ik kan zo per soort van de shop hier opnoemen welke wiet welk effect heeft. Voor een leuke middag met vrienden op het skatepleintje kies ik Bubble Gum. Dikke humor. voor een romantische avond met een leuk meisje kan Moonflower een goed idee zijn, of een lekker hasje. Word je allebei iets spontaner, misschien zelfs een beetje geil.

Of als je in alcohol wilt denken, bier met vrienden, mannen onder elkaar he. Helemaal goed. Of het andere voorbeeld, een zoete witte wijn, of een goeie champagne op een romantische avond met een leuk meisje. Daar word je allebei net wat spontaner van en zo.

Zo is het maar net wat je het liefste wilt. Toch?
Ik denk dat je het effect van 'wiet' een beetje op één hoop gooit. Er is zó veel verschil!

Oh en helemaal niets nemen sluit ik ook niet uit! Integendeel! Als er geBMX't of geskate wordt dan willen we nog lekker helder zijn. Met een blowtje of een biertje dan keil je toch net wat eerder van de halfpipe af. Het bier of de wiet komt achteraf. (Vrijwel nooit allebij tegelijk trouwens) En seks met een nuchtere kop is soms ook veel leuker dan onder invloed van alcohol danwel wiet/hasj.


Als laatste wil ik het nog ff hebben over de eerste ervaring.
De eerste keer dat jij een heel biertje wegwerkte, kon je toen nog op een lijn lopen?
De eerste keer dat jij een jointje rookte, kon je toen nog op een lijn lopen?
Als je nu één biertje drinkt, kun je dan nog op een lijn lopen?
Als ik nu één jointje rook, kan ik dan nog op een lijn lopen?

Antwoorden: Nee, nee, ja, ja.
Het is allebei iets waar je lichaam aan moet wennen. Bij wiet is de dosering iets lastiger, dus ga je de eerste keer misschien een beetje naar de tering. Als je de eerste keer 0.1g wiet had gerookt, in plaats van een 0.3g joint of zo, dan was het al veel minder erg geweest bijvoorbeeld.

Tot zover mijn mening.
Steen. Edited by mr.stijntje
Link to comment

Ik heb meerdere keren iemand afgevoerd zien worden door alcohol, naar het ziekenhuis dat is. Met wiet eh, heb ik wel eens iemand gezien die op de bank in slaap gevallen was... Die de volgende dag zei dat hij nog nooit zo lekker had geslapen... Die had een beetje veel spacecake gehad...

Zoals mr.stijnje al aangeeft is het effect van wiet heel verschillend. Dit komt omdat er geen werkzame stof is, maar er zijn veel werkzame stoffen. Deze lijst van cannabinoiden hebben allemaal hun eigen uitwerking, ook medisch gezien.

Over het algemeen wordt je van sativa's actiever en van indica's wat slomer. Het is net wat je zoekt inderdaad. Ik zie wiet ook niet zo als een drug, het is meer een passie. Net zoals iemand die bijvoorbeeld sigaren rookt... Sigaren rook je omdat je er van houdt en niet omdat je dat moet.

Seks en wiet, tsjah, goede ervaringen mee... Maar ook een slechte, dat kwam niet door de wiet overgens dus dat moet ik eigenlijk niet mee rekenen. Al moet ik wel zeggen dat die ervaring een heleboel leed achteraf gescheeld heeft. Wat ik wel kan zeggen is dat het kan zijn alsof je op stijgt, een stuk heftiger... Maar de kans dat je 3 uur bezig bent is ook wel even wat groter, niet dat dat vervelend is.

Seks met bier op vind ik minder, en dan redeneer ik niet naar één biertje maar naar wat meer biertjes.. Het wordt er allemaal wat ruwer en minder voorzichtig op, je doet het net niet goed meer en op het moment lijkt het fantastisch maar achteraf is het wack.

Maar ik denk niet dat het goed is om deze discussie hier verder over te voeren.

Kees.

Link to comment

De eerste keer dat jij een heel biertje wegwerkte, kon je toen nog op een lijn lopen?
Toen merkte ik er echt niks van, was een half liter blik jäger wat ik toen op jongere leeftijd op dronk.

De eerste keer dat jij een jointje rookte, kon je toen nog op een lijn lopen?
Niet echt, omdat ik in eerste instantie niets merkte, zei me maat dat ik grootere hijsen moest nemen en ze langer in moest houden. Dus ik dat doen, maar ik merkte nog niks, en ik maar blijven hijsen.
10 minute daarna kreeg ik ineens de volle hamerslag in me gezicht :) een te overdreve lachkick, en ik zat op de grond te lachen. De reden was omdat ik en lamp aan had gezet, die niet aan hoefde :P
Maargoed die avond had ik ook al eerder wat bier op dus het was meer dubbel op.

Als je nu één biertje drinkt, kun je dan nog op een lijn lopen?
Lopen dat wel, maar mischien wat lichter in mijn hoofd,
dat licht er dan wel aan hoe groot je ze maakt, of ik honger heb, en of ik vermoeit ben.
Met Nederlandse formaaten zou ik niks merken, maar als we Duits of Spaans gaan denken. Waar een bierglas soms 0.75 L is dan zou ik wel eens iets gaan voelen.

Als ik nu één jointje rook, kan ik dan nog op een lijn lopen?
Ik denk het wel, maar het is alweer heel lang geleden dat ik 1 joint alleen nam :)

Edited by Pyrofanatic
Link to comment

Mensen op nederland 3 is nu de spuiten en slikken test, een hoop feiten over drugs worden nu verteld, een verslag later:P

Edit: Een paar feitjes.

Grootste gevaar van xtc is oververhitting, geheugenverlies komt ook voor.

Afolf Hitler nam regelmatig een shot speed (bijna elke dag)

In cocaine zitten sporen benzine, zwavelzuur en waspoeder.

90% van de amerikaanse dollarbiljetten bevatten sporen van cocaine.

Het gif van een coloradorivier pad kan gedroogd worden en gerookt worden, hier ga je van trippen.

Dit waren de beste feitjes:)

Edited by D.L.
Link to comment

Je moet niet alles geloven wat je op tv ziet.

Grootste gevaar van xtc is oververhitting, geheugenverlies komt ook voor.

Niet zozeer onwaar, maar wel overdreven.
Oververhitting bij mdma komt simpelweg door het drinken van te weinig water, eigen stomme schuld, had je maar moeten drinken (En voor de duidelijkheid: oververhitting komt ook regelmatig voor bij mensen die zonder XTC uitgaan, je drinkt al snel te weinig in zo'n hete kroeg).
Geheugenverlies is slechts een kortetermijn issue (dus de volgende dag weet je alles weer), en is helemaal niet zo eng als het klinkt.
Letwel: Deze dingen zijn enkel een groot probleem bij een zeer hoge dosis mdma, als je in verhouding evenveel alcohol zou nemen lag je al half in coma.
Adolf Hitler nam regelmatig een shot speed (bijna elke dag)

Typisch een voorbeeld van een emotioneel argument. Hitler bleef erdoor op de voet, dus het zal wel slecht zijn. Ander leuk feit is dat de Amerikaanse luchtmacht regelmatig haar vliegers speed (en andere amfetaminen) voert om beter lange missies uit te kunnen voeren.
In cocaine zitten sporen benzine, zwavelzuur en waspoeder.

Letwel sporen, dus een paar honderdste van een procent, en daar zul je absoluut niks van merken. Helaas kijken de meeste mensen over het woord "sporen" heen en vatten het op als: "In cocaine zit benzine, zwavelzuur en waspoeder."
Niet dat ik zo pro-coke ben, maar ik vind het jammer dat er zulk soort argumenten gegeven worden.
90% van de amerikaanse dollarbiljetten bevatten sporen van cocaine.

Wederom is dat kleine woordje weer van belang, er zijn veel coke-gebruikers en die hebben allemaal wel een mg aan coke aan hun handen.
Het gif van een coloradorivier pad kan gedroogd worden en gerookt worden, hier ga je van trippen.

:) Dat lijkt me echt de meest omslachtige manier om aan een trip te komen. Bah!
Link to comment

Veel giffen laten je trippen.

Om even de definitie van trippen duidelijk te stellen;

Een werkelijkheid zien die niet waar is. Dit is niets meer dan een overmatige uiting van de fantasie. Iedereen heeft wel eens het idee dat hij iets gezien heeft wat er niet was... Nou in een trip kun je dat echt zien. Het is wat je fantasie er van maken wilt. Je kunt denken dat je op een filmset staat of weet ik wat, net hoe je fantasie daar mee om gaat. Mensen met een hele grote fantasie beleven hier vaak minder lol aan omdat ze normaal al een grootse fantasie hebben (nog steeds veel lol) maar mensen met een normaal kleine fantasie kunnen hun ogen niet geloven...

Een trip kan wel eens fout gaan, dat heet een bad trip. De boekjes willen je doen geloven dat iedere "gebruiker" wel eens een badtrip meegemaakt heeft maar dat is onzin. Bad trips komen zeer zelden voor en dan alleen bij mensen die overgevoelig zijn of in een depressie zitten. Mensen die aan het trippen zijn zijn nog helder van geest, als in dat ze nog normaal kunnen redeneren, de wereld zoals zij die ervaren is alleen net even anders.

Trippen is wellicht de heftigste vorm qua ervaring met drugs maar toch de minst gevaarlijke. Het is niets meer dan je fantasie naar boven roepen. Een zware pijnstiller als heroïne is veel heftiger voor je gezondheid. Daarbij zijn tripmiddelen niet of nauwelijks verslavend, hooguit sociaal verslavend zoals LSD, ja iedereen deed het in de jaren 60-70. Tripmiddelen zijn gelegenheidsdrugs. Voor goede momenten, voor een mooie zomerdag in het bos bijvoorbeeld...

Vliegezwammen laten je ook trippen, veel mensen geloven dat je er dood aan gaat, maar één vliegezwam is niet giftig genoeg om je dood te maken, daar leg je een klein hondje mee om. Erg gezond is het niet, maar goed, kruidnagel eten is ook écht niet gezond... En van nootmuskaat snuiven krijg je hetzelfde effect als van mdma. LSD is een zeer giftige stof, uit een gram kunnen dan ook 10.000 dosis gehaald worden op stukjes papier (blotters). Dus het gif van zo'n kikker zal waarschijnlijk niet in de buurt komen van de giftigheid van LSD.

Sporen van cocaïne op dollar biljetten, tsja, de dollar is gemaakt van een zeer goed vezelig papier dat jaren en jaren mee gaat. Sommige biljetten zijn al 40 jaar oud. In die 40 jaar zijn al die biljetten wel een keer door de handen van drugsgebruikers gegaan (meerdere keren). Samen met lichaamsvetten blijft cocaïne dan wel achter. Verwacht alleen niet dat dit meer dan een paar ppb is.


Geheugenverlies door mdma ? Dat is ook een overdreven feitje... Alles is de eerste keer een beetje wazig omdat je geen enkel idee hebt wat er gebeurt. Je twijfelt zelf aan wat er gebeurt en dus is het eerder zoiets als een droom, maar geheugenverlies ? Uit onderzoek is gebleken dat matig (2-3x per jaar) mdma gebruik de geheugenfunctie stimuleert, dus dat staat daar weer contrasterend tegenover.

In cocaine zitten sporen benzine, zwavelzuur en waspoeder.

In wijn zitten sulfietsporen, in meel zitten resten bestrijdingsmiddel... Overal waar een actie mee uitgevoerd wordt blijft onzuiverheid achter... Alleen de cocaïne die er verkocht wordt heeft een zeer kleine hoeveelheid van deze spullen er doorheen... Als je je zool zou analiseren een jaar nadat je in een drol gestaan hebt dan kun je daar ook nog uit opmaken dat je in een drol hebt gestaan...

Adolf was niet de enige die regelmatig aan de speed zat. Speed is pep, pep zorgt er voor dat je langer door kan gaan, iets wat vrij belangrijk is in die belangrijke beroepen, het veranderd je kijk op dingen wel enigzinds, je wil iets meer je mening doordrijven etc... Maar hier even een paar andere prominente drugsgebruikers uit het witte huis.

Bush: Coke & Whiskey (zwaar verslaafd geweest, nu enkel nog aan whiskey)
Washington: Wiet
Jefferson: Wiet
Kennedy: Speed (Zwaar verslaafd)

Ik kan dat lijstje nog aanvullen, maar dan moet ik even zoeken, dit zijn zo even diegene die me voor in het hoofd zitten...

Ohja, oververhitting bij mdma, tsjah... Dat is vaak omdat mensen te gierig zijn om water te kopen en dan maar energydrink gaan drinken maar zich niet realiseren dat het hier om vochtafdrijvende middelen gaat. Nogmaals, xtc gebruik in Nederland is redelijk hoog en toch heeft het aantal doden direct door xtc gebruik zich beperkt tot een hand vol, door uitdroging cq oververhitting.

Alweeraan, legalisering en voorlichting, op die manier kun je zorgen dat mensen veel minder kans lopen op oververhitting.

Kees.
Link to comment

Aan trippen wil ik nog wel even toevoegen wat theo maassen heel mooi verwoorde:
Normaal filtert je hersenen alle impulsen die op je af komen. Je hersenen geven alleen aandacht aan gevaren. Loop ik goed en val ik niet om, rij ik nog op de weg, dat is scherp etc etc. Bij een paddo trip komt alles op je af en kijk je er heel anders tegen aan. Normaal denk je bepaalde dingen weg, tijdens een trip niet.

Ik vind trippen als in een andere demensie zitten, tijd, omgeving maatschappij het is totaal anders of beter gezegd onbelangrijker dan in je nuchtere fase.
Tijdens het trippen zie je gevaren niet, dat is eigenlijk het gevaarlijke eraan. Maar je bent nog wel slim genoeg tijdens het trippen om te weten dat iets gevaarlijk is. Het annaliseren van gevaar gaat niet meer op gevoel, maar je geheugen doet het nog prima dus komen er vrijwel nooit gevaarlijke situaties voor.

Link to comment

En van nootmuskaat snuiven krijg je hetzelfde effect als van mdma.

You got to be kidding! Vertel mij daar eens wat meer over wat daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

Edit# Ik lees net dat als je ongeveer meer dan 5 gram nootmuskaat eet je buikpijn, braken en bewustzijn stoornissen kan krijgen. Niet echt al te best of wel? Toch maar niet aan beginnen.

Edited by breezer
Link to comment

Gasten ik wilde het niet als argument neerzetten. Daarom staat er ook boven 'een paar FEITJES'. En hitler bleef er niet door op de voet, hij nam niet voor niets een cyanide pil terwijl hij zich voor zij n kop schoot, maar dit terzijde.
Het kwam ook vooral door geldautomaten dat er cocaine sporen op geld blijft zitten.

Link to comment

Ja, écht wel dus...

"Bewustzijnsstoornissen", zo wordt het effect inderdaad afgeschreven. En dat is niet bij 5 gram, maar al vanaf 2 gram, maar gesnoven is dit een stuk minder. Bij sommige smartshops kun je zelfs een proeflijntje proberen, deze herbal drug is legaal namelijk... Hier zit onder andere ook nog kaneel in.

Safrole komt inderdaad voor in nootmuskaat, maar niet écht meer in gedroogde nootmuskaat, het komt voort uit de andere stoffen die er in zitten.

Specerijen zijn wel vaker psychoactief of pijnstillend. Kruidnagel bevat een zeer sterk verdovend middel waarvan ik de naam even kwijt ben geraakt. En als je het dan een keer wilt proberen, doe dan 2-3 gram in een glas water, roer het heel goed tot je een suspensie hebt en slok het in één keer achterover...

Hitler bleef wél op de voet door speed. Het zorgde er voor dat hij langer wakker kon blijven en scherper kon nadenken, het feit dat hij zelfmoord gepleegd heeft had niets te maken met zijn drugsgebruik. Je gaat van speed geen zelfmoord plegen namelijk. Zo ongeveer de enige drug waarom mensen zelfmoord gaan plegen is alcohol, nouja, goed, er zijn nog wel een paar designerdrugs die er ook een handje van hebben...

Kees.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...