Jump to content
PyroForum.nl

Drugs Gebruik


ener

Wie gebruikt er drugs en watvoor...  

120 members have voted

  1. 1. Welke drugs gebruik je

    • Drank
      46
    • Cannabis
      20
    • XTC,Speed,ghb,coke
      9
    • Natuurlijke tripmiddelen: salvia/paddo's etc
      5
    • geen
      40


Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Replies 192
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hallo,
om te beginnen voor mij af en toe een biertje, en nog af-en-toe-'er een jointje.
En ritalin snuiven heb ik een paar keer gedaan... Niet erg boeiend, niet wat ik zoek! :P

Maar eigenlijk kwam ik hier met een andere vraag:
Weet iemand hier een heroine reagens?
Het liefst voor op t spul zelf...

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen! ;)

Link to comment

Wow!
Wat een snelle reactie! Tof ;)

@Kees: wees maar niet bang. Ik ben zelf bang dat ik de door jou genoemde feiten van dichtbij meemaak... Daarom vroeg ik hiernaar.

Maar ik weet niet zeker of het om heroine gaat, of iets anders. Maar mijn vermoede is heroine, vandaar dat ik t wilde checke.

Banaantje

Link to comment

Nee hoor dat valt allemaal wel mee.

De rook is niet écht ongezond, eh behalve met coffeeshop wiet want daar zit veel teer in, maar homegrown zit vrijwel geen teer in als je het een tijdje laat liggen... Teer trekt er uit, maarja bij tabak wordt extra teer toegevoegd voor de smaak.

Kees.

Link to comment

kerel roken is sowieso ongezond...

Drinken vind ik oke, sinds ik op kamers ben is het biergebruik ook flink hoger geworden! Donderdag vrijdag en zaterdag uit, maandag na het roeien dat zijn mijn standaard bierdrink avonden haha

drugs vind ik kut een blowtje oke maar harddrugs zuigt ik heb bij zo veel mensen zo ontzettend veel problemen meegemaakt. Het maakt echt meer kapot dan je lief is, is mijn ervaring.

Link to comment

M'n broertje wordt ouder:
is hij hier met 15 vrienden, loop ik met een zakje magnetron-popcorn naar de keuken,
staan er 3 jongens in het hoekje van de keuken een snuivend geluid te produceren... :)
Eerste keer dat ik het van dichtbij meemaakte. Doet je meteen beseffen hoe doelloos het eigenlijk is als je er even bij nadenkt...
(Broertje doet het gelukkig niet :))

Link to comment
kerel roken is sowieso ongezond...

Drinken vind ik oke, sinds ik op kamers ben is het biergebruik ook flink hoger geworden! Donderdag vrijdag en zaterdag uit, maandag na het roeien dat zijn mijn standaard bierdrink avonden haha

drugs vind ik kut een blowtje oke maar harddrugs zuigt ik heb bij zo veel mensen zo ontzettend veel problemen meegemaakt. Het maakt echt meer kapot dan je lief is, is mijn ervaring.


Alcohol vertoond alle kenmerken van harddrugs.
Link to comment

@ D.L.

Kom op man, drank is een gigantische harddrugs, kijk eens naar de sterftegevallen veroorzaakt door de gevolgen van drank en naar het aantal verslaafden.

Ik ken zoveel mensen die zich heel vaak helemaal klem zuipen, als er dan word gesproken over een jointje zijn de totaal afkeurend en roepend: "dat is drugs blablabla"
Ik wil echt niet reclame maken voor wiet maar het is echt niet slechter (in mijn ogen beter) dan alcohol.

Overig denk ik dat dit hele beeld van wiet is ontstaan door de overheid, de overheid verdient bakken met geld aan de alcohol en aan wiet vrijwel niks.

Edited by chriz
Link to comment

Sterker nog, wiet KOST de overheid geld.

De overheid besteeds miljoenen per jaar aan de vernietiging van wietplantages, ze lopen zelf constant te zeiken dat er moet worden hergebruikt maar ik meen toch dat alles in zo'n plantage, maar dan ook alles, inclusief het hout aan de muur puur uit wettelijke regeling de schredder in moet, per jaar gaan enkele tienduizenden met kwik/natrium gevulde lampen de shredder in, zonder dat deze worden ontmanteld, dit beland dus, in het milieu. Puur om de vernielzucht jegens kwekers.

Coffeeshops zijn gedoogd en de wiethandel "bestaat niet", dat is vervelend voor de coffeeshops aangezien zij geen voorraad mogen hebben van meer dan 500g, wat niets is, doch ze moeten wel meer hebben. Een coffeeshop in flink verstedelijkt gebied kan enkele tientalle kilo's per dag verkopen... Aanvoer moet blijven lopen, maar daar kunnen ze op gepakt worden, heel krom allemaal. Maar hierdoor zijn coffeeshops dan ook niet verplicht om inkomstenbelasting of btw te betalen over de verkochte goederen. Daarom zijn er veel coffeeshops die niet eens drankjes verkopen omdat ze dan gewoon 0,0 met de belastingdienst in aanraking komen. Nu veranderd er daar wel het een en ander en moeten ze nu wel btw betalen, ja hallo, maar ze mogen nog steeds geen voorraad hebben en verkoop is nog steeds illegaal... Maar wel belasting betalen, hallo hoerige overheid, zijn jullie écht zo'n stelletje wereldverkankeraars of lijkt het maar zo ? Ik dacht dat de overheid er was om de burger te helpen in zijn streven naar geluk, maar blijkbaar ligt het niet zo.

Daarbij worden coffeeshops die al tientalle jaren in het straatbeeld horen steeds vaker verplaatst, dit is zonde, het is een stukje van onze cultuur, en als je daar niet trots op bent, dan flikker je maar op. Een grote meerderheid van het land vind de regelingen hier omheen bullshit en diegene die hier moeilijk over doen moeten maar eens in het buitenland kijken hoe het is als je het vompleet verbied (repressief beleid). Nederland heeft een van de laagste percentage harddrugs gebruikers van de wereld, is er nog iemand die durft te roepen dat wiet een "gateway drug" is ? Goedzo. Daarbij is het voor jongeren onder de 18 in Nederland een stuk lastiger om aan wiet te komen dan in het buitenland. In België heb je op iedere hoek van de straat een dealer, en die kijkt niet op een ID.

In Terneuzen staat een coffeeeshop, die probeert de gemeente te verplaatsen... Maar dat mogen ze niet. Recreatieve instellingen met meer dan 500.000 bezoekers per jaar hebben namelijk het recht om te blijven waar ze zijn, totdat bewezen is dat ze op een andere locatie de samenleving beter van dienst kunnen blijven. Om even getallen te noemen, deze CS heeft 1.000.000 bezoekers per jaar. Dit maal 5 gram, want de meesten zijn wel belgen... is 5.000.000 gram. Dat is 5 ton. Dat betekend dat hier per dag ruim 13 kilo wiet verkocht wordt. Dat betekend dat er per dag 26 koeriers moeten komen met een pakketje, allemaal mede mogelijk gemaakt door de overheid.

Het Nederlandse beleid werkt gewoon, hier heb je een plaats om je jointje te roken zodat je verder geen last veroorzaakt aan mensen die dat niet willen, maar na 1 juni is dat ook verboden... Ik ben voor een verbod op roken in de horeca, maar een instelling welke je als overheid niet eens erkent en dan nog eens flink naait ook kun je niet ook nog eens vragen om daar mee te stoppen, mensen gaan naar de coffeeshop om te blowen, klaar. En daarbij is het positieve aspect voor de maatschappij er nog eens... Reken maar dat de overheid al aan het kwijlen is. Feit is dat als een coffeeshop overlast veroorzaakt deze gesloten wordt. Voor de deur of in de buurt van de coffeeshop blowen wordt gezien als overlast. Tel dat op bij het feit dat er geen nieuwe vergunningen voor CS'en afgegeven worden en dan is het 1+1=2, katsjingggg voor de Christen"democraten".

Geef iedereen gewoon de vrijheid om whatever he likes in z'n lichaam te stoppen, het is jou lichaam, klaar.

Kees.

Link to comment

Ik vroeg me altijd al af hoe zo'n jaarbalans van een shop eruit ziet...Ik vind het super belachelijk dat verworven vrijheden door de huidige politiek van de kaart worden geveegt (1 daarvan is zoveel mogelijk shops verplaatsen en sluiten).

Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat politici en ambtenaren er niet meer vooor het volk zijn maar precies andersom. Het kan toch g*d niet waar zijn dat een rookverbod voor een CS ook geldt.

Link to comment

wiet vind ik ook niet zo'n probleem. Harddrugs wel omdat dat dat uit het criminele circuit vandaan moet komen. Ik heb zo'n godvergeten grafhekel aan die dealende kutkinderen van een jaar of 15/16. Beetje stoer doen met nieuwe scooters de buurt terroriseren. Als er nul xtc speed of andere rotzooi te verkrijgen was, dan zouden dit soort praktijken er ook niet zijn.

Ook het gebruik ervan vind ik ronduit slecht, ik heb een paar vrienden gehad die wel is snoven of een pilletje namen, onbewust werd het steeds meer. Het waren na 1,5 jaar echt junkies geworden.

En ik vind drank niet alle kenmerken van harddrugs bevatten. Ten eerste drank is niet illegaal, dus hoeven er ook geen duistere netwerken gemaakt te worden om het in handen te krijgen.

Ten tweede ja je word goed lam als je teveel zuipt maar dat is met alles als je het teveel. En je moet wel eerst een paar liters bier drinken wil dat gebeuren. Met harddrugs kan je al van 1 miezerig pilletje al gaan trippen.

Ten derde met drank weet je wat het is. Laatst heb ik op tv gezien dat een meisje bij 3 verschillende dealers cocaine ging halen, 3 keer had ze iets anders bijvoorbeeld lidocaine. Je weet nooit of het wel zuiver is of dat er nog resten oplosmiddelen in het spul zit, wat veel slechter voor je is dan gewoon een biertje drinken.


mijn conclusie
Softdrugs is wel oke
Hardrugs zuigt aars
Drank is oke

amen

Link to comment

D.L.,

Waarschijnlijk waren die 3 verschillende dealers, gewoon straatdealers/junkies. Niemand die ik ken koopt van vreemden coke of pillen. Pillen die op straat verkocht worden zit ook geen of amber mdma in.
Er hoeft niks duisters aan te pas komen om een pilletje te krijgen hoor, alsof het allemaal zware jongens of vage figuren zijn die dealen. Nee, het zijn vaak de normaalste mensen met een kantoorbaantje gek genoeg. Maar daar heeft bijna niemand weet van, zeker diegenen die niets en nooit wat gebruiken.

Dat je van 1 pilletje kan gaat trippen is ook de reinste onzin, als je zelf ooit 1 keer gebruikt zou hebben dan had je zo uitspraak ook niet gedaan.

Coffeshops zijn geopend om straat dealers tegen te gaan, misschien moeten ze bij de overheid eens verder denken ipv een stap terug doen. Als de coffee shops dicht gaan dan zullen die straat dealertjes weer wiet gaan verkopen. Geen goed plan dus.
O en voor het geval je het niet wist, wiet komt natuurlijk gewoonuit het criminele circuit. Er is niemand die legaal wiet mag kweken of importeren. Daarom willen ze de grwoshops gaan verbieden, dat zijn zogenaamd deuren naar het criminele circuit, aldus hirsh ballin.

Drank is niet illegaal dus het is geen drugs? drank is gewoon harddrugs als je het relateerd aan zijn uitwerkingen. De grootste katers heb ik nog van drank gehad net als m'n blackouts. Vechtpartijen in kroegen komen ook in de meeste gevallen door; jawel, drank.

Alsof 1 pilletje of 1 snuifje zo erg je mind aantast dat je plotseling in 1 keer verslaafd bent. Zo werkt het niet. Als je het een keer gedaan hebt dan denk je o is dat alles? en ach het is wel leuk ook. Voor de rest ben je gewoon nog dezelfde persoon. Het stelt eigenlijk niet zoveel voor, Coke al helemaal niet. Gewoon vereidelde pep is het, totaal geen heftig middel ofzo. Van 1 biertje voel je nog meer.

Sommige mensen worden iets teveel opgezweept door verhalen als bij TV programma's Undercover in nederland van Albeterto Stegeman, die letterlijk zegt dat je met een buisje GHB een olifant kan platspuiten. Echt lachwekkend zo een uitspraak.
En welke gek koopt nou drugs van marrokaanse straat jongentjes? Volgens mij zegt die uitzending meer over marrokaanse jongeren dan over het drugs beleid in nederland.

Wiet werd vroeger net zo slecht over gepraat zoals nu bij harddrugs gebeurt. En wanneer het legaal is word er in 1 keer heel anders tegenaan gekeken. Vergeet niet hoe ze in amerika tegenover het softdrugbeleid van nederland staan. Dat is nogsteeds heel triest gesteld, volgens mij is dat ook de reden van de kamer om een onderzoek te laten doen naar het drugsbeleid van nederland. Helaas heeft toch het grote deel van de 2e kamer een standpunt ingenomen een eerlijk onderzoek kan er toch weinig aan veranderen. Hoe hypocriet kan als 2e kamer dan zijn.

En voor alles geldt, doe het met mate.

Edited by ener
Link to comment

Nee haha, logisch, Alcohol is niet verboden en andere harddrugs wel. Als conclusie uit jou verhaal zou ik trekken dat harddrugs gelegaliseerd zouden moeten worden als oplossing, maar dat kan misschien ook zijn omdat je niet eerst tot in de volledigheid beredeneerd hebt wat je gezegd hebt.

Ten eerste, denk jij dat die jochies op scooters zo de buurt terroriseren omdat er XTC en speed is ? Nee, dat komt omdat school niet hard genoeg voor ze is. Er moet een keihard onderwijssysteem komen. Leraar beledigen ? 5 dagen thuis... Vind je dat wel leuk ? Wacht maar tot je terug komt en je alles in MOET halen. Geen clementie met mensen die op deze wijze hun school niet halen, geen uitkering geven, niets. Mensen die moeite hebben met hun school maar wel hun school af willen maken, die moet je helpen. 2x geschorst ? Hupsakee ga maar een andere school zoeken. Gewoon keihard van 9 tot 5, dan valt dat werken later ook niet tegen. School kan leuk zijn, ook als je 9-5 daar zit. Dat heb ik zelf ondervonden en daar ben ik uitermate blij mee, dat heeft mij veel geleerd, meer dan een of ander diploma.

Oké, van één biertje ga je niet vreemd doen, maar als je 5 gram wiet gerookt hebt dan ga je in ieder geval niet midden in de nacht bushokjes slopen, ramen ingooien, door brievenbussen poepen, schreeuwen en nog een aantal van dat soort dingen, en dat doen een heel aantal mensen wél van een paar biertjes. Maar iemand die wat wiet gerookt heeft zul je dit niet zien doen. Bij wiet krijg je eerder meer controle over je eigen doen en laten, meer gecontroleerd, bij alcohol krijg je risicogedrag.

Over die vrienden van jou, dat is heel sneu... Maar dan scheer ik nu even lekker over één kam en generaliseer ik lekker... Maar ga eens kijken wat een groot deel van de jeugd ieder weekend doet ? Klemzuipen, juist ja. En daarna de boel verneuken en als het half kan maandagochtend met een kater op school zitten of beter nog in bed, en als er dan helemaal geluk is dan dinsdag ook nog, nee dat komt de schoolprestaties ten goedde... Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die regelmatig stoned in de les zitten en gewoon goede cijfers halen, ik ken er zelf twee die stoned 2 jaar VWO in één gedaan hebben... Zie dat dronken maar eens te doen. En nee dit is geen vrijbrief voor iedereen die op school zit om je kapot te gaan blowen want dat is NIET goed, maar het is even om mijn punt te ondersteunen.

Jou conclusie sluit niet aan bij wat je eerder zegt. De enige manier om harddrugs veiliger te krijgen is door het te legaliseren, ditzelfde geld voor wiet, tenzij je gewoon een qualiteitstest doet bij alle coffeeshops, maar dat is al ver richting legaliseren. Ik vind het erg jammer dat je niet meer tijd hebt besteed aan je stukje.

mijn conclusie
Softdrugs is wel oke
Hardrugs zuigt aars
Drank is oke

amen

Mijn mening daar over...

Softdrugs zijn prima, vrij voor iedereen.
Harddrugs zijn prima, iedereen heeft het recht om in zijn of haar lichaam te stoppen wat hij of zij wil, het enige is dat er kwaliteit gegarandeerd moet worden en er hard opgetreden moet worden tegen diegene die zich niet meer in de hand kunnen houden, EERLIJKE voorlichting dus, en niet van die duidelijk van mening overlopende kutfilmpjes over coke die iedereen je wilt laten zien bij Biologie en Verzorging op de middelbare school.
Drank is prima, maar een drankleut aanpakken die een bushokje gesloopt heeft is voor mij hetzelfde als een "junk" zijn uitkering ontzeggen, zouden ze bij die drankleut ook moeten doen.

En wil je God er buiten laten, ik persoonlijk ben van mening dat een "God", welke dan ook, zich niet moet mengen in de politiek. Hierdoor zijn uiterst veel mensen gekwetst, gestorven of verdreven. Kijk maar eens naar wat er in "islamlanden" gebeurd. Je hebt niet het recht om mensen je godsdienst op te dringen en de meningen die daarbij horen, en aangezien een minderheid in Nederland gelovig is ben van mening dat de Christenen, Moslims en welk ander geloof wel vertegenwoordigd mogen worden maar standpunten waarin een op geloof gefundeerde mening in voorkomt niet mee mogen doen omdat er nog altijd ongelovigen bij zijn.

Kees.
(Member of "Taskforce THC", belangenvereniging van medicinale gebruikers) Edited by Keesthemad
Link to comment

Om maar weer even On-Topic te gaan bij deze "mijn gebruik"

Ik blow zo'n twee jaar op het moment. Ik ben vooral een "weekendsroker" en doordeweeks enkel als ik het gevoel heb dat ik het echt heb "verdiend". Als ik bijvoorbeeld drie dagen achter elkaar tot diep in de nacht heb gewerkt aan school, veel uren heb gemaakt op werk en dus automatisch ontzettend lange dagen heb gedraaid. Als ik dan een avondje "niks" heb dan rook ik ook een blowtje. Als ontspanning :)
Tuurlijk heb ik ook mijn "probleemtijden" gehad maar dit heeft bij mij persoonlijk wel een staartje. Ik heb een hele moeilijke periode gehad die nog altijd voortduurd en blowen helpt mij lekker te ontspannen en even ECHT tijd voor mezelf te nemen. Er zijn bij mij tijden geweest dat ik veel blowde maar denk dat 9/10 "blowers" deze periode altijd hebben gehad. Het is een kwestie van de juiste balans vinden en ervoor zorgen dat er geen andere dingen onder lijden. Zowel, stop neme en het in orde maken. Op deze manier heb ik altijd geleeft en werkt voor mij goed!

Ik ben een heel vrij- en ruimdenkend persoon met zoals sommige misschien weten een "interesse" in drugs. Ik lees ontzettend veel en "Erowid.org" is toch altijd mijn "bijbel" geweest. Door het vele lezen heb ik een ontzettende kennis opgebouwd tot er een moment kwam dat ik voor de 1e keer paddo's heb gedaan. Prachtige ervaring die resulteerde in 3 vervolgtrips. Verder één keer pure MDMA gebruikt en netjes dosages uitgewogen en laten testen in het lab. Pure MDMA zonder verontreinigingen of versnijdingsmiddelen. Geloof me dit is honderden malen beter dan een pil. Of ze nou "puur" zijn of niet! Die ene keer is het bij gebleven en heb een prachtige tijd gehad maar dit is voor mij iets wat speciaal moet blijven. Heb zulke diepe en toffe gesprekken gehad en "when the time comes there will be more".

Lachgas blijft altijd leuk! Geintroduceerd in het lachgas in Zweden bij mijn vriendin. :) De slagroomspuit en doos met 500 patronen werd op tafel gezet tijdens een feestje en ja...... Het ging erg hard laten we het daarop houden :P Sindsdien dat ik regelmatig als ik bij iemand (of thuis) een feestje heb dat ik wat lachgas meeneem en vrolijk met een gigantische smile op m'n kop de patronen aan iedereen uitdeel die wilt! Het is geweldig om de helft van de feestgangers aan de ballonnen te zien hangen! :D

Dit was het zo'n beetje. Al bij al misschien wat meer geprobeerd dan de gemiddelde mens. Toch wil ik nog wel benadrukken dat ik altijd met verstand heb "gebruikt". Eén tip voor iedereen, als je wat gebruikt schrijf het met stift/pen op je hand zodat MOCHT er wat misgaan de doktoren precies weten wat ze moeten doen.

Wanneer je "experimenteert" zorg dat je weet wat de effecten zijn, hoeveel je moet nemen en de mogelijke negatieve effecten zodat je hier rekening mee kan houden. En altijd na gebruik vitaminecomplexen nemen en mogelijk wat L-tryptofaan. Dit gaat echt ontzettend veel "hang-over" effecten tegen!

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...