Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

net weer ff kleintje geprobeerd, hmm blijf zelfde probleem houden.. Bovenuit komt er een steekvlam onderuit beetje rook en na tijdje wanneer sterretje onderaan is slaat daar de vlam er ook uit en daar blijft het bij. Het grootste rookeffect ontstaat wanneer ik hem lospeuter en de smeulende stukken in de wind komen te liggen... Wat kan het probleem zijn, dat het nog steeds iets te vochtig is lijkt in mijn ogen een mogelijheid, maar net toch echt met fohn flink bezig geweest.

Link to comment
  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Drogen met de fohn alleen is denk ik onvoldoende, het moet écht heel goed droog zijn en dat haal je niet in 1 middagje fohnen.

Iedereen is volgens mij een beetje te enthousiast met zijn rookbommetjes en wil ze te snel afsteken, maar het is echt belangrijk dat je een paar daagjes wacht. een paar dagen op een verwarming doet wonderen.

Weet niet of die jood van dat poedersuiker bus filmpje ook op dit forum zit, maar wat hebben jullie bijvoorbeeld als verhouding gebruikt?


Vanwaar die verwijzing ''jood''?
Link to comment
Guest Richard
Weet niet of die jood van dat poedersuiker bus filmpje ook op dit forum zit, maar wat hebben jullie bijvoorbeeld als verhouding gebruikt?
Was wel fraai resultaat, en lijkt me voldoende voor een eerste goeie test voordat ik de overige kilo's ga verbruiken.


He dikke mongool spot niet met joden. Ze hebben jou toch niks gedaan?
Link to comment
Guest Richard

Dank je voor de ondersteuning Ananas. Mij kwets je er niet mee, maar ik stoor me er mateloos aan. Die mensen hebben al genoeg over hun dak gehad. En daarnaast gaat dit een forum over een beetje chemie, pyrotechniek, HE en rocketry. Waar je geacht wordt normaal Nederlands te gebruiken. Waaronder jij Pyromaarten, ken je niet van die "maffe vergrote letters aan het begin van de zin"? en "nog maffere punten en komma's"?

Link to comment

Hej Richard, denk jij nou echt dat ik met het woord jood iemand van Joodse komaf zou bedoelen :? .
Als je goed leest heb ik het over een filmpje op deze site, waar ajax supporters (landelijk bekend dat die zich joden noemen) in een poedersuiker bus een suikerbom hadden gemaakt.

Ik vindt die geuzen naam joden van hun nergens op slaan, maar mensen noemen zichzelf zo, bekijk het filmpje en je zult het begrijpen waarom ik me zo uitliet.

Maar goed het is hier een pyro forum dus back to basic 8)

Vraag het filmpje van die lompe grote suikerbom, als die omvang zo groot is werk je dan nog met sterretjes.

Link to comment

Zo lang als je maar genoeg sterretjes gebruikt, lukt het wel. Je moet dan wel ongveer minimaal 10 sterretjes gebruiken. En het liefte grote. 30 cm ofzo.

Gisteren een grote aangestoken met 15 cm lange sterretjes. Ging niet helemaal aan. Kan ook aan andere zaken liggen.

Link to comment

Ik heb alleen sterretjes van 10cm, nadat ik uiteindelijk bij intratuin KAS had gevonden, andere tuincentrums hadden het niet eens :? en merk Asef had slechte leveringsvoorwaarden dus nu van Pokon geloof ik.
Sterretjes krijgen in deze tijd van het jaar is geloof ik nog het moeilijkst.
Maar die tape eromheen is dat echt nodig? laatste keren paar keer voor een test ff iets kleins inelkaar geflanst maar sterretje brand op en daar blijft het bij... doek opentrekt en laat smeulen begint het pas echt te roken... waarschijnlijk toch nog licht vochtig geweest.

Link to comment

×
×
  • Create New...