Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

Als je het mengsel maakt (kas/suiker/water) dan gaat er heel vlug een bruin poeder op de bodem liggen. Is dit een deel van het ammoniumnitraat (wat er dus wel in moet zitten), of zijn dit de slecht oplosbare stoffen die je er eigenlijk beter niet in kunt hebben?



En hoe kun je, als je eenmaal goed gedroogde lappen hebt, die goed droog bewaren? Ik heb ze in een vuilniszak met zo min mogelijk lucht erbij goed stevig afgesloten, maar ik merkte de volgende ochtend dat ze toch een beetje vochtig waren geworden. Is dit te voorkomen? En als je ze opnieuw droogt, verlies je dan 'rookcapaciteit' of kwaliteit?



Alvast bedankt!

Link to comment
  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lees dit topic en andere eens door over KAS. Het is namelijk al duizend keer gezegd dat hetgene dat op de bodem gaat liggen onoplosbare stoffen zijn waar je geen zak mee bent! Volgende keer krijg je een warning omdat je niet eens de zoekfunctie gebruikt.

De lappen bewaren in een vuilniszak is niet zo goed, vuilniszakken laten relatief veel lucht (en vocht) door. Je kan ze beter bewaren in een luchtafsluitbare doos, eventueel helemaal ingewikkeld in alu-folie. Als ze telkens terug nat worden en je moet ze weer drogen verliezen ze waarschijnlijk wel een deel van hun oorpsronkelijke kwaliteit. Dus drogen, opslaan, beetje terug drogen voor gebruik eventueel en klaar is kees!

Link to comment

Dat er waterdruppeltjes tegen de wand komen, kan gebeuren als de lappen nog warm zijn. Als ze dan afkoelen in een zak condenseert het tegen de wand. Dat gebeurd ook als je ammoniumnitraat indampt en je stop de warme stukken in een afgesloten pot. Dan zie je na een dag ook waterdruppeltjes tegen de wand van de pot.

Link to comment

Ik denk dat je m'n hint niet goed begrijpt, eigenlijk mag je niet vragen naar bronnen, dat wil zeggen dat je hier in dit forum niet mag vragen waar het één en ander te verkrijgen is.

Ikzelf heb daarvoor gelijk een warning gekregen; Het is de bedoeling, zoals op elk forum eigenlijk, dat je eerst de regels doorleest en FAQ's.

Ik denk dat je een heel eind komt als je Google gebruikt en intypt wat je precies wilt.

Succes!! :)

Link to comment
He zijn sterretjes overal te koop of...


Als je niet weet waar je sterretjes moet halen, wat doe je hier dan? Tevens vragen naar bronnen



He bedankt man :D:P:P Als ik je me het niet had gezecht was ik er nooit achter gekomen :P:P:P


sagol: bedankt

lol ik bedoel sterretjes die flikkeren :):P




Beiden onzin posts, dit noemen wij postwhoren.

Lees NU de regels en pas ze toe zoals het hoort anders volgen nog meer warnings.

Nu heb je je eerste te pakken.

Gr33tZ
Link to comment

Dat is niet goed nee, het is geen recept. :)
Een eetlepel suiker weegt volgens mij meer dan een eetlepel KAS, dus kloppen je verhoudingen dan niet.

Je moet bijvoorbeeld 60 GRAM KAS, en 40 GRAM suiker nemen, dan kloppen de verhoudingen.
Er wordt dus bedoeld dat je voor elke 6 gram KAS, 4 gram suiker nodig hebt.
Dus als je een rookbom van een kilo wilt, neem je 600g KAS en 400g suiker.
Wil je d'r een van twee kilo, neem je 1200g KAS en 800g suiker.

Als je een digitale personenweegschaal hebt die in tienden kilo's rekent kun je die prima gebruiken voor KAS/suiker rookbommen.

Dus bijvoorbeeld 0.6kg KAS en 0.4kg suiker.

'T is dat ik in een zéér goeie bui ben, anders had ik deze uitleg wss niet zo uitgebreid gegeven. :P

Link to comment

He jongens als ik mijn doekjes laat opdrogen in de garage worden ze niet echt hard en word de kleur witter, en niet meer bruin zoals ik het op dat filmpje zag. Of moet ik die doekjes op de verwarming laten drogen? En bij mij blijft er op de bodem wel wat liggen, maar dat was niet zo erg had ik gelezen. Dus denk ik dat ik ze verkeerd droog, maar is dat zo????


Correcte spelling is verplicht! Gebruik een spelchecker of laat je posts controleren door je moeder ofzo. Dit soort spelling levert je een warning op. T.

Link to comment
Je moet ze op de verwarming laten drogen is mijn ervaring


Dus nee, buiten is het veel te vochtig. Man het is hefst het regent bijna elke dag !
Leg ze nu maar gewoon op de verwarming.

En dat al dat bruine spul naar de bodem zakt is alleen maar mooi. Dat is kalk en andere troep, het spul dat je nodig hebt is Ammoniumnitraat ( NH4NO3 ) en dat lost op in het water, net als je suiker.
Als je je doeken er dan in doet, trekt het water+Ammoniumnitaat en water+Suiker in je doeken, drogen=water weg, dus houd je alleen Ammoniumnitraat en Suiker over.

Dit principe moet nu toch wel duidelijk zijn ?
Anders maken we een keer een samevatting van deze 30 pages lange post. Ik begrijp best dat het voor mensen aantrekkelijker is om te posten dan om 30 pagina's door te lezen.
Link to comment
Anders maken we een keer een samevatting van deze 30 pages lange post. Ik begrijp best dat het voor mensen aantrekkelijker is om te posten dan om 30 pagina's door te lezen.
Ik begrijp ook best dat mensen te lui / belazerd zijn om meer als 1 pagina te lezen. Dat is Hun probleem.

Ach... Dit soort luiheid en onzin posts levert mensen ook warnings en meer op. Misschien leert men dan een topic door te lezen en zich aan de regels te houden.

Gr33tZ
Link to comment
  • 3 weeks later...

Wat brengt trouwens meer rook op?
De gewone KAS/Suiker rookbom in aluminium folie en sterretjes?
Of omgesmolten Kas/Suiker mix?
Ik zelf dacht degene in het alu folie, maar ik las op andere sites dan het omgesmolten mengsel heel veel rook gaf als die brandt. :)

En zou je eventueel ook KAS/Suiker mix kunnen gebruiken als brandstof voor rocket i.p.v. kno3/suiker??

Link to comment
En zou je eventueel ook KAS/Suiker mix kunnen gebruiken als brandstof voor rocket i.p.v. kno3/suiker??


Nee, je zou de AN uit de KAS kunnen halen en dan lukt het wel,
maar dat kon je zelf ook wel vinden.

En AN is hygroscopisch dus het is niet ideaal,
volgens mij moest je ook nog een speciaal nozle gebruiken omdat de AN minder krachtig is(zuurstof levert).
Maar dat weet ik niet zeker.

zoekt en gij zult vinden...



Ltttrz
Link to comment

Als je weet welke stoffen er nog meer inzitten, dan moet je ff kijken of ze bezinken etc... maar dan kan je de AN er wel uit bezinken + indampen enzo... anders zou ik toch maar een pak KAS van ASEF kopen , is 4kg voor ongeveer €8,- en bevat 70 - 77% AN

Jurrrrr

Link to comment

×
×
  • Create New...