Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

Haha kvond geweldig, ik had gedacht dat de eerste het niet zou doen :lol:
Maar er kwam nog meer rook uiit als verwacht :wink:
Vandaag maar is 1 maken van 1 1/2 keukenrol(had nog een halve over)
En daar voor doe ik 360KAS/240 suiker en 650 ml water.

Link to comment
  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb ook een KAs rookbom gemaakt
Maar ik vondt het tegen vallen had Ong. 2 keukerollen gebruikt
Fout gedaan : Combinatie 150 Gr Kas , 150 Gr Suiker , 300 ML water
Maar is de Kwali. dat veel minder :?:

18 Kas doekjes van 5 Velletjes keukenrol..
En er kwam best weinig rook Ong 3 M'2 Max
Maar er was wel : Veel Wind , Open Plek , Mischien slecht gerolt...

Wie weet wat punten wat ik mischien fout doe :?:
Ik weet dat het mischien ergens anders ook staat maar dit is voor mij..

GreetZz , Maarten

Link to comment


Ja, dat komt doordat dan alle sterretjes vlamvatten.
daarna stopt het opeens en komt er een geweldige rookpluim uit. :wink:


Haha volgens mij snap je me verkeerd.. Hij begon al te roken, een tijdje, en toen tussendoor kwam er een grote steekvlam.. Jij bedoelde denk ik als het nog niet aan het roken is
Link to comment
Ik heb ook een KAs rookbom gemaakt
Maar ik vodnt het tegen vallen had Ong. 2 keukerollen gebruikt
Fout gedaan : Combinatie 150 Gr Kas , 150 Gr Suiker , 300 ML water
Maar is de Kwali. dat veel minder :?:

18 Kas doekjes van 5 Velletjes keukenrol..
En er kwam best weinig rook Ong 3 M'2 Max  
Maar er was wel : Veel Wind , Open Plek , Mischien slecht gerolt...

Wie weet wat punten wat ik mischien fout doe :?:
Ik weet dat het mischien ergens anders ook staat maar dit is voor mij..

GreetZz , Maarten


Ten eerste moet je de KAS/Suiker verhouding van 240/160 gebruiken.
Daarvoor heb je minstens 450ml water nodig.
Ik maak per keukenrol 6 pakketjes van 8velletjes (48vels keukenrol), dus met 2keukenrollen 12pakketjes van 8vellen.
Als je het op deze manier doet doet ie het véél beter.
gr. uit Delft v. dr. B.



Haha volgens mij snap je me verkeerd.. Hij begon al te roken, een tijdje, en toen tussendoor kwam er een grote steekvlam.. Jij bedoelde denk ik als het nog niet aan het roken is


dan weet ik het niet maar die van mij ging wel ruften tijdens het roken. :lol:
Link to comment

Lol, dank je, ik kende het woord niet. :lol: Mja, stinken, die van mij stinken niet als ik ze afsteek, ze rieken wel naar suiker, en ze hebben een ietwat irriterende rook, maar echt stinken doen ze niet. Hangt er vanaf wat jij stinken vindt natuurlijk. :lol:

Link to comment
Ik heb ook een KAs rookbom gemaakt
Maar ik vondt het tegen vallen had Ong. 2 keukerollen gebruikt
Fout gedaan : Combinatie 150 Gr Kas , 150 Gr Suiker , 300 ML water
Maar is de Kwali. dat veel minder :?:

18 Kas doekjes van 5 Velletjes keukenrol..
En er kwam best weinig rook Ong 3 M'2 Max  
Maar er was wel : Veel Wind , Open Plek , Mischien slecht gerolt...

Wie weet wat punten wat ik mischien fout doe :?:
Ik weet dat het mischien ergens anders ook staat maar dit is voor mij..

GreetZz , Maarten


Ik denk dat je ten eerste een verkeerde verhouding KAS- suiker hebt gebruikt. Bij 150 g KAS heb je 100 g suiker nodig en 275 ml water, dat is goed voor iets meer dan 1 keukenrol.
En voor een goed resultaat van 1 keukenrol, moet je dit filmpje bekijken.
http://rapidshare.de/files/17667424/Naamlo...s_0002.wmv.html
Dat was dus 1 rol, en rookte zeer goed.
Link to comment

Ik heb mijne proberen of te steken, maar het was niet goed gelukt... :D

Ik denk dat ze nog te vochtig waren, de buitenste papieren was zelfs helemaal niks mee gebeurt. En het was denk ik niet strak genoeg opgerold en niet goed dichtgemaakt. Maar kan je in plaats van al die sterretjes niet gewoon touw doen dat in lampenolie heeft gelegen? En dat dan aansteken?

Ik ga het de volgende keer met meer spul proberen en beter oprollen en beter laten drogen. Als het dan wel lukt dan laat ik het horen en als het dan niet lukt snap ik het niet..

Link to comment
Ik heb mijne proberen of te steken, maar het was niet goed gelukt... :D

Ik denk dat ze nog te vochtig waren, de buitenste papieren was zelfs helemaal niks mee gebeurt. En het was denk ik niet strak genoeg opgerold en niet goed dichtgemaakt. Maar kan je in plaats van al die sterretjes niet gewoon touw doen dat in lampenolie heeft gelegen? En dat dan aansteken?

Ik ga het de volgende keer met meer spul proberen en beter oprollen en beter laten drogen. Als het dan wel lukt dan laat ik het horen en als het dan niet lukt snap ik het niet..


Sorry voor mijn ongeduldigheid maar ik was bang dat jullie over mijn vraag heen hadden gekeken.
Link to comment

Ik gebruik meestal een rietje met KNO3/suiker, dat werkt gewoon fantastisch, en je krijgt er ook zo geen vlammen mee als je sterretjes gebruikt. Alleen een klein vlammetje als je het aansteekt.

BTW: doorgaans doe ik bij mijn KNO3/suiker mengsel nog wat BP, zodat het makkelijker aan te steken is en iets sneller brandt. Dit geeft zeer goede resultaten, vind ik althans. :D

Link to comment

Ik heb vanavond ook mijn eerste rookbom afgestoken.
Het was met 150 gram KAS, 100 gram suiker en 350 Ml water.
Hij deed het redelijk goed, er zat zoveel druk achter dat ie ging fluiten :D
Ik had alleen wel het idee dat ie beter kon. Het papier was niet helemaal hard, maar als je eraan voelde was het best droog. Ook liep er allemaal zooi uit, mischien caramel (of vocht dat nog uit het papier kwam) zou dat erin moeten blijven? Ik denk als het suiker is wel.
Het was met 35 Ml water, maar er lag nog best veel zooi onderin de emmer. Lijkt me stug dat dat de onoplosbare zooi is, meer water volgende keer?
En ik had de onderkant niet heel erg dichtgemaakt, die was ook open gegaan. Zou ik die beter helemaal dicht kunnen doen? Hetzelfde met bovenkant, moet dat strak om een sterretje heen of wat ruimte?
Is er trouwens een manier om alle rook kort maar krachtig eruit te laten komen? Hij rookte nu nog wat langer wat zachter na ie even een ''uitbarsting'' had. Meer sterretjes dat ie in een keer aan gaat? Ik had er nu maar 3 zodat ze over de hele lengte kwamen.

Maar, overall was ie toch wel geslaagd, zeker voor een eerste :D

(pff, lang verhaal)

Link to comment

M'n vader heeft het gefilmd, maar met zo'n camera met DV-tapes. Dat moet ie nog ff op de pc zetten, en hij heeft het best druk.
Die sterretjes zijn toch alleen maar om hem aan te krijgen? Of is de warmte die ervaf komt ook nog nuttig? Hij was namelijk wel helemaal verbrand (sterretjes + papier)

Link to comment

Ik gebruik altijd 8 sterretjes in de lengte, goed verdeeld, dus ook in het midden. En hoe ik mijn spuit-effect altijd krijg: Strak rollen, veel aluminiumfolie en heel goed intapen, je moet geen folie meer kunnen zien. Deze leveren bij mij de meeste rook :D

Trouwens een tijd geen rookbommen meer gemaakt, dat zal wel komen omdat ik nu chems heb....misschien toch maar weer een keertje eentje maken.

Link to comment

Ik ga er van de week 1 rookbom weer eens maken..
Deze keer eentje van 2 keukenrollen, maar is het slim om 2 rollen gewoon op te rollen of 2 rollen naast elkaar leggen en dan aluminium eromheen? :P (ik bedoel met het in elkaar zetten van de bom :wink: )
En voor degene met Ervaring :P
Wat rookt beter? (ga uit van 3 keukenrollen)
- gewoon 1 grote rookbom
- Of 3 kleintjes aan elkaar vast getaped..
Ik wil namelijk wel de meeste rook hebben :D

Link to comment

×
×
  • Create New...