Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb een probleempje :wink:
Ik probeerde vanmiddag die bom te maken, zoals op de manier van Toxicsnake.. dus 120g KAS/80g Suiker/ 200ml kokend water..
Maar ik kwam er al snel achter dat het niet genoeg was voor 1 keukenrol. Ik kreeg er maar een halve keukenrol meegedaan.. Heb ik extra super absorberende keukenpapier of gewoon een fout?

Link to comment
Ik heb een probleempje :wink:  
Ik probeerde vanmiddag die bom te maken, zoals op de manier van Toxicsnake.. dus 120g KAS/80g Suiker/ 200ml kokend water..  
Maar ik kwam er al snel achter dat het niet genoeg was voor 1 keukenrol. Ik kreeg er maar een halve keukenrol meegedaan.. Heb ik extra super absorberende keukenpapier of gewoon een fout?


ooh, dat had ik ook de eerste keer.
daarom zijn m'n laatste 2 vellen altijd het witst.
ik denk dat je ze te weinig hebt uitgewrongen.

Edit: Porphet was voor me
Link to comment

Vast wel, je kan ook gewoon 5 op rij aan elkaar tapen, en dan een "superster(retje)" met een beetje plakband aan de andere sterretjes en zo wordt alles gewoon aangestoken. Trouwens dr. Bunhead, even wat beter lezen. Het is Prophet (Profeet) en niet Porphet, wij schrijven ook niet dr. Butthead.

Link to comment

Ik heb nu 11 lappen ( 4 velletjes per lap ) over de verwarming liggen, met 120 gram KAS en 80 gram suiker, ongeveer. Ik had het in een heineken-dienblad gedaan, omdat dat een lekker groot oppervlakte heeft en dan kan die hele lap er in en kan alles gelijk oplossen.
Vrijdag ga ik ze allenmaal tegelijk afstekeken, in 2 rookbommen. Ik doe het op hockey training met de mensen daar en niet thuis dus waarschijnlijk, helaas, geen filmpje :lol:

Link to comment

Haha er werd gezegd dat het in dit Topic mijn vraag al voorkwam..
Dus ik heel dit topic doorlezen :lol: .. Had je niet kunnen zeggen dat et op pagina 18 stond? :wink: haha
Maar dus gewoon hoe meer in de keukenrollen van mengsel KAS/suiker. hoe beter :wink:

Link to comment
Maar dus gewoon hoe meer in de keukenrollen van mengsel KAS/suiker. hoe beter :wink:


Ja hoe meer er in zit hoe beter het rookt natuurlijk ook weer niet zo veel dat het nog heel hard druipt want dan zit je kachel en de vloer eronder.

Haha er werd gezegd dat het in dit Topic mijn vraag al voorkwam..
Dus ik heel dit topic doorlezen :lol: .. Had je niet kunnen zeggen dat et op pagina 18 stond? :wink:  haha


Heb je vast wel meer nuttige tips gelezen, ik wist ook niet waar het precies stond was het zelf ook een keertje ergens tegengekomen
Link to comment

Haha, mijn lappen liggen nou bij een vriend van me te drogen op de zolder van z'n schuurtje.. Dus dit gaat nog wel ffies duren!
Maar krijgen jullie geen problemen met je ouders als je ze op de kachel legt? Of vinden ze het allemaal wel ok? :wink:

Link to comment
Maar krijgen jullie geen problemen met je ouders als je ze op de kachel legt? Of vinden ze het allemaal wel ok?


Eigen huis eigen regels :lol:

Alleen heb ik geen tuin en dat is best jammer, want op een balkon kan je niet echt veel. :?

dus zal ik alles in het park,bos of weiland moeten doen.


Groet Sickman
Link to comment

Mijn ouders vinden het goed, ze zeggen altijd wel even van '' he heb je weer van die vieze vuurwerk dingen op de verwarming gelegt '' en dan zeg ik '' ja dat klopt '' en dan is het goed :lol: . Ik hang ze rouwens nooit op mijn eigen kamer op de verwarming, maar op onze zolder waar ook 2 verwarmingen zijn.

Link to comment

Ziet er mooi uit! Maar als je die lappen in elkaar gaat rollen blijven ze dan wel aan elkaar plakken of moet je een plakbandje dna telkens doen?

EDIT: Kun je een filmpje maken zodat ik het effect van een rookbom van 1 keukenrol kan zien? Want bij die bestaande filmpjes staat niet bij hoeveel ze ervoor gebruikt hebben.

Link to comment

Jammer...ik had in totaal 7 lappen van 6 vellen. Ik kon er maar 4 met 80gr suiker 120 gr kas en 220 ml water doen. Er lag na de tijd ook nog heel veel poeder onderin. Volgende keer meer water doen?

Of kan het ook dat ik te goed keukenpapier hbe? DAt page te goed opneemt ofzo? Want ik heb wel telkens gewacht tot het niet meer druppelde. Of moet ik de volgende keer voor ene hele keukenrol gewoon dubbele verhoudingen doen?

Ik laat ze nu gewoon in de openlucht opdrogen en niet op de verwarming, want daar wordt de verwarming zo vies van.

Link to comment

×
×
  • Create New...