Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
ener

Whistle Mix (rocketry)

Recommended Posts

Weer een mooi resultaat The Butcher. Ik heb de twee filmpjes na elkaar een aantal maal bekeken. De eerste had een snerpende fluit. Klein beetje stobing effect.
Ik vond dat toch niet verkeerd hoor. Ook je Ti tails vind ik erg mooi.
Vraag: Heb jij al ergens de specs voor jouw motor gepost op dit forum? Heb even bij de wistle afdelingen gezocht maar kon daar niets vinden.
Ik ben zeer nieuwsgierig naar afmetingen van motor en tools. Ik heb een jaar of vijf geleden wat geëxperimenteerd met wistle met chloraat/benzoaat/vaseline maar dit waren meer flash bangers ^_^ . Voor zover ik weet zijn wistlerockets ook nozzles. Top resultaat!

Edited by Rocketier

Thanks voor de complimenten ben er zelf ook onwijs blij mee ^_^ .
Mijn specs staan inderdaad niet op het forum, ik gebruik in ieder geval de 14mm tooling van PS.
Deze brandstof was gewoon meer aandacht aan besteed en voor power echt veel beter.
Ik vond de andere pijlen ook heel vet juist omdat ze zo'n apart geluid maakten, ik heb nog wat van die motoren over voor O&N.
Greetz

Heel mooi Butcher!
Break zag er prima uit.

Heb zelf nog geen whistle rockets gemaakt, maar een 3" met een 14mm is indrukwekkend xD
Doe ik je niet na!

Thanks allebei de sterren waren totaal zo'n 8mm waarvan de cores ongeveer 3 mm.
Ik had de sterren nog niet zo op grote hoogte gezien.
Alleen nog maar de C8 naar green maar ik vond hem zeer geslaagd. ^_^

Zeer netjes, mijn complimenten.
Het ziet er wel zo uit dat je groen niet overal aan gaat, volgende keer een prime tussen steken lijkt me. Welk groen is dit?
En met welke camera is dit gefilmd? En welke whistlecompositie is dit?

Heel erg mooi!!

Tis dus gewoon zo'n 14 mm spindel van pyro-stuff?
Hoe zwaar was die 3"?

Ik wist niet dat die motortjes zoveel konden liften.

Haha, dat is waar hoor.
Het ziet er gewoon onmogelijk uit, zo'n 14mm die een 3" lift.
Dat maakt het natuurlijk des te mooier als je ziet dat het wel degelijk kan.

Beter dan 'n 2''.. of 'n salute op een 19.7 mm naar mijn inziens ^_^:P

En ja, Coek, die zit. ^_^

Dat is wel een mooie pijl ^_^ 1tje om jaloers op te zijn ^_^ . Heb je je stars wel afgeprimed met meal? Want ze waren een beetje aan het jetten op het laatst.

Zeker een mooi exemplaar!
@Coek, salutes zijn in deze most wonderfull time of the year "sterbesparend" ^_^

Kun je beter ook compo besparen en een kleinere diameter pakken ^_^.

Desalniettemin was die pijl met die 3"erop zeker wel netjes. Best knap om in zulke kleine stars nog een kleurverandering in te bouwen!

Na een leuke meeting met Explomaan en Explosive Coek drie pijlen afgevuurd.
De tweede is een whistle pijl. Een 22mm id rocket met een lengte van 132mm.
De whistle is niet te horen omdat het geluid van de wind de mic van de telefoon compleet dicht blies.
Film afstand is een meter of 50. De geschatte hoogte is een meter of 300.
De shell op de derde pijl is een 4incher van Explomaan. De Whistlemix van ExplosiveCoek.
De eerste en derde pijl zijn 19.7id coreburners.

filmpje

Edited by Rocketier

Yummy en kwijlen het is indeed.

Die laatste ging wel heel lekker, het kenmerk van een ruige pijl zo een S-baan maken :)!

Ik wou er bij zijn :P!

Hehe nee, daar heb ik al iets leuks op gevonden.

Deze pijlen waren overigens van Rocketier! De ene coreburner had geen tail omdat we er een shell met timefuse als delay opgezet hadden, deze was eigenlijk bedoeld als ´mortier´ shell.. Echter hebben we hem omgebouwd haha. De andere had een behoorlijke dikke Ti tail en wat visco vertraging, vandaar dat je ff niets zag.

Ieder zo z´n manier van doorlonten van headers, zelf gebruik ik altijd wat meer delay in m´n pijlen en qm naar m´n header.

Haha Cojonesm, Explo had geen inspraak in de bp rockets die waren van mij :) ! :P :P :P
De eerste had, met het laatste increment van 7 gram, wat Ti boven de core.
De laatste pijl was plain 65 25 10. C was gewoon bbq. De fuel heeft wel 5 uur in de mill gedraaid.
Maar dit topic is whistle dus genoeg hierover geschreven voor prophet moet ingrijpen :P .

Heeft er al eens iemand aan de snelheid van whistle pijlen gerekend? De brandduur van de 2e pijl was 4,7 seconden.
Stel dat hij de 400 meter zou hebben gehaald. Dan is de snelheid gemiddeld 307 kmh.
Bij 300 meter hoogte zou de gemiddelde snelheid op 229 kmh staan. Hmm daar moet je niet voor staan!
Het tool voor de whistle 22mm is overigens zelf gemaakt en heeft een corelengte van 65mm en een opening van 11mm taps lopende naar 7mm.
Alles geperst op 900kg Hydrolic. Eindplug 15mm bentostop.

Edited by Rocketier

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By cojonesm
      whistle to slow gold 3 inch.mp4

MCRH 1.5g 7/3 booster

7 lagen pasting (3x 3strip 1x 2strip)
    • By Jason
      Ik had niet zo netjes mijn vraag in een andere topic ertussen gestopt, sorry daarvoor.

Maar mijn vraag !
      Ik hoor al 20 jaar verhalen over allerlei veiligheidsmiddelen bij het persen van whistle motors. Maar nooit feitelijke verhalen.
      Nu ga ik niet beweren dat iets zonder risico is, want dat bestaat niet in de chemie.  En dan weet ik ook wel dat er ooit veel fouten zijn gemaakt met de verkeerde tools en andere experimentele compo's . Maar even als voorbeeld de 70/30 compo ( en ja natuurlijk met vaseline en ijzeroxide)
      Is er nu echt ooit een ongeluk bekend van iemand waarbij dit ontploft is met het persen ???
      Ter aanvulling ik heb ooit in het begin met de whistle een uitgebreide gevoeligheid test gedaan met friction en met hamer erop rammen omdat er toen al wilde verhalen rond gingen, maar mijn uitslag was toen dat het niet zo heel veel voorstelde. En begrijp me goed ik weet natuurlijk wel hoe krachtig het is, en het is logisch dat je hierbij dus elk risico wil vermijden. Maar wijzelf zijn toen juist gaan persen voor de veiligheid, en het eerste wat ik las terug op het forum dat men volledig ingepakt met pbm's  nu motortjes aan het persen zijn, ik vraag me af is dat een schijn angst/ internet hoax. Of heb ik iets gemist.
      Anyway in hoeverre is dit risico nu reëel bij het persen van deze whistle., en zijn er dan bij jullie wel verhalen bekend dat dit mis is gegaan.???

Tot slot voor mijn oude maten; Ik heb weer eens een carrière switch gemaakt en heb nu via mijn werk regelmatig stukken lexan beschikbaar. Dus als jullie een blastscreen willen hebben dan kan ik dit mee in de gaten houden en op maat maken en buigen voor jullie ( en natuurlijk enkel tegen verzendkosten en een chocoladebol oid) via PM
    • By Pjee
      Zojuist samen met IM een mooi knallertje met ongeveer 6 gram whistlemix (KClO3/Na.Benzoaat) gemaakt en afgestoken. De huls was van een aluminiumfolie-koker, eindstoppen van snelgips en een lont - goed voor 15 seconden - van sulphurless-blackmatch (omdat KClO3 en S geen goede combinatie vormen, natuurlijk). Gespiked en gewrapped, een mooi decoratiepapiertje eromheen en afgestoken. De knal was lekker scherp en echode mooi door. Hier wat foto's:

Raw.

Closeup.

Spiked, Wrapped, finished!
    • Guest
      By Guest
      Dit is er een uit mijn nieuwe batch van pdfjes.

Deze behandelt whistle zeer uitvoerig , met grafieken, figuren uitleg nozzle of geen nozzle verschillende toon hoogten enz.

Whistles___Pyrotechnica_XI.pdf

Comments welkom...

Lttrz
  • Popular Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Dank Rock/Coek Ik wil een nog dunnere variant visco. Voor het doorlonten van cakes. Die 3 mm is vrij dik daarvoor denk ik.
      Daar moet je grote gaten in je tubes voor prikken. Als je gebruik maakt van 1 gat per tube. ___________/\____/\___/\___/\
      Om dat te regelen heb ik in de 'Upper die' een tule geplaatst met een kleiner diameter. Bedoeling is om alle klossen van het dunste katoen garen te voorzien.
    • Petje af. Ik had het idee ooit eens maar is er nooit van gekomen.
    • Mister Element, Ik heb jouw posts gelezen. Ik heb me afgevraagd of ik zou reageren.
      Uiteindelijk heb ik besloten dat te doen om de volgende redenen: jouw veilgheid (en die van je omgeving), en om de indruk te weg te halen bij 'de overheid', die hier uiteraard meeleest, dat echte liefhebbers onverantwoordt omgaan met pyrotechniek ... wij zijn geen 'bommenmakers'.
      Jij geeft een andere indruk (je bent je welliswaar bewust van dat je moet leren, en in de tussen tijd doe je stomme dingen). Ik ga hier en daar hard zijn in mijn woorden; dat is uiteraard niet gericht op jouw persoon, slechts gericht op wat je tot nu toe hebt geschreven, in de hoop tot je door te dringen, in de hoop je tegen jezelf te beschermen en je geen onderdeel te laten zijn van het 'te verpesten' voor de echte liefhebber ... je een stap terug te laten doen. Pyrotechniek (en het maken van sier vuurwerk wat daaronder valt) heeft een hoop aspecten: creativiteit, veiligheid van jou en je omgeving, mogelijk gevaarlijke chemische reacties, etcetera).
      En het is een techniek, die je moet leren; bij iets wat je moet leren moet je bij het begin beginnen, toch ... de basis, je weet wel?!   Voor nu ben je voor mij een bommenmaker: - 3" salute shell (JE MAG NOG HELEMAAL NIET OVER FLITSPOEDER NADENKEN !).
      - Vervolgens een 5" shell maken , niet weten hoe die goed omhoog te krijgen, en het toch proberen (HEB JE EEN F*CKING GAATJE IN JE HOOFD ?).
      - KCLO3 maken, terwijl je niet eens weet wat ermee te doen (WHUT ?).
      - Dan, "Glitter stars zonder KClO4?" (HEB JE ENIG IDEE WAT VOOR STUPIDE VRAAG DAT IS ?).
      - Je hebt het al gehad over Mg poeder, voor je Flash, naar ik aanneem. Je weet dat je dan een fijne mesh size moet hebben; heb je enig idee hoe reactief dat spul is (ik ben er nooit aangekomen en ga dat ook nooit doen, maar dat terzijde), en hoe je het zou moeten beschermen (HALLO)?   Suggestie, positief (ik weet niet wat je al wel of niet hebt gedaan, theoretisch, dus ik start bij het begin): - Kijk deze serie, een paar keer.
      - Daarna lezen, lezen en lezen (niet alleen hier).
      - Lees over de ongelukken, over persoonlijke beschermingsmiddelen, en over "Death mixes".
      - Lees F.A.S.T. (o.a). Vraag je daarna af of het in de omgeving waarin jij woont, en je ding doet, het veilig is om buskruit in een ballmill te stoppen; wat gaat er gebeuren als het mis gaat (er zijn voorbeelden van)?
      Vraag je af of het niet verstandiger is te punniken goed geoptimaliseerde Green Powder te maken, door de afzonderlijke airfloat ingrediënten met de hand te zeven, en daarna verder te bewerken. Daarna kan je altijd kijken naar de double/double component milling/mixing techniek. Terug naar de basis: leer je eigen tubes te rollen, maak ze werkend zodat ze niet doorbranden bij een mooie 'stevige' charcoal fontijn (buiten de bebouwde kom, als het land nat is), 
      Rol je eigen 2" mortar met stevige endplug, maak je eerste (?) starmine met cut TT stars.
      Als dit alles werkt kan je wat metaal gaan toevoegen, de juiste mesh size voor elke specifieke applicatie; maar niet voordat je je hebt verdiept in de eigenschappen van de diverse metalen, hun interactie/incompatibiliteit met andere chemische stoffen, of hoe dat te voorkomen. En wat mesh size en microscopische vorm van het metaal daarop van invloed is, safety wise.   Samenvattend, blijf af van Flash en Mg, 'grow up first'.
      En dat geldt ook voor de KClO3, die je 'aan het koken bent'; 200+ composities kan je ermee maken, maar das voor de grote jongens (welke jij en ik nooit zullen zijn) en die ook nog met zwetende handjes sommige vele ervan zouden mixen, terwijl het zelfs met vergunning nog legaal voor hen is ook. Alsjeblieft, laat me geen naar krantenartikel lezen de komende maanden, over jou (met ingrijpende fysieke en/of maatschappelijke gevolgen voor jou, of je omgeving).
      Laat de Flash crackers bommen over aan de '16 jarige' kut-gassies uit 'achterstandswijken', geimporteerd uit Oost Europese landen, die daar tijdens O&N onze hulpverleners mee bestoken, en daarmee het debat polariseren of vuurwerk helemaal niet verboden moet worden.
      Laat ons daar geen onderdeel van zijn: wij zijn de techneuten en artiesten van het gekleurde vuur !   All the best, Stay Green!  
  • Who's Online (See full list)