Jump to content
PyroForum.nl

Whistle Mix (rocketry)


Recommended Posts

Weer een mooi resultaat The Butcher. Ik heb de twee filmpjes na elkaar een aantal maal bekeken. De eerste had een snerpende fluit. Klein beetje stobing effect.
Ik vond dat toch niet verkeerd hoor. Ook je Ti tails vind ik erg mooi.
Vraag: Heb jij al ergens de specs voor jouw motor gepost op dit forum? Heb even bij de wistle afdelingen gezocht maar kon daar niets vinden.
Ik ben zeer nieuwsgierig naar afmetingen van motor en tools. Ik heb een jaar of vijf geleden wat geëxperimenteerd met wistle met chloraat/benzoaat/vaseline maar dit waren meer flash bangers ^_^ . Voor zover ik weet zijn wistlerockets ook nozzles. Top resultaat!


Edited by Rocketier
Link to comment

Thanks voor de complimenten ben er zelf ook onwijs blij mee ^_^ .
Mijn specs staan inderdaad niet op het forum, ik gebruik in ieder geval de 14mm tooling van PS.
Deze brandstof was gewoon meer aandacht aan besteed en voor power echt veel beter.
Ik vond de andere pijlen ook heel vet juist omdat ze zo'n apart geluid maakten, ik heb nog wat van die motoren over voor O&N.
Greetz

Link to comment
  • 5 weeks later...

Na een leuke meeting met Explomaan en Explosive Coek drie pijlen afgevuurd.
De tweede is een whistle pijl. Een 22mm id rocket met een lengte van 132mm.
De whistle is niet te horen omdat het geluid van de wind de mic van de telefoon compleet dicht blies.
Film afstand is een meter of 50. De geschatte hoogte is een meter of 300.
De shell op de derde pijl is een 4incher van Explomaan. De Whistlemix van ExplosiveCoek.
De eerste en derde pijl zijn 19.7id coreburners.

filmpje

Edited by Rocketier
Link to comment

Hehe nee, daar heb ik al iets leuks op gevonden.

Deze pijlen waren overigens van Rocketier! De ene coreburner had geen tail omdat we er een shell met timefuse als delay opgezet hadden, deze was eigenlijk bedoeld als ´mortier´ shell.. Echter hebben we hem omgebouwd haha. De andere had een behoorlijke dikke Ti tail en wat visco vertraging, vandaar dat je ff niets zag.

Ieder zo z´n manier van doorlonten van headers, zelf gebruik ik altijd wat meer delay in m´n pijlen en qm naar m´n header.

Link to comment

Haha Cojonesm, Explo had geen inspraak in de bp rockets die waren van mij :) ! :P :P :P
De eerste had, met het laatste increment van 7 gram, wat Ti boven de core.
De laatste pijl was plain 65 25 10. C was gewoon bbq. De fuel heeft wel 5 uur in de mill gedraaid.
Maar dit topic is whistle dus genoeg hierover geschreven voor prophet moet ingrijpen :P .

Heeft er al eens iemand aan de snelheid van whistle pijlen gerekend? De brandduur van de 2e pijl was 4,7 seconden.
Stel dat hij de 400 meter zou hebben gehaald. Dan is de snelheid gemiddeld 307 kmh.
Bij 300 meter hoogte zou de gemiddelde snelheid op 229 kmh staan. Hmm daar moet je niet voor staan!
Het tool voor de whistle 22mm is overigens zelf gemaakt en heeft een corelengte van 65mm en een opening van 11mm taps lopende naar 7mm.
Alles geperst op 900kg Hydrolic. Eindplug 15mm bentostop.

Edited by Rocketier
Link to comment
  • 2 weeks later...

×
×
  • Create New...