Jump to content
PyroForum.nl

Bronnen En Het Forum


Predjee

Recommended Posts

Beste mensen.

Ik zwerf nu sinds 2005 rond op dit forum, en een aantal zaken vallen me op. Wat mij vooral opvalt is het beleid tegenover bronnen.

Een regel van dit forum is, is dat bronnen nooit op het forum gepost moeten worden. Opzich is dit niet vreemd. Elk jaar, en vooral rond oud en nieuw trekken forums als deze weer tientallen jonge tieners, die met zo min mogenlijk geld, moeite en research, en zo groot mogenlijke bom willen creeeren.

Veiligheid staat niet in een hoog vaandal, en vaak door hun vervelende ongelukken die hieruit voortvloeien geeft dat jongeren en volwassenen die wel serieus met deze hobby bezig zijn een slechte naam.
Ervaring leert echter, dat zodra deze jongeren geen bronnen kunnen vinden, ze het vaak na paar weken al opgeven.

In princiepe rechtvaardigt dit al de regel.

Als alternatief word er vaak gezegt, zodra je laat zien dat je serieus met deze hobby bezig bent, je vanzelf de mensen leert kennen, en zo vanzelf achter de bronnen komt.

Ik denk echter dat dit niet helemaal waar is. Ikzelf bijv hang hier al 2 jaar rond, maar post erg weinig. Er zullen dan ook niet veel mensen zijn die 1: mij goed kennen, en 2: die mij genoeg daardoor zullen vertrouwen dat hun mij bronnen toespelen.

Dit is wel erg frustrerend, want nu ik een eigen huisje hebt, waar ik 19 december intrek, kan ik veel actiefer worden binnen de pyrotechniek, en zal ik dus meer chemicalie'en nodig hebben.
Dit is nou toevallig mij reden, maar ik denk dat er meerdere zo zijn die niet echt affiniteit verder heeft met de andere mensen hier, maar toch wel serieus en vooral veilig zich met deze hobby bezig houden.

Ik denk dat er toch eens goed gekeken moet worden naar deze regel, en of er mischien niet een soort van aangepaste form voor kan komen.

After all, een forum is er juist voor om bijv bij een hobby, elkaar te kunnen ondersteunen in deze hobby.

Voor deze hobby geldt dan toevallig dat het een stuk theorie is, een stuk praktijk maar het belangrijkste vooral een stuk matriaal :--)

Wat vinden jullie ervan om eens met ze allen om de tafel te gaan zitten, en met idee'en komen hoe het bijv anders zou kunnen ?

Als ik snel nadenk kom ik bijv al op het idee van een apart subforum, waarin je pas kan komen als je je "stripes" hebt verdient. Een plek waar je wel vrijelijk over bronnen kunt praten, zonder dat je je druk hoeft te maken over dat het in verkeerde handen valt.

Een ander idee kan zijn een apart forum op te richten, een forum waarin je ook vrijelijk over bronnen kunt praten. Echter dit forum werkt dan op een manier dat er alleen een nieuw lid toegevoegd kan worden, als bijv 70% van de leden het hiermee eens zijn.

Gewoon snel paar simpele ideetjes.

Dit is namenlijk het enige wat ik echt mis op het forum, het gewoon vrijelijk elkaar kunnen helpen. Dat als je een chem nodig hebt, dat je daar gewoon naar kan vragen zonder dat je meteen raar aangekeken wordt.


Let me know :D

Edited by Predjee
Link to comment

Ik ben tegen. Op zich is het een goed idee, maar ik heb een aantal bronnen die ik op dit moment zekers te weten niet vrij wil geven. Dit is niet omdat ik andere mensen niet wil helpen, maar dat ik mezelf veilig wil stellen. Ik denk dat meer mensen zo denken.

En het is echt zo dat als je serieus genoeg bezig bent dat je dan vanzelf je bronnen wel vindt. Het is btw niet verboden om iemand een PM te sturen met daarin de vraag waar hij een bepaalde stof heeft gekocht. Zo kun je ook aan veel bronnen komen, want de meeste actieve members zijn niet te flauw om een ander member te helpen. De meeste basisstoffen om mooie effecten en knallen te maken (KNO3, C en S, kan je een hoop mee!) zijn trouwens in Nederland en zeker in België zeer OTC.

Volgens mij zijn hier al meerdere discussies over geweest, of op chemixtry.

Link to comment

Als je vriendelijk bent via Pm, denk ik dat iedereen je wel wil verder helpen niet?
Als ik een vraag heb op het forum, van een bron of een vraag waar je schrik van hebt om te posten, vraag ik het gewoon en 99% van de tijd wordt je mooi verder geholpen! Zo leer je mensen kennen, ik heb er al een paar vriendelijke ontmoet hoor. En dan blijf je nogal redelijk snel aan de praat.

Maar, wat je voorstelt met stripes vind ik een mooi idee! 50+ post of 30+ post. Je raakt hier echt zo maar niet snel aan zoveel post. Dus zullen de jongeren snel afhaken met hun 'vuurwerkbommen'. Een extra onderverdeling, waar iedereen vriendelijk doet. En je niet zo snel gebannend wordt! Mischien met een aparte Mod? Ik vind mezelf helemaal terug in je gedachtengang!

Link to comment
Ik ben tegen. Op zich is het een goed idee, maar ik heb een aantal bronnen die ik op dit moment zekers te weten niet vrij wil geven. Dit is niet omdat ik andere mensen niet wil helpen, maar dat ik mezelf veilig wil stellen. Ik denk dat meer mensen zo denken.

En het is echt zo dat als je serieus genoeg bezig bent dat je dan vanzelf je bronnen wel vindt. Het is btw niet verboden om iemand een PM te sturen met daarin de vraag waar hij een bepaalde stof heeft gekocht. Zo kun je ook aan veel bronnen komen, want de meeste actieve members zijn niet te flauw om een ander member te helpen. De meeste basisstoffen om mooie effecten en knallen te maken (KNO3, C en S, kan je een hoop mee!) zijn trouwens in Nederland en zeker in België zeer OTC.

Volgens mij zijn hier al meerdere discussies over geweest, of op chemixtry.


uiteraard schept zoiets geen VERPLICHTINGEN :--) in zovere dat iedereen natuurlijk alleen maar vrijgeeft wat hij zelf wilt vrijgeven.

Maar laat ik eens dit voorbeeld geven.

Ik kon laatst heel goedkoop 25 kilo KNO3 krijgen. Echter heb ik 1: 25 kilo niet nodig en 2: het geld daar niet voor. Maar op het forum posten mag niet. Dit was eenmalig, en niemand heeft er dus van kunnen profiteren.

Dus dan zou het erg handig zijn om bijv een post te kunnen maken in een apart forum of wat dan ook van

""hey jongens moet je horen, ik kan 25 kilo krijgen voor die en die prijs, heeft er iemand intresse"

Of "ik heb nog 1 kilo van dit en dat spul over, kan iemand dit nog gebruiken"


Het gaat echt niet op in de zin van : Ik ben serieus, dus de bronnen komen dan vanzelf wel.

Ik ben niet op dit forum om vriendjes te maken en te slijmen om bronnen. Ik ben op dit forum vanwege mijn hobby :D

Ik heb een bloedhekel aan mensen die mij prive berichten sturen in de trend van "waar heb jij je KClO4" vandaan. En waarom ? omdat ik niet kan inschatten of die persoon er wel juist mee zal omgaan.

En om die reden zal ik ook nooit over PM aan andere vragen waar ik eventueel dit of dat kan vinden.

Ik heb tot nu toe altijd mijn eigen chems gevonden, en maar 1 keer aan mr stijntje iets hoeven vragen.

Ja en ik heb ooit eens in een grijs verleden KNO3 van gamekeeper gekocht, heel stiekem achter centraal station :P.

Ik denk dat er echt wel ruimte voor zoiets is, als er duidelijk afspraken over gemaakt worden.
Link to comment
Als je vriendelijk bent via Pm, denk ik dat iedereen je wel wil verder helpen niet?
Als ik een vraag heb op het forum, van een bron of een vraag waar je schrik van hebt om te posten, vraag ik het gewoon en 99% van de tijd wordt je mooi verder geholpen! Zo leer je mensen kennen, ik heb er al een paar vriendelijke ontmoet hoor. En dan blijf je nogal redelijk snel aan de praat.

Maar, wat je voorstelt met stripes vind ik een mooi idee! 50+ post of 30+ post. Je raakt hier echt zo maar niet snel aan zoveel post. Dus zullen de jongeren snel afhaken met hun 'vuurwerkbommen'. Een extra onderverdeling, waar iedereen vriendelijk doet. En je niet zo snel gebannend wordt! Mischien met een aparte Mod? Ik vind mezelf helemaal terug in je gedachtengang!


Het zijn ook maar hersenspinsels, met heel veel ruimte voor verbeteringen en input van anderen.

Wat ik zelf bijv weer niet wilt is een soort van elite vriendenclubje. Waar je eerst voeten moet kussen mag je erbij. Nee wat ik voor me zie is gewoon een afgescheiden deel waar de zogenaamde "k3wls" gewoonweg geen toegang tot hebben. Gewoon een plek waar de echte hobbyisten vrijelijk kunnen posten, zonder zich druk te maken of een bron wel bij de juiste personen terecht komt, of zich zorgen moeten maken of ze een dt fout maken.

Op die manier voorkom je denk ik ook veel problemen !

Zoals ik al zei als we allemaal een steentje bijdragen hieraan, denk ik dat dit als iets heel moois kan uitpakken
Link to comment

Wel, ik denk dat het niet zozeer een probleem is van members die geen bronnen vrij willen geven, maar newbies die het niet durven te vragen.
En geeft toe, op dit forum staan talloze hints over hoe je de basisstoffen kan krijgen/maken, iedereen kan met een halfuurtje zoekwerk een goede bron voor KNO3 vinden.
Ik zou tegen de nieuwe members zeggen: Begin daar maar eens aan, post wat foto's/video's en stel vragen die nog niet gesteld zijn, zo bouw je krediet op, en dan moet je wel een heel sjacherijnige member PM'en wil hij weigeren jou een bron te geven.

Edited by Treelover
Link to comment
Nou, met postcounts zou ik sowiso niet doen.. Eerder een mod of vertrouwd lid die dat voor het zeggen heeft.
Daarnaast vind ik het idee ook niet alles.. Maar er valt wat voor te zeggen hoor!


En waarom niet ALLE leden die dat voor het zeggen hebben ? Ik denk best dat dat werkt.

Wat krijg je dan ? een gescheiden forum

1: dit forum, waar alles blijft zoals het is. Waar beginelingen hun vragen kwijt kunnen, en ervaren personen die hun hiermee helpen.

2: een apart klein sub/deel forum, waarin de mensen vrijelijk, informeel, echt alles kwijt kunnen zonder dat ze zich druk hoeven te maken over het feit of iemand er geen gevaarlijke dingen mee gaat doen.

Wel, ik denk dat het niet zozeer een probleem is van members die geen bronnen vrij willen geven, maar newbies die het niet durven te vragen.
En geeft toe, op dit forum staan talloze hints over hoe je de basisstoffen kan krijgen/maken, iedereen kan met een halfuurtje zoekwerk een goede bron voor KNO3 vinden.
Ik zou tegen de nieuwe members zeggen: Begin daar maar eens aan, post wat foto's/video's en stel vragen die nog niet gesteld zijn, zo bouw je krediet op, en dan moet je wel een heel sjacherijnige member PM'en wil hij weigeren jou een bron te geven.



Ik vind dat idee erg omslachtig.

Als ik dan bijv weer eens een aanbod krijg voor heel veel chemicalien voor heel weinig moet ik eerst.

1: een lijst gaan maken van mensen waarvan ik zeker weet dat ze geen rare dingen met het spul gaan doen.

2: vervolgens elk persoon apart moet gaan messagen of ze intresse hebben.

3: vervolgens de mensen die intresse hebben continu apart op de hoogte houden van de vorderingen


Zou het niet zoveel makkelijker zijn als je dit gewoon allemaal in 1 topic kon doen.

En dat is slechts 1 van de zovele mogenlijkheden die zoiets schept !


Ik denk dat als we hier serieus over zouden nadenken, er echt een goed plan uit kan komen, maar uiteraard zit het in de natuur van de mens om bang te zijn voor veranderingen, vooral als die veranderingen in eerste instantie jouwzelf niks zullen opleveren :D Edited by Predjee
Link to comment

Hm, zo'n vertrouwd lid weet niet alles hoe zou je dat dan doen? Een inwijdingsgesprek :')?
Het is ook goed om blauwe mannetjes te weren, ik heb eingelijk geen flauw benul of er hier zijn? En of die ineens een pm sturen naar je, hé kun je me Kno3 geven. We spreken wel ergens af. En dan ja...

En treelover, ik denk dat het logisch is dat newbies dit niet durven. Je moet in het begin even in de modder kruipen hoor :D.

En damn perdjee hoe snel kan je tippen man :P.

Edited by danny db
Link to comment
Hm, zo'n vertrouwd lid weet niet alles hoe zou je dat dan doen? Een inwijdingsgesprek :')?
Het is ook goed om blauwe mannetjes te weren, ik heb eingelijk geen flauw benul of er hier zijn? En of die ineens een pm sturen naar je, hé kun je me Kno3 geven. We spreken wel ergens af. En dan ja...

En treelover, ik denk dat het logisch is dat newbies dit niet durven. Je moet in het begin even in de modder kruipen hoor :D.

En damn perdjee hoe snel kan je tippen man :P.



Haha heel snel als ik ergens heel enthousiast over ben :P vaak gaat mijn spelling dan ook NOG MEER achteruit ;)
Link to comment

Ik ben er behoorlijk op tegen, en wel om de volgende redenen:

  • Ik heb moeite moeten doen om aan mijn bronnen te komen
  • Ik heb risico's moeten lopen om aan mijn bronnen te komen
  • Als het allemaal zo makkelijk was, zou ik er veel minder blij mee zijn
  • De kewls kunnen kunnen minder schade aanrichten (aan zichzelf)
  • Een bron word niet in december ineens uitgeput
  • Prijzen stijgen wanneer er meer vraag is
Kartonnage en dat soort zaken heb ik veel minder moeite mee en dat is ook niet echt verboden geloof ik.

Ik heb laatst iets besteld voor € 80,- euro uit china, Ik had het met 10 dagen, maar ik had ook net zo goed m'n geld kwijt kunnen zijn. Nu kan ik wel iedereen gaan vertellen waar ik het weg heb, maar dat vind ik te makkelijk.
Voort wat hoort wat. Vrienden van mij mogen gerust mijn bronnen weten, omdat ik weet dat ze het andersom ook zouden doen.

Bovendien kan je prima aan bronnen komen zonder ze van iemand te krijgen. En vaak al makkelijk vanuit je luie bureaustoel.
Link to comment
Hm, zo'n vertrouwd lid weet niet alles hoe zou je dat dan doen? Een inwijdingsgesprek :')?
Het is ook goed om blauwe mannetjes te weren, ik heb eingelijk geen flauw benul of er hier zijn? En of die ineens een pm sturen naar je, hé kun je me Kno3 geven. We spreken wel ergens af. En dan ja...

En treelover, ik denk dat het logisch is dat newbies dit niet durven. Je moet in het begin even in de modder kruipen hoor :D.

En damn perdjee hoe snel kan je tippen man ;).


Kijk uiteindelijk is het dan niets meer als elkaar vertrouwen.

Mijn idee geeft geen 100% veiligheid, uiteraard niet. Maar ik denk dat veel mensen zo wel makkelijker met elkaar in contact komen. Uiteindelijk bepaal jij altijd zelf, of je wel of niet een bron vrijgeeft, en of je wel of niet iemand vertrouwt.

Maar ik denk dat mijn idee in de zin van ALLE leden bepalen wie er toegevoegd word, en gaat alleen akkoord als 80% akkoord gaat, je een redelijk goeie basis legt van mensen die serieus genomen worden door mensen die serieus met de hobby bezig zijn.

Ik ben er behoorlijk op tegen, en wel om de volgende redenen:
  • Ik heb moeite moeten doen om aan mijn bronnen te komen
  • Ik heb risico's moeten lopen om aan mijn bronnen te komen
  • Als het allemaal zo makkelijk was, zou ik er veel minder blij mee zijn
  • De kewls kunnen kunnen minder schade aanrichten (aan zichzelf)
  • Een bron word niet in december ineens uitgeput
  • Prijzen stijgen wanneer er meer vraag is
Kartonnage en dat soort zaken heb ik veel minder moeite mee en dat is ook niet echt verboden geloof ik.

Ik heb laatst iets besteld voor € 80,- euro uit china, Ik had het met 10 dagen, maar ik had ook net zo goed m'n geld kwijt kunnen zijn. Nu kan ik wel iedereen gaan vertellen waar ik het weg heb, maar dat vind ik te makkelijk.
Voort wat hoort wat. Vrienden van mij mogen gerust mijn bronnen weten, omdat ik weet dat ze het andersom ook zouden doen.

Bovendien kan je prima aan bronnen komen zonder ze van iemand te krijgen. En vaak al makkelijk vanuit je luie bureaustoel.


Nogmaals, je bent tot NIKS verplicht. Niemand kan je ook wat verplichten ?

De k3wls hebben ook helemaal geen toegang tot zoiets. Ik weet niet of je alles doorgelezen hebt, maar heel veel van je punten gaan juist niet op met mijn idee :P

Maar je kan het niet ontkennen dat het gewoon erg handig is als er gewoon 1 centraal punt is, waar iedereen elkaar makkelijker kan helpen aan grondstoffen.

Als je een goed systeem bedenkt, dat ook alleen de echt SERIEUSE mensen hier toegang tot heeft, hoef je voor heel veel punten niet bang te zijn.


Maar stel nou dat iemand iets heel groots kan inkopen, dan is dat toch handig als je daar gewoon centrale topics voor hebt?

Je hoeft toch ook helemaal niet net die ene bron vrij te geven waar jij eeuwen naar hebt lopen zoeken :P Edited by Predjee
Link to comment
Maar toevallig kan diegene die wel bronnen wil uitwisselen wel dezelfde bronnen als ik hebben :D


Ik snap wat je bedoeld ik ben het er alleen niet mee eens. Ik hou niet zo van een "grijp cultuur, pakken wat je pakken kunt"

Ik ben zelf meer van het eerlijk delen :--)
Link to comment
Wat als er wel kewls op het forum komen en ze gaan stomme dingen doen met onze bronnen? Dat ze zichzelf opblazen ofzo. Denkt de overheid ow terrorisme. Dag bron!


Ik heb geen antwoorden op de 100'en vragen die je over deze idee'en kun stellen :D

Ik vraag ook input van jullie kant, mee helpen denken of zoiets haalbaar is, zelf met idee'en komen en die met elkaar uitwerken.

En DAN kan je pas zeggen of iets slim is om te doen of niet :P
Link to comment

Opzich staat het idee me wel aan. Ik kan werkelijk alles kopen, maar daar moet ik ook geduld voor hebben. Wel vind ik het leuk om andere pyro's blij te maken met chems (nee, je hoeft nu niet allemaal te pme). Dus ik ben voor wel vind ik dat als er zo'n topic komt dat je er minimaal 150 posts ofzo voor moet hebben en toestemming moet aanvragen bij Gamekeeper, Richard, Tyneman.

Link to comment
Opzich staat het idee me wel aan. Ik kan werkelijk alles kopen, maar daar moet ik ook geduld voor hebben. Wel vind ik het leuk om andere pyro's blij te maken met chems (nee, je hoeft nu niet allemaal te pme). Dus ik ben voor wel vind ik dat als er zo'n topic komt dat je er minimaal 150 posts ofzo voor moet hebben en toestemming moet aanvragen bij Gamekeeper, Richard, Tyneman.


Een minimaal aantal posts heeft ze voordelen en ze nadelen.

Het is waar dat de meeste kewls de 150 vaak niet eens halen. Kijk naar mij en ik zit pas na 2 jaar op 40 posts ofzo.

Echter brengt dat meteen een nadeel omhoog.
Ik ben alles behalve een k3wl, en toch zou volgens jou regel er dan geen plek voor mij zijn.

Ook kan je stellen dat k3wls ineens heel goed hun best gaan doen, om maar op die magische 150 te komen.

Ook moet ik eerlijk zeggen dat ik juist het toestemming vragen aan moderators wil voorkomen. Ik ken ze niet, ik heb geen hekel aan ze, maar ik geloof niet in het feit dat de totale macht maar bij 3 personen ligt.

Ik denk dat er vast wel een manier moet zijn, zodat iedereen een soort van inspraak zou hebben. Ik zie alleen nog niet helemaal hoe. Ook dit brengt voordelen en nadelen met zich mee.
Link to comment

Iets regelen op basis van postcount is totale BS, dan krijgen we alleen nog meer zielige post-whoren die snel op een hoog getalletje willen komen.
Aangezien Ggamekeeper eigenaar van deze site is is hij ook wettelijk verantwoordelijk voor de inhoud. De verkoop van chemicaliën is in Nederland verboden. Dus zou hem dit problemen (En sluiting van ons aller forum) op kunnen leveren.
Het staat iedereen vrij een eigen 'bronnen forum' te beginnen, maar ik hoop niet dat het bij GK zal zijn.

Link to comment

Ik heb maar eens enkele voordelen en nadelen van dit plan opgesomt.

Op deze manier kunnen we discusieren over deze voor en nadelen, en kunnen jullie zelf ook voor en nadelen toevoegen. Over deze voor en nadelen kunnen dan weer gediscusierd worden over hoe zoiets haalbaar is, of juist niet !

Zowiezo is het nooit verkeerd om over dingen te discusieren en kijken of dingen anders kunnen, okal leidt het niet tot het gewenste resultaat, vaak kom je zo wel op nieuwe inzichten die erg prettig kunnen zijn !


Voordeel

1: Door een gescheiden sub-forum te maken bestaat de mogelijk er om k3wls buiten de deur te houden.

2: Door een gescheiden sub-forum te maken ontstaat er een meer informele sfeer, omdat het allemaal niet zo streng hoeft.

3: Met een gescheiden sub-forum, waarin je geen rekening hoeft te houden met het feit of je bronnen in verkeerde handen valt, is het veel prettiger werken.

4: Met een gescheiden sub-forum is het makkelijk en snel opzoeken van chems die je nodig hebt.

5: Als iemand een goeie aanbieding kan doen, door iets groots in te slaan, kan hij op deze manier snel de benodigde aantal kopers vinden.
(voorbeeld: Jantje kan 50 kilo KNO3 krijgen voor 3 euro per kilo... normaal kost dit 10 euro per kilo, maar omdat Jantje zelf maar 2 kilo nodig heeft, moet hij genoeg andere mensen zien te vinden die ook hierin intresse hebben, met een gescheiden sub-forum waarin vrijelijk dit soort informatie gepost kan worden is dit erg simpel)

6: Door een gescheiden sub-forum, heb je minder problemen met dure bronnen, je kan snel zien of je niet ontzettend afgezet word.

7: Je raakt niet je exclusieve goedkope bronnen kwijt, want je bepaalt zelf wat je vrijgeeft.

Enkele nadelen.

1: Hoe bepaal je wanneer iemand geschikt is om deel te mogen nemen aan dat subforum

2: Wie bepaalt dat ?




ik durf te wedden dat iedereen minstens van elk nog wel iets kan verzinnen

Link to comment

Dus dan mag ik niet meedoen? Ik heb 137 posts. Niet dat ik vaak iets maak, hooguit eens een rookbommetje ofzoiets. Maar dat komt omdat mijn moeder gigantisch bang is voor alles wat met vuurwerk te maken heeft. Als ik het huis uit ga ga ik waarschijnlijk wel erg veel aan pyro doen. Bronnen heb ik nagenoeg niet, dus zo een dergelijk project zou wel handig zijn. Maar 150 posts? Is dat niet een beetje erg veel? doe dan 50-100 posts ofzo?

Link to comment

Het gaat niet alleen om de post. Heb jij nou bijvoorbeeld 50 posts maar ben je wel een gerespecteerd lid? Dan is het logisch dat je gewoon toestemming kan vragen. Wat ook heel handig is is bijvoorbeel in zo'n topic een visco fuse sale te houden zodat iedereen visco kan kopen (mischien als het doorgaat wil ik dat wel doen)

Link to comment

Ik ben het eens met predjee met een minimaal aantal posts zal je snel spammers krijgen. Ik heb me hier pas een week geleden aangemeld, maar ben al wel 2 jaar geregistreerd op een concurerend forum. Ook mensen met een scheikundige opleiding weten vaak meer hoe er om moet worden gegaan met diverse chems. Deze zijn ook beter te vertrouwen, alleen de vraag is hoe je dat moet controleren.

Het zou mooi zijn als er een sub-forum zou komen, ik heb alleen het gevoel dat dit niet zo snel zal komen.

Link to comment
Ik ben het eens met predjee met een minimaal aantal posts zal je snel spammers krijgen. Ik heb me hier pas een week geleden aangemeld, maar ben al wel 2 jaar geregistreerd op een concurerend forum. Ook mensen met een scheikundige opleiding weten vaak meer hoe er om moet worden gegaan met diverse chems. Deze zijn ook beter te vertrouwen, alleen de vraag is hoe je dat moet controleren.

Het zou mooi zijn als er een sub-forum zou komen, ik heb alleen het gevoel dat dit niet zo snel zal komen.


het hoeft uiteraard niet perse op dit forum. Er kan ook een eigen forum gemaakt worden, puur en alleen op basis van chemicalien. De mensen die er dan intresse in hebben kunnen dit plan dan samen uitwerken. En ik durf te wedden dat zodra mensen een goed plan zien, met de mogenlijkheden, dan velen er dan een heel stuk minder sceptisch tegenover zullen staan.
Link to comment

Als er stripes gegeven worden, zou ik zoizo niet naar het aantal posts kijken, maar naar wat een member te vertellen en vragen heeft... Zo zou je maar 10 post kunnen hebben, terwijl je al heel wat weet over vuurwerk.

Het principe van een rang systeem vind ik wel een goed idee, maar wie deelt de rangen uit? Gamekeeper ofzo? Als hij of een van de mods er zin in heeft vind ik het een goed idee.
Wat al eerder gezegt is, eerst een beetje een krediet op bouwen waardoor je een hogere rang kan krijgen. Wat je dan misschien krijgt zijn members die zich beter voor doen dan ze werkelijk zijn.

Maar het gaat hier over bronnen vrijgeven? Waarom? Pm eens wat rond en je hebt snel genoeg bronnen bij elkaar.
Als je zoiets krijgt van "Ja ik ben professional enzo en weet jij misschien waar je flash kunt kopen?", dan is het vrij duidelijk of je deze wel of geen bron moet geven lijkt mij. :D

-B.

Edited by -.B.-
Link to comment
×
×
  • Create New...