Jump to content
PyroForum.nl

Ik Ben Shark007


shark007

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben Shark007 ik ben 16 jaar oud en woon in Zutphen.

Ik heb zo juist een kogelmolen gemaakt (dank zij info op het forum) en daar ook al een paar fontein SASen mee gemaakt. Ik heb ook al een paar keer BP en Flash gemaakt.

Ik heb voor ik me hier heb aan gemeld al veel van dit forum geleerd en ik hoop hier nog veel meer te zullen leren. O ja ik wil ook nog even kwijt dat ik hier niet ben van wegen O&N maar dat ik al een lang tijd me in Pyrotechniek interesseer en ik het nu wel eens tijd vond me aan te melden en voor te stellen.


Nou dit was het wel zo'n beetje :D.

Groeten, Shark007

Link to comment

Bedankt voor jullie ultra snelle en goeie reacties :P .

En nee ik heb nog nooit een (werkende) vuurpijl gemaakt. En de fontein SASen waren KNO3: 2
Houtskool: 4 IJzer: 2 Meel: 4 en Ammoniumnitraat: 4 Houtskool: 5 Aluminium poeder: 1 en nog een paar waarvan ik de samenstelling niet meer weet :D .

Groeten, Shark007

Link to comment

Er is wel degelijk een verschil tussen meel en meal.. Het gebruiken van de juiste begrippen is erg belangrijk, als je wilt dat wij gegrijpen waar je het over hebt.. :P

Ik heb trouwens onlangs wel eens meel gebruikt in een compositie. Ik had nogal heftige H3, waarmee ik een shell (ongeschonden0 de lucht in wilde krijgen. Ik heb hierbij mijn H3 wat 'versneden' met meel waardoor de verbranding al een stukje trager verliep. Di werkt ook goed met suiker en cacaopoeder. Maar als je zo weinig oxidator gebruikt als jij zul je dat nooit nodig hebben... :D

Link to comment

Hey, welkom op dit forum.

Probeer deze compositie eens voor een fontijn. Deze geeft mooie heldere witte vonken, in een licht ruisende vlam. Meal staat voor mealpowder, KNO3/C/S in 75/15/10 verhouding en dan lekker fijngemalen. Het boorzuur is niet helemaal verplicht, maar wel goed voor de veiligheid en geur. Zonder boorzuur kun je het niet bijzonder lang bewaren.

75 Meal
13 Aluminium
10 Ijzer
02 Boorzuur

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...