Jump to content
PyroForum.nl

Kclo4 + Thunder Dark Flash Comp


Predjee

Recommended Posts

Even malen in een koffie molen moet al ruim voldoende zijn om de KClO4 fijn te krijgen.
Ik zou gewoon eens S toevoegen en dan kijken wat er gebeurt werkt het dan wel goed dan zit de oorzaak in je Al ,Miss wel veel te veel oxide vorming.

hmm de pot heb ik wel al een jaar
Link to comment

Is je KClO4 goed droog ??

Ik durf overigens best te stellen dat m'n KClO4/Al flash de flash uit ene vlinder evenaard , het verbrand ook sneller. Ik gebruik de verhouding 65 /35 of 70/30

Leg eens één gram van je flash powder(zonder zwavel) op een papier , pak vervolgens een blokje hout en druk dit op de flash en wrijf ermee heen en weer ( niet te snel ) . Blijf dit herhalen tot het snel genoeg verbrand . Je zal ook zien dat de grijs tint van de flash door deze bewerking veranderd. Je maakt zo je KClO4 ook fijner trouwens.

Zo kun je erachter komen of je ingrediënten eerst wel fijn genoeg waren.

Link to comment
  • 1 month later...

Als ik een gram van mijn flash op zo'n blaadje laat afgaan, zit er bijna een gat in. Het zal in ieder geval zelden in brand vliegen. Dit terwijl ik hoogst waarschijnlijk precies dezelfde chemicaliën als jij heb.

Zelfs een minuutje vijzelen op je kaliumperchloraat brengt de snelheid sterk omhoog, al geloof ik best dat het zo ook wel wil knallen.

Link to comment
  • 9 months later...
×
×
  • Create New...