Jump to content
PyroForum.nl

Oud & Nieuw 2007-2008


Duvel

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik kan nu een definitieve lijst plaatsen, pics komen vanmiddag aangezien dit niet de goede pc is;)
Er is veel veranderd, gewijzigd etc(geen starmine, cake or whatsoever), maar dit is dus wat ik dit jaar heb gemaakt:



1. 15x KMnO4/Al/S m-80 style knallars (10 gram)
2. 1x KMnO4/Al/S m-100 style knaller voor 12 uur (35 gram :huh: )
3. 10x BP rietje(rietje met lont gevuld met BP, handig om sommige dingen te ontsteken)
4. 10x flash rietje, leuk om op staat af te steken in het donker
5. 1x Ti fontein naar breezers recept
6. 1x groen bengaals vuur fontein
7. 1x Ti -> Fe(gouden vonken :P ) -> groen bengaals vuur -> knal fontein (combo, alles in deze volgorde achter elkaar)
8. 1x multi fontein met 5 spuitmonden, met ti, groen vuur, knal, fe
9. 6x 200 grams KNO3/suiker/paraffine rookbom

Dit lijkt me voor dit jaar, in combinatie met 70 euro commercieel hollands vuurwerk, wel genoeg aangezien mijn vader voor 12 uur ook nog wat leuks heeft gehaald :P

Edit - foto toegevoegd, nummer 10 en 11 zijn lont en BP die natuurlijk meegaan op expeditie :D
Edit 2 - knallers allemaal gespiked met hennep touw maakt dit veel uit?

Edited by Underlord
Link to comment

Zo ik heb een paar knallers gemaakt waaronder een paar 50 grams flash knallers voor rond 12 uur,
gewoon KCLO3/Al flash. Eindstoppen van snelgips.





En nu? Tjah nog maar een nachtje en dan is het zover vuurwerkdag en me verjaardag!! Nee dit is geen grapje ik ben serieus op 31 december jarig.

Link to comment

naja hier dan ook maar even mijn lijstje;
Zoals je ziet, er liggen negen 2" shells en een 3" shell.
Er liggen knallers die allemaal rond de 10 gram kruit hebben. De witte knallers hebben rond de 4 gram.
Ik heb ook maar even wat rookbommen gemaakt. Ik heb 6 rookbommen met Kno3 met verschillende gewichten. De grootste heeft 200 gram Kno3 + Suiker + Parfinne.
Ik heb ook nog wat kas rookbommen 6 rollen van rond de 300 gram. En een grote rol van 2 kilo.
Ik denk dat ik het jaar wel door kom :huh:
Alvast de beste wensen voor iedereen.
Link to comment

How, dat is een mooie verzameling...
Ik heb van mijn vuurwerk nog geen foto's genomen...
Het idee om rietjes te vullen met flash ga ik morgen nog snel eens proberen.
Morgen ook nog wat bermuda's maken.
Ik heb dit jaar voor 20€ klein grut gekocht (fluiters, grondbloemen, enzo)
Heel weinig zelf gemaakt (mijn ma vind het niet meer zo goed door die gast in luik) echt kl*te :huh:

Gr33ttzz

Link to comment

Goedeavond,


Hieronder ligt het dan, het ligt nog te drogen. Best ideaal, mijn speaker geeft redelijk wat warmte wat allemaal in dat hokje blijft hangen. Word echt supersnel droog. Deze had ik trouwens gister gemaakt, er liggen nu nog wat knallers bij, 10x 10gr kclo3/gd.



Hier zien we de 4gr en 20gr knaller. De 4gr heeft ongeveer het formaat van een nitraat/grondbloem. Ik heb deze gewoon gemaakt van simpel a4 papier, en dan 9 lagen. De eindstoppen zijn gemaakt van keukenpapier met houtlijm. Hier ga ik een betere oplossing voor zoeken na oud&nieuw, alhoewel dit ook supergoed werkt.



Omg, ik verneuk heel de layout met deze oversized pictures, uhh hoe ik dit :$

Uploaden op het forum? verkleinen is inbegrepen :huh: Zie de regels! (by gamekeeper)

Link to comment

Gefeliciteerd voor de mensen die jarig zijn op deze mooie dag. Lijkt mij echt leuk om op oud en nieuw jarig te zijn. Als je dan nog vet klein bent en dan zeggen je ouders voor de grap; kijk dat is allemaal voor jou :huh: haha
Maarja mensen, gelukkig Nieuwjaar en het beste voor 2008. Pas op je handjes.

Link to comment

Gelukkig nieuwjaar allemaal! En gelukkige verjaardag, voor de jarige forumleden!
Zo, ik ga niet zo veel afsteken vandaag. Maar het geen ik wel ga afsteken zal mijn publiek niet vergeten.




3 bermuda's +- 10 gram Kclo4+dark alu Flash ( Hier krijg je tuutende oortjes van.)
2 pijlen, 1 zonder payload, een andere met 5 gram flash.

Zozo, nu maar hopen dat alles goed gaat. Wat een stress haha.

Ik hoop voor iedereen, dat hij morgen nog alle ledenmaten heeft :huh: .

Link to comment

Nou de stress of alles goed gaat is hier niet hoor. :huh: De shells en comets zijn uitgebreid getest.. Zelfs de stoppen onderin de mortieren heb ik op hun kracht getest dmv blind shots met dubbele lading liftpoeder.

Het heeft me wat tijd (en te maken vuurwerk) gekost, maar dan kan ik er tenminste wel vertrouwen in hebben.

Nu heb ik liggen:
Een grote cake, twaalf comet schoten, en zes 1" shells.
Een klein cakeje, vier comets en twee salutes. (Zou deel worden van de ander, maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan.
Een 3" shell, D1 to red.
Een aantal titanium knallertjes van twee gram.
En als laatste heb ik nog wat pakken romeinse kaarsen gecombineerd.. Geeft ook altijd een mooie fontein aan stars. Voor een paar euro en een hoopje buskruit. :P

Wordt leuk straks! Ik ga de laatste hand aan mijn vuurwerkjes leggen.

Link to comment

Ik heb op 't laatste moment nog wat flash-knallers gemaakt. M'n eerste :huh: en voorlopig dus ook m'n laatste :P .

Vandaar ging 't ook verder dan een paar grammen: totaal 6 gemaakt, met hoeveelheden van 30 tot 50 gram flash.
Ik kan één ding zeggen: Damn: dat gaat hard! Door de dichte mist toch een grote lichtflits en een enorme druk... :D

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...