Jump to content
PyroForum.nl

Oud & Nieuw 2007-2008


Duvel

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik ga vooral voor knalvuurwerk, sier ga ik dit jaar zelf maken en haalt mijn vader toch altijd, ik denk dat ik voor 50€ga bestellen maar ik moet nog ff wachten tot ik weer geld op mijn rekening krijg gestort, nu is alles op :D

En wat ik zelf wil maken zijn dus

Bermuda's met ti toevoeging
een paar 10grams flash knallers met ti toevoeging
starmines
misschien mortieren
fontijnen

Lijkt me goenoeg voor het eerste jaar dat ik echt met pyro bezig ben :P

Link to comment

IK heb dit jaar een week vakantie voor oud en nieuw en m'n hobbypartner ook :D
In die week zijn wij 12uur per dag in m'n schuur te vinden :P
Dus we hebben genoeg om af te steken op oudjaarsdag, nou maar hopen op goed weer!

Vooral veel sier en één wasmachine die de lucht in gaat.

Link to comment

Hello, hier heb nog nix gepost omdat ik nog niet bezig ben met te maken, te druk met de examens...
Volgende week ofzo begin ik er aan.
Wat ik wil maken:
Enkele fontijnen
Veel vuurpijlen.
Misschien een mini rookbom als ik nog tijd en zin heb.
Zeker een starmine of 5
Waarschijnlijk wel een paar mortiertjes (geloof het of geloof het niet, mijn achternaam is mortier :D )
En voor de rest, wat Flash knallers

@ener: waarom en hoe ga je een wasmachine opblazen, te veel naar braniac gekeken? :P

Gr33tzzz

Edited by dieselpower
Link to comment
Waarschijnlijk wel een paar mortiertjes (geloof het of geloof het niet, mijn achternaam is mortier :D )
Gr33tzzz


Haha serieus? Ik ken ook iemand die heet van zijn achternaam strijker. Dus alleen nog ene meneer nitraat en vlinder en dan is het setje compleet :P

Ener? Haal je die motor nog uit die wasmachine want ik ben opzoek naar zo'n motor en het zou zonden zijn als jij hem opblaast terwijl je een medepyro er blij mee kan maken.
Link to comment

Ik geloof er niks van dat je een tennisbal door een schutting geschoten hebt. Dan moet die schutting ofwel van karton zijn, of je tennisbal met mach 4 vliegen en niet verbranden door de luchtwrijving.

Anyway, ik heb hier een paar schattige torches met knal liggen. Eerst een rood of groen vlammetje, en dan een gram of 3 aan flash. Verder voor 12 uur een huls waar nog veel flash in moet, maar daar wacht ik zo lang mogelijk mee. Waarschijnlijk worden er ergens deze week nog een paar shells gebouwd, maar dat ter zijde.

De vuurwerkkrant moet nog in de bus vallen (ben vaste klant :D ), maar ik heb al zo m'n vermoeden dat het dit jaar vrijwel alleen pijlen worden.

Link to comment

Oh ik had dit ontwerp nog niet eens geplaatst.. :D


Even een uitleg wat het is, en wat het doet. (Moet doen)
Het is de Holy Handgrenade, bekend uit Monty Python en Worms
Ik ga hem maken in een 4" shell behuizing.
Aan de onderkant staat hij met een hulsje over een cilinder. Hierdoor valt hij niet om.
Wie geen zin heeft in een lap tekst verwijs ik door naar 'Kortweg:'

Als je het lont (dat uit het kruis steekt) ontsteekt, krijg je eerst een mooie spuiter, waarschijnlijk een meal mixje met magnalium. Wanneer deze halverwege is ploffen de zijkanten van het kruis open door meal. (Je moet immers alle ruimte benutten)
Als de fontein uitgebrand is, transporteert een stuk schietlont het vuur naar twee horizontaal geplaatste fonteinen in de bol, die hem moeten laten spinnen. (Ik denk meal/Ti mixje)
De spin-fonteinen komen iets omhoog gericht te staan, zodat de bol (nog) niet opstijgt. Als deze spuiters namelijk uitgebrand zijn, gaat het vuur verder naar het centrale buisje buskruit. Dit staat bovenop de cilinder, en dit zal de holy handgrenade pakweg een metertje omhoog ploppen. (Hoop ik)
Hierna wordt het vuur met een korte delay (0.5s?) overgegeven naar een centrale knaller, die het geheel doet ontploffen. Op de tekening is dit een zakje BP, maar ik denk dat het een flashlading wordt.

Kortweg:
Fontein -> plop -> meer fontein -> Spinnen -> plop omhoog -> Boem!

Ik maak me een beetje zorgen over de timing van het laatste stukje, maar de rest gaat zeker werken. :P

Edited by mr.stijntje
Link to comment
Ik heb gisteren het vuurwerk krantje gekregen, de dag erna heb ik het meteen ingeleverd :P . Wat geven jullie ongeveer uit aan comercieel vuurwerk? Ik ongeveer €80 uit, die prijs is vooral zo hoog omdat ik twee 500 gram potten heb besteld.
GR.Tafelpoot



Gemiddeld , 400/500 euro .
Ben ook aan pyro gaan doen , wat super leuk is! Eigenlijk beetje door de bekende kas-suiker rookbommen , die nog een beetje legaal schijnen te zijn om te uploaden op:
www.vuurwerkcrew.nl
www.freakpyromaniacs.com
www.arjanuitman.nl

Ben eigenlijk gewoon Vuurwerkfreak , Pyro is iets wat ik erbij doe .

R.I.P Utbunkertje :D

Greetz , Eric Edited by Ericz
Link to comment

Ik geef eigenlijk bijna niks uit aan vuurwerk met oud en nieuw, omdat ik het in Nederland te duur vind voor wat je ervoor krijgt. Voor een beetje mooie pijl ben je al gouw >15€ kwijt, wat ik veel te veel vind...
Ik geef sowieso niet echt om het knal werk, ik haal misschien alleen wat mooie potten.

Nouja het klopt niet helemaal wat ik hierboven zeg, ik laat mijn pa de mooiste pijl halen die hij vinden kan en dan vergelijken we hem met een sierpijl uit mijn handen. :D

-B.

Link to comment

Wtf 400/500 euro, dat is wel geschift veel, dat krijg ik zelfs niet opgeschoten op een O en N
Ik denk dat ik maximum 10 eurotjes uitgeef, vooral aan fluitpijltjes en piraten(strijkers).
Die 10 euro tellen niet voor chems een andere dingen die ik zelf maak natuulijk :D

Gr33tzz

Edited by dieselpower
Link to comment
:D



AHHAAHAHAHA , Vanwaar die verbazing ? Ooit op vw forums gezeten ? Dan gaan er duizenden euro's doorheen .
Fallas , Malta , Belgie genoeg om je geld uit te geven , en heel veel zieke shows natuurlijk .
Ik wacht en spaar heel het jaar door voor O en N , en dan kan ik me lol niet op om lekker 18 uur af te steken . Hoe is O en N in BE eigenlijk ? Je mag daar toch maar 1 uurtje afsteken ? van 12 uur tot 1 uur snachts . En verder , vuurwerk is eigenlijk gewoon mijn leven , en gelukkig ben ik niet de enige :P

Ciaoo , Eric
Link to comment

In belgie valt het wel mee hoor, je mag dacht ik van 11 tot 1 schieten, maar ik ben het niet zeker, kan hier iemand iets over zeggen?
Vorig jaar waren we tot 2 uur bezig ofzo, er was een vriend en die had echt niet normaal veel vuurwerk mee, ongeveer een hele aanhangwagen vol :D dusja dan schiet je tot het op is... er is geen niemand komen klagen :P
En eh, ik weet niet hoe het komt, maar in belgie denken ze dat holland het land is om vuurwerk te gaan kopen, jullie zeggen net het tegenovergestelde? Waar ik woon, in een redelijk grote stad zijn er denk ik maar 3 vuurwerkwinkeltjes.

Gr33tzz

Edited by dieselpower
Link to comment

Voor 30 euro kan ik met 20 kilo ANFO ook heel veel lol beleven op oudjaarsdag hoor. :D

Maar ff serieus, ik geef denk ik een euro of 50 uit in totaal, om de simpele reden dat ik na een uurtje afsteken al zo lam begin te worden dat afsteken niet verantwoord meer is. Vooral potten en ik maak misschien nog wat candy reportpijlen.

Link to comment

Geloof het of niet, maar ik ga dit jaar misschien mijn eerste commerciële vuurwerk kopen en het blijft dus bij 1 of 2 cake's. Als Belg wist ik dat België de plaats was voor de Nederlanders om hun vuurwerk te halen. Ik weet trouwens niet hoe het zit met de uren dat je mag afsteken ik dacht dat je altijd vuurwerk mocht afsteken als het niet stoorde ofzo :D.

EDIT: Mijn plannen heb ik nog niet gezegd. Ik ben een goede week geleden overhaast in actie geschoten en heb mijn chrysanthenum mixen natgemaakt en laten drogen. Van het weekend (mijn ball mill mag alleen draaien in het weekend) heb ik ze gemild en tot sterren geperst. Ik heb ook nog een paar andere compo's gemaakt en de laatste zijn vandaag in mijn droogkamer beland (cv ketel kot). Hopenlijk komen de kartonnen hemi's van richard iets voor kerst binnen want voor mij is nieuwjaar op kerst. met nieuwjaar ben ik niet thuis.

Edited by chemicalbrother
Link to comment

Voor mij mag zo'n dertig tot veertig euro afgestreept worden op mijn bankrekening. Het een en ander aan knallertjes, wat pijltjes, tolletjes en nog wat inleggen voor een pakket waar we met de gehele vriendenkring aan mee doen en dat is wel ongeveer mijn commerciele lijstje. Oja, en dan ook nog een vervelende afdracht aan de staat voor ethanolheffingen en een gift aan de brouwers en stokers.

Overigens heeft iemand er iets over gehoord dat de grens naar Belgie dit jaar vrijgegeven is door de polities? Ze gaan de controle's niet scherper maken en zal er een gedoogd beleid worden gevoerd. De grens naar Duitsland blijft wel gecontroleerd. Ik hoorde het laatst op school, maar ik vraag me af wat er van klopt.

Edited by Nitroglycerin
Link to comment
Overigens heeft iemand er iets over gehoord dat de grens naar Belgie dit jaar vrijgegeven is door de polities? Ze gaan de controle's niet scherper maken en zal er een gedoogd beleid worden gevoerd. De grens naar Duitsland blijft wel gecontroleerd. Ik hoorde het laatst op school, maar ik vraag me af wat er van klopt.
Ze zouden zich dit jaar idd alleen richten op de handel in Nederland zelf.
Dus niet meer á la NSB staan posten bij een vuurwerkwinkel in België... :D
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...