Jump to content
PyroForum.nl

Stinkbom


pj_muller00

Recommended Posts

Oke, vergeet deze post, kan alleen delete post knop niet vinden :(


Gas in een afgesloten pot leiden? Dat geeft overdruk en kans op explosie van je reactievat. Verder is verbranden een reactie met zuurstof. Op welk principe berust deze reactie? Een pot met waterstof verhitten is vragen om een H2 explosie. Je eerste post en direct een gevaarlijke oplossing. :( Warned. Tyneman

Link to comment
  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Een willekeurig sulfide oplossen in een willekeurig zuur werkt ook.
Natriumsulfide in Zoutzuur oid, geeft je NatriumChloride en Waterstofsulfide.
(Denk aan Ba(NO3)2 maken van met BaS vervuilde BaCO3 (van keramieker) met HNO3)

(Is er trouwens al iemand achter hoe je Subscript maakt bij het nietwe forumsysteem?)

Link to comment

De naar mijn mening beste manier om H2S te maken is met ijzersulfaat en een kleine ondermaat zoutzuur. Dan ontstaat er voor elke mol zoutzuur een mol H2S, en het chloor reageert met het ijzer onder vorming van ijzerchloride.

De aardappel in de pot moet ik nog eens uitproberen. Lijkt me wel leuk voor op school.

Link to comment
  • 4 weeks later...

:P Nu al?
Ik hoop dat je wel nodige maatregelen neemt met opslag ed?
Zelfgemaakte flash vertrouw ik niet voor langer dan 1 maand.

Zorg dat je het in een kluis of dichte pot doet met een zakje vochtvreter erin, dat is wel ok..
Maar nu al beginnen zeg.... :)

Ik heb nog alleen een lijst gemaakt! :D

Link to comment

Rookbommen zijn wel leuk ja. Ik ben voorbereidingen aan het treffen voor het fabriceren van een 30 kilo zwaar exemplaar :) .

En wat heeft dit met stinkbommen te maken? Juist, niks! Hou dergelijke posts dan ook voor jezelf of post ze in een topic waar ze niet off-topic zijn! (Prophet)

Link to comment
Als je een hoge concentratie hebt heb je er veel minder nodig en dus kun je je streken subtieler aanpakken :)

Dat zou inderdaad wel leuk zijn, bijvoorbeeld in z'n klein buisje waar normaal parfum monsters in zitten.
Niemand ziet het, ze ruiken het alleen naderhand :P
Link to comment

Heb een op Wik gekeken en ontdekt dat het een kookpunt van 165°C heeft en een smeltpunt van -5°C,
aangezien een hogere temperatuur meer dampen zou geven denk ik dat het beter is het mengsel te filteren en dan tot iets van -3°C af te koelen: dan kan je gewoon het ijs eruit filteren.
Is dit een goed idee of zouden jullie dit afraden?

Link to comment

Nee, waarschijnlijk wordt het een bonk ijs, omdat het water op moleculair niveau gemengd is met het boterzuur. Bovendien kun je het niet afkoelen tot precies 3*C, zonder speciale apparatuur. Destilleren is gemakkelijker.

Edit: Het is misschien wel een idee om het hele zootje te bevriezen, en dan ergens neer te zetten. Dan smelt het langzaam, verspreid de geur zich geleidelijk. Dan ga je heel subtiel te werk, en niemand ziet dat jij het was.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik heb zelf in de zomervakantie een stinkbom gemaakt door suiker en zwavel te vergisten. Er worden dan thiolen gevormd, en dat wil je echt niet ruiken.

Doe dit buiten!
Ik nam een fles van 1,5 liter, deed er 1 liter water (35*) in, 150 gram suiker en 3 theelepels zwavelpoeder. Toen deed ik er nog een zakje broodgist in, en legde een glazen plaatje met een gewicht op de opening, zodat de CO2 die ontstaat weg kan. Na een dag begon het zo erg te stinken dat ik het maar weggegooid heb.

Link to comment
Na een dag begon het zo erg te stinken dat ik het maar weggegooid heb.

Dat is het idee van een Stinkbom. ;):D
Dus zwavel + suiker + water + broodgist = enorme stank
Misschien ook maar eens (buiten) proberen :)
CO2 dat vrijkomt !? Hoe dan?

Jurrrrr

PS: Ik bedenk me opeens dat er sulfides ontstaan -> giftig...
Toch niet het bekende H2S ?
Link to comment
PS: Ik bedenk me opeens dat er sulfides ontstaan -> giftig...
Toch niet het bekende H2S ?


Nee thiolen zijn lekker gezond ;).

Google maar eens op mercaptaan/thiol. Thiolen worden toegevoegd aan aardgas zodat je het kan ruiken.

Maar net als bij het alom bekend H2S is het pas giftig in hoge concentraties en te ruiken bij zeer lage.
Link to comment

I.p.v. te zeggen dat thiolen gezond zijn kan je beter zeggen dat ze niet gevaarlijk of onschadelijk zijn in niet-uberhoge concentraties. ;) Ik dacht trouwens toch dat H2S toch al in redelijk kleine concentraties gevaarlijk was.

Klik hier voor de msds van waterstofsulfide. Er staat "zeer giftig bij inademing" en de limietwaarde voor bloostelling is 10ppm. Je ruikt het inderdaad ook zeer snel en de geur zal je niet snel vergeten. :D

Link to comment

Meteen hier een vraag,
Wat voor olie? Ik wil er nu eigenlijk een maken. Hij is klaar alleen de olie, wat voor olie?
Motorolie azijnolie etc.

Greetz

Regels van dit forum behelzen correcte spelling. Deze post trekt op niets. Warned. T.

Edit: Spelling, sorry voor de fout. En ik heb er nu maar Motorolie in gedaan is dat ook goed?

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...