Jump to content
PyroForum.nl

Stinkbom


pj_muller00

Recommended Posts

  • Replies 135
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

geen idee :D
maar ja: m'n potje staat 5 dagen en 't begint nu al te stinken.
'k heb 'm dus maar op ons schuurdak gezet, lekker in het zonnetje :(

Edit: volgens mij dacht 'ie dat 't een amine ofzo was...
'k heb net boterzuur bij mij op school geroken en dat ruikt anders als het goedje wat op mijn schuurdak staat...

Link to comment

we hebben eens een proefje gedaan in de klas Fe+S maar er zat teveel zwavel in en zo s-reageerde het met het water(stof) in de lucht. volgens de leraar chemie is de formule van de gekochte stinkbommen H2S. ik heb het nog niet geprobeert maar het stonk wel neig(giftig). iemand al van H2S gehoord?wat zou de beste manier zijn om H2S te bereiden. ik had gedacht aan HCL+S maar dan zit ik met giftig chloorgas = ni goe
mischien HN3+S=?
ik ben zelf ni zeker of zoiets zal reageren
hulp?aub

Link to comment
  • 2 weeks later...

Heey ik heb een vraag jullie hadden het dus over dat stinkbommetje waar je een scheutje pokon eventueel bij doet.
Ik heb al gezocht voor antwoorden maar kon niks vinden.
Dat pokon is gewoon een merk, maakt het uit wat voor pokon je erbij doet? Want volgens mij heb je allerlei soorten. Voor de rozen, tulpen enz. (die soorten zag ik in het tuincentrum staan)

:idea: Smokey_Joe :idea:

Link to comment

Het moet vloeibare Pokon zijn, ik heb 'Pokon bonsai' erin gepleurt.

Samenstelling:
- 4% Stikstof (2% in ammonium-, 2% in nitraatvorm)
- 4% Fosforzuuranhydride (P2O5)
- 4% Kaliumoxide (K2O)
- Magnesium (Mg)
- Borium, Koper, Mangaan, Molybdeen, IJzer en Zink (spoorelementen)

De rest lijkt me Water

Link to comment

Ergens anders op internet hadden ze het over Pokon Chrystal (zoiets, weet niet hoe je het precies schrijft)

Heb het zelf trouwens geprobeerd met pokon bordervoeding, dat zijn korrels, maar dat werkt dus niet. Heb ook nog een tweede gemaakt met ventiel in de deksel. Er komt bij mij anders druk op te staan. Die is wel gelukt, die stinkt hard. Er ligt ook iets wit/lichtbruins op de bodem. Is dat het echte boterzuur?

Link to comment
Pokon is gewoon een planten mest die je in verschillende soorten hebt. Dus voor elke plant-soort heb je een speciale meststof.

Je hebt ook gewoon soorten mest die niet voor specifieke planten zijn, bijvoorbeeld kalium mest, fosfor mest en ze hebben ook kalkammonsalpeter, stikstofmest.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...