Jump to content
PyroForum.nl

AQ-test


morpheus

.  

53 members have voted

  1. 1. Wat scoorde jij?

    • 1 - 7
      6
    • 8 - 13
      16
    • 14 - 19
      16
    • 20 - 25
      8
    • 26 - 31
      4
    • 32 - 37
      1
    • 38 - 43
      1
    • 44 - 50
      1
    • 0


Recommended Posts

Ik geloof niet echt in de uitspraak die hier uit komt, ik hecht er in ieder geval geen waarde aan. Het is zoals gezecht maar net hoe je hem invult. Als je geboeit bent door cijfers en moeite hebt met sociaal contact scoor je hier snel 25 ofzo terwijl je totaal geen autisme hoeft te hebben... :P

Maar opzich wel een leuke test om een beetje een beeld te krijgen van de mensen hier op het forum. :(

-B.

Link to comment
Ik heb totaal geen moeite met sociaal contact, en toch ben ik autistisch... Gaan we weer lekker generaliseren? Ik heb die test naar waarheid ingevuld...


Asperger, zoals je eerder aangaf, is geen autisme, het heeft alleen raakvlakken met.
Je hóeft ook per se sociale disorders te hebben wil je asperger hebben hè, het kan best zijn dat je heel erg slecht schrijft en je je interessen alleen bij chemie legt.


Overigens had ik 23 op de test.
Link to comment
Vanaf wanneer zou je autistisch moeten zijn dan?

Ik zelf heb, volgens een stelletje gompies van het riach, AD(H)D en PDD-NOS. Ik vind het zelf eigenlijk allemaal bull-shit. Ik heb niks (naar mijn mening), ik ben gewoon wie ik ben, ook al is dat anders dan hoe anderen zijn.

Ja, ik ben een hyperactief mannetje, dat zich verdomde slecht kan concentreren, en zich in bepaalde onderwerpen zeer diep kan verdiepen en wel kan concentreren. Ja, ik ben hoog-begaafd en ik doe er veel te weinig mee. Ik kom inderdaad ook vaak over als niet-geinteresseerd en niet geboeid, terwijl ik het wel wil. Ik laat nooit mensen uitpraten, en ben met nieuwe mensen leren kennen vaak ook niet echt de meest sociale, maar om daar nou een naampje aan te geven en mij te vragen of ik ritalin (of wat dan ook) zou willen gebruiken om het tegen te gaan, vind ik kei-harde stierenpoep. Ik ben wie ik ben. Waarom zou ik dit willen veranderen m.b.v. een of andere drug?

Ik herken het, ik heb volgens hun ook PDD-NOS (alleen geen ADHD).
Ik kan me verder precies vinden in jou beschrijving.
Link to comment

@Mr. Paplu:
Heeeelemaal mee eens!!! Ik vind het ook zo'n bullshit hoe men bepaalde eigenschappen in iemands gedrag in hokjes in probeerd te delen. Je bent wie je bent, en dat is nu eenmaal zo, ik vind het onzin als iemand zegt, "Dat komt doordat ik ADHD heb", diegene is dan gewoon druk, of heeft concentratieproblemen, punt uit.

Ikzelf haalde 17, maar dat zal niet erg nauwkeurig zijn. Ik had ook een aantal keer dat ik helemaal niet wist wat ik in zou moeten vullen, hoe zou ik moeten weten of ik een goede diplomaat zou zijn, en wat noemt men veel of weinig. Kheb ook best vaak beetje eens of beetje oneens gekozen.

Ik kan me ook wel vinden in wat Julicher zegt, ik merk ook dat ik in de afgelopen jaren op sociaal vlak heel erg verandert ben, en ik heb het gevoel dat ik nog steeds aan het veranderen ben. Het apparte is dat ik sommige van die dingen nu pas besef, en ik betwijfel het eigenlijk ook best wel of mijn score dan ook hoger zou zijn bij deze test aangezien ik zelf helemaal niet zo bewust was van deze dingen.

Link to comment

Ik ben ook op sociaal gebied de laatste jaren zeker wel veranderd, en ik ben ook nog steeds wel aan het veranderen. En inderdaad, hoe zou ik in godsnaam moeten weten of ik een goede diplomaat zou zijn?

Diplomatie is de kunst en kunde van het voeren van overleg tussen twee groepen om daarmee een bepaald doel te bereiken. Meer specifiek worden met diplomatie de geformaliseerde relaties tussen (meestal onafhankelijke) politieke entiteiten bedoeld.
Ik bedoel maar, ik moest het eerst zelfs opzoeken om die vraag te kunnen beantwoorden. :P
Ik vind het ook een beetje belachelijk dat, als er iets fout gaat, mensen het meteen op hun pdd-nos of aadehadee gaan gooien. "Maar ik kan er niets aan doen!".
Fijn om te zien dat jullie het met me eens zijn. :(
Link to comment

Door alle - terechte - woorden over het feit dat je vaak onbewust je antwoorden naar de gewenste uitslag aan gaat passen kwam ik zojuist op het idee om deze test nog eens te doen, maar nu met extra zorg dat ik niet let op "wat een autist in zou vullen". Verrassend genoeg is mijn score niet sky-high gegaan in vergelijking met de vorige, maar van 11 naar 9 gedaald. :rolleyes:

Link to comment

Ik heb 15, maar ik denk dat het even goed 5 meer of minder kan geweest zijn. (moeilijk om de vragen eerlijk te beantwoorden) Ben je sociaal vaardig? Ik vind van mezelf van wel, maar vinden anderen dit even goed van mij?
Voor ik geboren werd hebben de dokters tegen mijn ma gezegd dat ik adhd had, maar mijn ouders vonden dit belachelijk dus hebben ze dit altijd ontkent. Ik vind het ook bullshit dat je zo in hokjes word gestoken! Zeker als er iemand gaat schelden dat je adhd hebt omdat je niet zo kalm bent. Ik denk trouwens ook dat ik best wel inteligent ben maar me gewoon niet kan concentreren op saaie dingen :rolleyes:.

Edited by chemicalbrother
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...