Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
breezer

polumna cracker

Recommended Posts

Ik heb vandaag maar eens een filmpje gemaakt van een van mijn polumna crackers, ook wel bekend als onder andere bermuda's, triangle crackers en driehoek knallers.

Iedere hoek is 4cm lang en de polumna heeft 1.3 gram kclo4/Al flash in zich in de verhouding 70/30.

Filmpje: mp_403.avi

En wat vinden we ervan?

Huh, een gelijkzijdige driehoek? Is dat niet veel moeilijker vouwen dan een gelijkbenige driehoek? Hoe groot was het stuk papier waar je hem uit gevouwen hebt? Heb je hem volledig doorgelijmd, of alleen het eindje?
Ik vind het in ieder geval wel een lekker knalletje, alleen een beetje vaag geluid door die tunnel. Stond je btw niet een beetje dichtbij?

Het papier was in totaal 40 cm lang en dus 4cm breed, maar een gelijkzijdige driehoek is net zo makkelijk vouwen hoor dat maakt echt niks uit. Ik heb hem inderdaad alleen maar aan het eind gelijmt en een klein drupje smeltlijm bij de lont in het begin. verder vond ik niet dat ik te dichtbij stond de knal was mooi maar zekker niet te hard dat het slecht voor me is.

(bovendien is een gelijkzijdige driehoek veel mooier)

Helemaal gelijk breezer, gelijkzijdige (beramuda) driehoeken zien er mooier uit. Ik vouwde ze ook altijd zo.

En tja verder niet veel te zeggen, dit is precies zoals het eruit hoort te zien en hoe het hoort te knallen :P. Prima werk! En hoop altijd meer van je creaties te zien.

Groetjes, Yellow

Ziet er idd echt goed uit, echt een keurig driehoekje en een lekkere dreun.

Ik hoop ook meer te zien :P

Meestal als je een onnutige post plaats krijg je gedoe, dus dat is was veel mensen afschrikt.

Nogmaals, mooie knaller. Precies zoals ze horen te zijn :P .

Hoe heb je die knallers gemaakt die dubbel knalden? Of zijn het gewoon twee die je bijna gelijk aansteekt?
Verder wel een leuk filmpje.

Gr33tzz

Goede knallen, zijn jouw bermuda's gelijkzijdig of gelijkbenig? En als ze gelijkzijdig zijn, hoe maak jij ze dan?

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By 2Tall
      Vandaag even een knallertje gemaakt met kno3 flash .

Hier de fotos :

Ik heb 12 gram gemaakt , verhoudingen van flash#5
      Gewoon alles samen in de vijzel gepleurd geen gediper met deze flash ,
      hier kan je een olifant op laten dansen zonder dat er wat gebeurd .
      Stoffen kunnen wel wat fijner , als je een ballmill gebruikt .

Hier onder staat een filmpje met ........ jawel ! .. de knal .
      3gpp formaat . mobiele tel. kwaliteit

Voor degenen die dachten dat je met kno3 flash geen knal kan maken
      of bij wie het nog niet was gelukt .

Greet
    • By 2Tall
      Mijn nieuwe ontwerp , niet iets voor binnen de bebouwde kom ..
      Bij het testen zal ik er een filmopname van maken en hier bij plaatsen .

• By Morteus
      Hey daar,

Ik heb een aantal flashknallers gemaakt en als een matje aan elkaar gebonden wat erg erg moeilijk is... ik heb uit frustratie dan maar gewoon met van dat metaal draad aan elkaar gebonden. Ik heb het nog niet afgestoken maar wilde eventjes foto ervan laten zien Ben wel benieuwd of die goed gaat. Ook een vriend van mij die is gepakt door de vuurwerkpolitie of hoe die gasten ook heten. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt want ik vind het wel allemaal eng hoor.

• By Morteus
      Hey iedereen,

Ik heb net mijn chemicalien een paar dagen binnen. Meteen een 30 grammer gemaakt! Wilde ik eventjes laten zien. Trouwens de dichthijd van Flashpowder is best wel hoog? Ik dacht 30 gram vult wel een wc rol of in ieder geval de helft, maar ik kwam zekers niet tot de helft. De huls was dan ook een wc rol. Omdat het er niet uit zag had ik het in een doosje gedaan, ziet er wat mooier uit haha.

• By Pjee
      Zojuist samen met IM een mooi knallertje met ongeveer 6 gram whistlemix (KClO3/Na.Benzoaat) gemaakt en afgestoken. De huls was van een aluminiumfolie-koker, eindstoppen van snelgips en een lont - goed voor 15 seconden - van sulphurless-blackmatch (omdat KClO3 en S geen goede combinatie vormen, natuurlijk). Gespiked en gewrapped, een mooi decoratiepapiertje eromheen en afgestoken. De knal was lekker scherp en echode mooi door. Hier wat foto's:

Raw.

Closeup.

Spiked, Wrapped, finished!
    • By de.leeuw62
      Dit file bevat een beschrijving hoe een zevenklapper te maken op eigenwijze manier
    • By nick
      Ik heb nog even een foto genomen van een flash afgelopen weekend
      bestaande uit Ba(no3)2 & magnesium

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Ben zelf ook aan het knoeie geweest met een spuit om sterren te perse. Dus ben op zoek gegaan naar een ster plaat, maar blijf wel ff met de spuit door gaan met de hand hahahaha…. Heb helaas niet de gereedschappen en mogelijkheid om zelf wat te maken meer… 
    • Ik heb gelukkig de weg terug weer gevonden.. heb nu ook meer tijd ervoor weer want me zoontje is nu oud genoeg om zichzelf bezig te houden dus pappa kan beetje klote weer… ik ben wel nog steeds bezig met onderzoek, proberen en testen wat voor mij werkt.. maar ja moet zuinig zijn met me poedertjes is tegenwoordig echt een drama om wat te kunnen scoren… verklaring hier verklaring daar… ik zit daar heel nie op te wachte🤦🏼
    • Zoooooo ik heb de weg ook weer terug gevonden…. Zien dr echt goed uit… ik ramde het aan met de achter kant van me ratel uit me doppenset en boorde handmatig de core met een lang boortje… 🤦🏼 het werkt maar niet perfect
    • O sorry man, ik zie dat ik je net op het laatste moment in de steek heb gelaten. ( mijn notificaties gaan naar een oud mail adres).  Met het berekenen had je een paar dingen door elkaar gehaald. De omwentelingen per minuut blijven natuurlijk gelijk ongeacht wat de dikte van je aandrijf as is of de poelie die je erop plaatst.  Ik neem aan dat je er intussen wel achter bent gekomen, met nog een keer het bovenstaand verhaal rustig terug te  lezen. Of mischien heb je wel een van de vele online rekentools gebruikt.  Een vertraging of versnelling treed enkel op bij een overbrenging tussen ongelijke grote van assen of tandwielen.  ( dat maakt dat jouw rekenfout al in de eerste regel van je berekening zat).  Je moest de omtrek vermenigvuldigen met je rpm en niet delen. En je krijgt dan een waarde in centimeters en niet in rpm ( want dat was een vast gegeven, welke pas veranderd bij een overbrenging) 
    • Hahaha het is toch echt een virus ook.  Vanochtend eerst Facebook toen hier verhaal doen voor de gezelligheid. Schreef ik nog neu dit jaar niks gemaakt. Het begon toch wel te kriebelen. Ik denk nog geen half uur later, was ik al aan de gang.   Toch maar wat knal en stuk of zeven whistle motortjes geperst. Payload heb ik nog liggen.  En maar fantaseren wat ik nog meer droog kan krijgen voor morgen🤣  Have fun!  Jason 
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online