Jump to content
PyroForum.nl

Spherical shell's


Guest Richard

Recommended Posts

  • 5 months later...
  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik gebruik voor round shells papieren koffie bekertjes. Deze knip ik een stuk korter, vervolgens knip ik de randen in en hot-glue ik ze tegen mijn shell aan. Je kunt daar eventueel nog een laag pasting overheen doen om het er wat beter uit te laten zien.
Bij cilinder shells rol ik er gewoon een stuk papier omheen, gooi ik de lift erin en knoop ik 'm dicht.

Edited by yellowcard
Link to comment
  • 1 year later...

Hey, Mooie tutorial

(okal is deze tread al oud)
Voor de nieuwe onder ons die aan shells willen doen ( ik ook xD )
Kwam handig Tutorial plaatje tegen die ik wel wil poste:




iK vind dit wel handig uitleg voor beginners van shell ^_^
Suc6 en post ze als je ze hebt gemaakt.

Time Fuse = Spolette = rammed meal powder in huls wat voor delay van de break van de shell zorgt. Zorg dat deze goed is afgesteld anders is je werkt zowat voor niets


Gz,
NightFox

*verbeter me als ik iets fout zeg, ben redelijk nieuw hier : )

Edited by _NightFox_
Link to comment

Timefuse is niet hetzelfde als een spolette. Een spolette is inderdaad een geramd buisje vertragingssas (buskruit of wat je maar leuk vindt), time fuse is een soort lont wat speciaal wordt gemaakt voor vertragingen in shells. Ik kan hier geen foto posten zonder een bron te geven helaas ^_^ .

Link to comment

Iedereen hier ontzettend bedankt!
Maar nu nog ff een vraag.
met welke maat kan je nou het beste beginnen, ik hoorde namelijk dat 1'' een enorm gepriegel is en dat dit niet geheel volgens het idee van de grotere shells gemaakt wordt en ik hoorde ook mensen die begonnen met 4'' shells. Wat is het beste?

Link to comment

Ik vind 3"shell niet om mee te beginnen, als je nog geen ervaring hebt met shells is dit gewoon veels te groot.
Toen ik begon met shells schieten uit een mortier begon ik met simpele 1.5" canisters waar zo'n 10 stars in passen(er staan wel wat filmpjes van een paar geloof ik) ik kreeg steeds grotere buizen tot mijn beschikking en bouwde het zo in precies een jaar tijd op tot 3" shells ^_^

Link to comment

@Pyromaniak: Het is ook echt NIET aan te raden om te beginnen met cans, er komt veel meer techniek aan te pas waar je nog niet aan toe bent als je nog niet eens sferische shells bouwt!

@NightFox: 3 Inch is inderdaad een prima maat om mee te beginnen, heb ik zelf ook gedaan. Het bouwen van shells zal altijd een geheel van trial and error zijn! Aan dat plaatje heb je trouwens geen fuck aangezien je toch moet gaan lezen voor je shells gaat bouwen en je dan stapels van die tekeningen tegenkomt!

Link to comment

Ok dus beginnen met 3'' inch sferische shells. Nog een laatste vraag(voorlopig). Ik heb ondertussen de nodige schijfruimte met pyro literatuur gevuld maar het meeste daarvan is redelijk algemeen, weet een van jullie nog een boek dat ppur over het maken van shells gaat?

Edited by mercurius
Link to comment

Sorry dat ik zo bot reageerde, maar dit is mede te danken aan het feit dat bijna alle vragen die de afgelopen maand(en) op het forum voorbij gekomen zijn al een duidelijk uitgelegd zijn. En als er dan nog meer onnodige posts erbij komen zoals die van mercurius met zijn vraag over boeken die wat specifieker over sferische shells gaan schiet ik misschien een beetje uit mijn slof ja... Niet dat het heel erg gek is aangezien hij zo te horen niet eens het belangrijkste boek van Takeo Shimizu (Fireworks: The Art, Science, and Technique) heeft gelezen, als je iets aan informatie zoekt is het daar wel in te vinden voor de beginner! Ook het feit dat je mensen gewoon normaal verzoekt om iets aan hun interpunctie te doen en ze het gewoon straal negeren of doodleuk dyslexie als excuus gebruiken is ook uitermate plezant!

Ik hoop je hierbij uit te hebben gelegd waarom ik je zo af kraakte...

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...