Jump to content
PyroForum.nl

Brainiac


Guest

Wat vinden jullie van Brainiac?  

92 members have voted

  1. 1. Wat vinden jullie van Brainiac?

    • Zéér goed & zéér informatief!
      4
    • Goed, maar dat is het dan ook wel!
      10
    • Bepaalde dingen zijn leuk hoewel het op niet veel trekt!
      39
    • Echt maar een heel klein beetje is leuk!
      19
    • Gewoon rotslecht sensatieprogramma!
      20


Recommended Posts

Ik hoor geregeld van mensen (al dan niet negatieve) reacties voorbijkomen over het 'chemieprogramma', dat eigenlijk op sensatie belust is, 'brainiac'. Ik vind er zelfs persoonlijk niet zoveel aan, soms gaan hun proeven echt over niks maar ik vind het wel mooi als ze zoals vandaag met Thermiet een kluis voor bankbiljetten openbranden of een drum KClO3 opblazen. Want in zo'n proeven zie je maar weer eens hoeveel kracht er vrijkomt.

Het is eigenlijk vanwege die KClO3 dat ik dit topic opende. In het welgekende deel waarin ze met een golfballetje een hele caravan opblazen vertelden ze vandaag dat KClO3 veel gebruikt wordt als meststof. Ik denk dat ze hiermee KNO3 bedoelden. Ik mag dan nog niet zoveel van chemie weten, zij weten er alleszins minder van als ik. Vaak vertellen ze in hun thermietproeven dat er maar één soort thermiet is terwijl er wel tientallen zijn.

Ik ga persoonlijk voor keuze 4 omdat ik veel van explosies houdt en daarom dus ook bij Brainiac een beetje aan mijn trekken kom.

Link to comment

Ziekelijk bagger programma. De testen die ze doen slaan nergens op, en alle 'stoere' proeven zijn nep.
We hebben hier al vaken discussies over gehad. Bijvoorbeeld HIER en in het 'stars' topic.
Een caravan opblazen met HE en dan een huge-ass steekvlam, een badkuip opblazen met onedele metalen, kloten met NI3. Dat hele programma is te k3wl voor woorden.

Link to comment
Guest Richard

Ik heb voor de meest negatieve optie gekozen. Het is complete onzin wat ze uitkramen en hetgene wat zeggen dat strookt niet met wat je ziet gebeuren.

Afschaffen die handel, mythbusters heeft veel meer inhoud en dat kijk ik graag.

Link to comment
Een caravan opblazen met HE en dan een huge-ass steekvlam

Dat kan op zich toch wel, als ze een vat diesel in de caravan zetten. Dat doen ze op de opendagen van de Luchtmacht ook altijd, bij de 'luchtaanval'. Gewoon een explosief met daarboven een vat diesel, geeft een mooi effect...

Ikzelf vind het wel grappig om Brainiac History Abuse te kijken, maar de gewone Brainiac vind ik maar gewoontjes...
Link to comment

Ik vind het ene best leip(grappig) progamma, ik kan het helaas bijna nooit kijken. Ik snap heus wel dat ze alles overdrijven en dat het meeste gewoon nep is maar er zitten wel grappige dingen bij :P

Link to comment

Ik vind het altijd leuk, gewoon om de verneuktheid van het programma, oh hier is RDX we blazen het op, hele vlammenzee, dikke bullshit dus, voor al hun explosies gebruiken ze gewoon een pyrosas en wat branbare vloeistof dat mooi vernevelt in de lucht, pure Bullshit dus, net als alle hollywood stijl films die ik in de laatste tijd gezien heb....

Vind het helaas dus vet nep, maar hey what else is new, altijd als ik die hollywood films zie, zogenaamd een dikke HE in een auto, en wow, mirakel, ze ontwijken de explosie, wow, in het echt waren ze al in 1000stukkies gereten, zo nep....

Zoals je merkt kan ik daar echt niet tegen. :P

Link to comment
Guest meatyke
Ik heb dus "ik vind bepaalde dingen leuk hoewel het op niets trekt" gestemd


Dat heb ik ook gestemd.
Op zich vind ik sommige stukken in Brainiac leuk, en anderen weer niet. Vooral het thermiet gedeelte vind ik het leukste. De explosies vind ik maar bagger.

En Mythbusters hebben we hier niet in belgië, ofwel?
Link to comment

Hier ook :D ("Bepaalde dingen zijn leuk").
Ik vind dat 't vooral entertainment is, en op dat punt scoort 't wel goed...
(zolang je dus niet scheikundig nadenkt over alles)

En Hollywood films zijn ook entertainment; zo kijk ik er ook naar.
Boeit mij 't wat dat een explosie in werkelijkheid nooit zo zal gaan, enz. Soms valt 't me wel op, maar dan vind ik 't eerder grappig dat 't me opvalt dan dat ik me er aan stoor...
Voorbeeld Blown Away; 't is zo onwaarschijnlijk als de pest, maar ik vind 't toch leuk om te kijken. (Trailer met voorbeelden :P)

EDIT:
Pepcore, bedoel je zoiets? :P

Link to comment

Ik vind sommige stukken wel leuk om te zien (maar zijn helaas niet betrouwbaar).
De stukken van Bounce Or Brake mogen ze er van mij best uitlaten... heeft toch nix met chemie of wetenschap te maken (misschien een heel klein beetje)...

Wie heeft de aflevering gezien van Kalium in een wasmaschiene? Zag er allesinds geen Kalium uit...

gr33ts DP

Link to comment
Wie heeft de aflevering gezien van Kalium in een wasmaschiene? Zag er allesinds geen Kalium uit...


Ik heb ze gezien! Was gisteren, ik vond dat ze er best wel veel indeden en ik denk wel dat het Kalium is hoor. Alleen zou ik Kalium toch wel voor andere dingen gebruiken dan voor zoiets, ik vond die 'proef' eerder weggegooid geld.
Link to comment

Ach, als ze nou eens wat zouden onderbouwen en uitleggen op niveau dan zou het al een stuk beter worden. Maargoed dan krijg je wat de heer - ik geloof dat het Rutherford was - zei: "Elke formule in een boek is weer honderd lezers minder."

Tevens vind ik het gewoon oplichting. "Woah, vandaag gaan we een caravan opblazen met PETN, maar eigenlijk gebruiken we een vloeibare brandstof vers getankt bij het benzinestation twee kilometer verderop omdat jullie toch wel geloven dat het PETN is en dit ons moeite geld en tijd spaart."

Link to comment

Over Brainiac kun je lang blijven discussiëren en er staan hier al heel wat goede onderbouwde meningen op het topic maar wat ik nog even wilde meegeven dat is dat ze de indruk willen wekken dat alles wat zij doen zomaar kan omdat je Kalium bij wijze van spreken bij de Kaliumboer kunt gaan halen. Mijn moeder die vroeger één uur chemie per week had wist zelfs dat KClO3 eerder een plantje zal doden dan het te bemesten. Als je zelfs het verschil tussen KClO3 en KNO3 niet weet dan is het wel heel erg gesteld met de programmamakes. Maar toch blijven sommige delen wel leuk om te zien.

Ik vind Kalium in een wasmachine flikkeren en die dan aanzetten wel mooi om te zien, hoewel je met Kalium ook mooiere dingen kunt doen. Ze geven niet eens info over wat Kalium eigenlijk is en wat je er mee kunt doen enzo.

Link to comment

Oh mijn mening staat er niet bij.
Wetenschappelijk gezien is het onzin, maar daardoor is het juist voor mensen met een beetje chemische kennis soms ontzettend vermakelijk! Ik vind het echt geweldig om te zien soms wat voor ongelofelijke onzin er wordt uitgezonden.

Dus, neem het niet serieus, want informatief is het zeker niet. Zie het als een soort comedy en lach je krom.:P

Link to comment

Ik heb "ik vind bepaalde dingen leuk hoewel het op niets trekt" gestemd, dit omdat ik het programma soms wel grappig vind. Ik vind bijvoorbeeld dat geklooi met magnetrons echt vet grappig :P .
Maar ik vind het programma voor de rest vooral complete BS, vooral die presentator die sowieso al van 0.0 weet. En ik erger ook dood aan die proeven die ze doen om bijvoorbeeld de uitwerking van drankgebruik te testen....

Mzzls, Night Hawk

Link to comment
  • 2 years later...

ik vind het opzich wel een leuk programma, dat je de uitleg met een korreltje zout moet nemen is een ander verhaal. Als je in een niet al te serieuze bui bent dan is het uhmm... om maar zo te noemen ''een grappige parodie op de wetenschap.'' Als je een programma met inhoud wil zien kan je het best even doorzappen naar discovery of NG.
het is dus maar net met wat voor reden je ernaar kijkt zou ik zeggen.

Link to comment

Ik weet nog wel dat ze een keer gingen testen hoe je bij honkbal sneller was, als je een sliding of een buikschuiver maakte. Dan zie je dus 2 van die mannen over het veld rennen(en dat al niet op gelijke snelheid) en vervolgens zie je ze heel krampachtig duiken waarbij ze dan natuurlijk niks willen kneuzen. ^_^

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...