Jump to content
PyroForum.nl

Milieu


Recommended Posts

Er wordt inderdaad erg veel achter Al Gore aangelopen, maar hij heeft het zeker niet uit de lucht gegrepen. Het probleem is dat er op dit moment een positieve terugkoppeling komt. Door meer broeikasgassan in de atmosfeer warmt de aarde op, wat vervolgens weer zorgt voor nog meer broeikasgassen emissie. we zitten dus in een vervelende situatie. Door de opwarming van de aarde komen er verschillende problemen aan bod. Allereerst ontsnapt er nog meer CO2 uit het water. Ook verdampt er meer water. De waterdamp kan vervolgens meer warmte absorberen waardoor de lucht nog verder opwarmt. De poolkappen smelten waardoor er meer water is dat meer warmte kan absorberen. Door de temperatuur stijging zet het water uit wat weer tot een aanzienlijke zeespiegelstijging leid. Het is naar mijn mening irrelevant of de mens daar nou de oorzaak van is of iets als de zon ofzo, maar een feit is dat WIJ met de problemen komen te zitten, dus is het aan ons om iets te gaan doen. Het is wel een feit dat we verzurende gassen uitstoten waardoor kleine oceaan diertjes geen kalkskeletten meer kunnen opbouwen waardoor ze dood gaan. Dit is 1 voorbeeld van hoe wij als mensen invloed hebben op grote voedselketens door onze uitstoot en verzuring. maar we zijn zeker niet vrij te pleitten.
De video van Al Gore vertoont ongetwijfeld mankementen en drog redenen, maar hij heeft wel een punt met dat we ons niet bewust zijn van wat we aanrichten. Dat is wel een serieus probleem. We zien de consequenties niet van wat we doen. We weten niet OF het evenwicht zich weer insteld. Ik zie serieus geen oplossing, alleen stapjes in de goede richting, maar dan moeten alle mensen in de wereld als een idioot aan de kernfusie en weg van de kolencentrales enzo...

Link to comment
Myxomathose is een ziekte die door de mens is gemaakt omdat de mens konijnen naar australië had gebracht waar deze geen natuurlijke vijanden had en dus hele vlaktes kaalvrette! Spijtig genoeg is de ziekte overgegaan naar het continent en zitten we hier nu ook met die ziekte opgescheept. dit wou ik even rechtzetten :P.


Het punt is hierbij, teneerste dat de ziekte gewoon het gevolg is van een te hoge "concentratie" konijnen in een ecosysteem, punt. ten tweede is de ziekte indirect gemaakt door de mens, de directe oorzaak is toch echt mijn eerste punt. Dit is gewoon een voorbeeld van een natuurlijk buffer, het zijn heus niet de mensen die je kan verwijten dat heel Ameland over een tijdje weer vol zit met besmette konijnen.

Verder was ik inderdaad in mijn verhaaltje toe te lichten dat eht een behoorlijk complex gebeuren is, dat opwarmen van de aarde, en daarom sluit ik mij tot zoverre aan bij Ananas. En over die zonne-energie, dan zal ik wel outdated zijn, maar ik dacht toch echt dat klopte wat ik zei. Enfin, alleen maar beter dat zonnecellen zoveel kunnen leveren, alleen de productiekosten en rendementen zijn inderdaad erg laag. Jammer genoeg.
Link to comment
De auto's zullen op waterstof moeten rijden.

Het probleem met dit soort dingen, trouwens ook met die kerncentrales, is dat als je dat te snel wil realiseren, zakt de gehele wereld-economie in. Duizenden mensen zullen zonder baan komen te zitten, omdat olie-raffinaderijen, (schrijf ik dat goed? :P) benzine-pompen, kolenmijnen, etc, etc, dan zullen moeten sluiten, omdat iedereen in 1 keer op waterstof wil rijden, of kern-energie wil. Zo weet ik ook nog wel iets waar auto's op kunnen rijden. Hennep. In Amerika is hennep in eerste instantie verboden geworden, omdat je er heel erg goedkoop papier mee kan maken. En ook nog eens heel erg stevig papier. Later kwam de reden, dat je van bepaalde hennep-planten drug kan halen, er pas bij. Op hennep kunnen ook auto's rijden heb ik gehoord, maar als je dat zou willen realiseren, moet je er iets anders voor opofferen. Dat is het probleem, waarom we naar mijn mening niet zomaar even naar kern-energie en waterstof-auto's kunnen overstappen.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...