Jump to content
PyroForum.nl

Inkoopactie Anoden


Guest

Recommended Posts

Beste mede pyroliefhebbers,

een tijdje geleden kwam ik op het idéé om een inkoopactie te houden in verband met anoden. Voor de inkoopactie zijn er twee mogelijkheden. Of we bestellen bij die bekende Britse site waarop ze zowel 'staafanoden' als gewone 'plaatanoden' verkopen. Per stuk zijn deze nogal duur, maar vanaf twee stuks krijg je al kortingen en vanaf vier of vijf stuks worden de prijzen al helemaal interessant. Of we bestellen bij Magneto N.V. een hoop anoden aan een op voorhand afgesproken maat. De maat die we daarvoor zullen nemen wordt tijdig afgesproken onder de forumleden om te zien welke maat het beste is. Om bij Magneto te bestellen, moeten we alleen maar een Kvk-nummer hebben. Mijn vader heeft een KvK-nummer, ik hoop dat er bij iemand anders hier op het forum ook zo is. Vermits ik in belgië woon is het niet altijd even makkelijk om overschrijvingen te plaatsen, ook over buitendlande KvK-nummers durven ze nog al wel eens moeilijk te doen.

Prijzen

De totale kostprijs die je zal betalen voor je anoden zal afhankelijk zijn van hoeveel mensen er deelnemen aan de inkoopactie en waar je woont. De totale kostprijs wordt als volgt berekend : Prijs van de anode + verzendkosten tot in België van Groot-Brittanië (waar ze dus vandaan komen) + verzendkosten naar je eigen woonplaats. Voor Magneto, ligt het iets anders. De prijs van de anode + verzendkosten.


Waarom deze inkoopactie?

Ik houd deze inkoopactie omdat ik net zoals nog verschillende members hier op het forum van plan om een (degelijke) elektrolysecell te bouwen. En dit kan eigenlijk alleen maar met degelijke anoden? Deze anoden zijn niet altijd even goedkoop, maar met een inkoopactie kunnen we de prijs goed laten zakken. Ik ben niet van plan om winst uit deze inkoopactie te halen maar doe enkel en alleen omdat dan ook voor mij de prijzen dalen.

Indien je je geroepen voelt om deel te nemen, laat dan iets weten via PM of hier op het topic.

Ik zal vandaag nog proberen te zeggen met welke anoden de inkoopactie zal doorgaan.

Knallerdeknal

Link to comment

Je kunt ook een grote plaat of groot stuk stekmateriaal kopen die als onde gebruikt wordt en dan dat iemand ze op maat knipt, natuurlijk voorzichtig zodat op de kniplijn na de coating niet beschadigd raakt. Ikzelf hoef geen MMO anode omdat ik er al 2 heb. Als de kern Ti is hoef je de kniplijn niet te coaten. Het oppervlak is zo klein dat het niet aangetast wordt.

Link to comment

Ik heb nog geen antwoord van Magneto, ik hoop dat ze morgen iets laten weten in verband met miniumafname enzo. Maar dan zal ik een offerte aanvragen voor een Ti plaat en een Ti plaat met MMO coating.

Link to comment

IK heb een e-mail van Magneto gekregen. Ze vragen aan mij waarvoor ik de anode wil gebruiken en welke coating ik het beste moet gebruiken. Ik ga gewoon tegen hun zeggen dat ze dienen voor in een elektrolysecell. Wat me wel verontrust dat is dat ze niks zeggen over een zogenaamde 'kniplijn' waarmee ik de grote plaat in meerdere kleine platen kan verdelen daarom heb ik nu bij hun gevraagd of het mogelijk is zo'n anode te leveren. Anders zullen we gewoon een hoop kleinere anoden moeten bestellen van 20cm x 3cm met een dikte van 3mm (zoiets als die van dennisman)

P.S. : Sorry voor de dubbelpost maar anders leest niemand deze post.

Link to comment
Als de kern Ti is hoef je de kniplijn niet te coaten. Het oppervlak is zo klein dat het niet aangetast wordt.

Beter lezen..

Bij Magneto moet je gewoon netjes vertellen dat het gebruikt gaat worden om Bromiden, Chloriden en Jodiden om te zetten in resp. Bromaten Chloraten en Jodaten. Dit voor hobbydoeleinden. Zo kreeg ik gewoon een offerte aangeboden.

Maar een stukje van bijvoorbeeld 33 x 195mm van 1.5mm dik, (dat hadden ze nog liggen op het moment dat ik wilde bestellen) zou me +- €60 gaan kosten. Ik zou niet weten of dit bij een plaat veel voordeliger zal gaan worden, maar het is dus vrij duur.
Link to comment

IK kreeg van Magneto volgend antwoord op mijn e-mail :

1) Welke stroomdichtheid wordt toegepast in A/m² of A/anode

2) Specifieke afmetingen, welke wij voor u zullen knippen

3) Gewenste levensduur in aantal bedrijfsuren

4) Temperatuur van het elektrolyt

5) Wat is de toepassing voor deze anodes

Op vraag 1 kan ik niet direct antwoorden (Ik hoop dat er iemand is met meer ervaring die me kan vertellen wat ik hiervoor het beste hanteer). Vraag 3, daar zou ik persoonlijk iets van een 1000 uur op plakken. Duizend uur lijkt heel veel, maar als je ziet dat er members zijn die hun cell gemakkelijk 4 dagen aan een stuk laten aanstaan zit je al aan 96 uur. Als je dus 10x kaliumperchloraat wilt maken ofzo, zit je al bijna aan het einde van je anode.

Ik hoop dus dat er iets/iemand is die een antwoord kan geven op de eerste vraag. Als ik daar een antwoord op heb, kan ik een offerte gaan aanvragen.

Link to comment

Stroom moet het tot 50 A aankunnen, maar meestal kan dat het ook wel. Dit is bij 5 Volt. Bedenk wel dat ze niet minimale grootte moeten hebben, want meer oppervlak is meer A. Een strip van 3 bij 20 cm is een hele mooie anode. De koste weet ik dus niet. Mijn anode heeft minder oppervlak, maar met 20 A ben ik tevreden.

Het aantal bedrijfsuren is meestal enorm. Deze anodes gaan eigenlijk niet stuk bij het gebruik wat wij doen. Normaal zijn het echt duizenden uren die die dingen aan kunnen.

De temperatuur is meestal 60 -70 graden, maar voor de zekerheid zou ik toch maar 80 zeggen. Het kan best dat ze eens een keer flink oplopen als je iets fout doet.

De toepassing is dus het maken van Chloraten en perchloraten door het elektrolyseren van chlorides. Omdat hierbij hypochloriet gevormd wordt heb je dus MMO nodig, vooral bij het maken van perchloraat.

Link to comment

Laat maar weten waar waneer etc.

Lijkt me heel erg relax, en ik denk ookwel dat de meeste mensen het vor hetzelfde doel willen gebruiken.
Kent iedereen dat e-book over stoffen maken dmv electrolyse .. Zo niet zal ik het wel posten binnenkort paar honderd pagina's ofzo...

:)

greetz proxx

Link to comment

Het ziet er dus naar uit dat Magneto niet meer reageerd / zal reageren op mijn mails. Hetgene wat ik dan voorstel dat we kunnen doen als inkoopactie is het volgende :

We bestellen bij lycoseshop een hoop anoden en laten die naar één adres opsturen (mij thuis als voorkeur) en eenmaal ze bij mij thuis zijn aangekomen verstuur ik ze naar Nederland of België. De verzendkosten naar Nederland zouden dan €2 bedragen en naar België €1. Het geld voor de anoden kan opgestuurd worden met de post, overgeschreven worden via bankrekening (iBan & Bic) of betaald met Paypal.

Indien er van elk stuk maar één ofzo word afgenomen zijn de prijzen niet zo interessant maar als je ziet wat voor staffelkortingen je krijgt bij afname van 3, 4 of 5 stuks dan is dit toch wel een heel aanlokkelijke site voor degelijke anoden. Er zijn al verschillende members hier onder ons die hier al anoden hadden besteld en die waren er precies toch wel tevreden over.

De anoden die ik voorstel die we zouden kunnen nemen zijn de Titanium anoden met een MMO coating met een oppervlakte van 50mm x 50mm. Als er vijf mensen deelnemen aan deze inkoopactie dan kosten de anoden zo'n €50,41 per stuk taxen inbegrepen. Het enige wat er dan nog bij komt kijken zijn de verzendkosten vanuit Groot-Brittanië naar hier. Die verzendkosten zijn op zijn zachts gezegd niet zo mals (£30).

Er is ook nog een andere optie bij deze winkel en dat is de optie van de titaniumstrips ze verkopen die op rollen van 10 en 25 meter en hebben een dikte van 0,90mm en zijn 12,7mm breed. Als er genoeg animo is voor deze strips dan laten we gewoon zo'n rol naar mij thuis opsturen en dan knip ik het hier op de gewenste lengte en stuur het dan op naar jullie thuis. De prijzen zullen dan variëren naarmate de lengte en afname.

Er zijn ook nog de 'mesh-anoden' deze zijn een pak goedkoper maar ik weet niet of ze wel goed renderen in een zeg maar 'particuliere cell'. Ze hebben deze in oppervlakten van 25mm x 25mm en 50mm x 50mm en 100mm x 100mm. Als we er vijf van 100mm x 100mm zouden nemen dan zijn we (taxen inbegrepen) zowat €100 per stuk kwijt wat wel veel is. Daarom opteer ik voor die van 50mm x 50mm.

Zo, laat maar iets horen,

Knallerdeknal

P.S. : Ik vertrek straks voor een week op vakantie en heb dus een week geen kans om te antwoorden maar zou één van jullie misschien hierover een topic kunnen openen op Chemixtry en Chemieforum?

Alvast bedankt,

Link to comment
We bestellen bij lycoseshop een hoop anoden en laten die naar één adres opsturen (mij thuis als voorkeur) en eenmaal ze bij mij thuis zijn aangekomen verstuur ik ze naar Nederland of België.
Strak plan, maar welke webshop hebben we het nu over? Via google vond ik alleen een franse winkel en een inlogpagina van een andere shop..

Er is ook nog een andere optie bij deze winkel en dat is de optie van de titaniumstrips ze verkopen die op rollen van 10 en 25 meter en hebben een dikte van 0,90mm en zijn 12,7mm breed. Als er genoeg animo is voor deze strips dan laten we gewoon zo'n rol naar mij thuis opsturen en dan knip ik het hier op de gewenste lengte en stuur het dan op naar jullie thuis. De prijzen zullen dan variëren naarmate de lengte en afname..
Die zijn niet MMO coated dan lijkt me?

Er zijn ook nog de 'mesh-anoden' deze zijn een pak goedkoper maar ik weet niet of ze wel goed renderen in een zeg maar 'particuliere cell'.
Deze zijn bedoeld voor lage stromen. De reden dat ze goedkoper zijn is het veel kleinere oppervlak en veel minder gebruikt materiaal.
Link to comment
  • 2 weeks later...

Hieronder dan toch ietwat (te) laat de link bijgevoegd van de 'winkel'. Vermits er precies toch niet genoeg animo is om deel te nemen aan deze inkoopactie denk ik dat het beter is dat we ze stopzetten. Voor mijn part mag er een slotje op dit topic.

http://www.lycoseshop.co.uk/epages/luk.sf/...22Pt%20Anode%22

Achteraf bekeken doe je het maken van chloraten en perchloraten eigenlijk alleen maar voor de lol. Als je goed zoekt vind je een kilo 99,5%zuiver kaliumperchloraat voor €20/kilo en Kaliumchloraat €4/kilo. De kosten die je dan maakt om een cell te bouwen wegen eigenlijk niet op tegen het rendement dat je er uithaald (computervoedingen of voedingen, anoden, draden,...). Wat niet wegneemt dat is dat zelf een cell bouwen toch nog iets moois is.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...