Jump to content
PyroForum.nl

BP pers


grasmaaier

Recommended Posts

Maar zou dit lukken denk je?
Hydraulish krijgt meer kracht, als ik nu een formuletje had om de kracht bij persluchtcilinder uit te rekenen dan wist ik het, als ik aan zo een ton of 2 geraak is het goed.

Link to comment
  • 4 weeks later...
Ik had zo eens gedacht aan een pers te maken met een persluchtcilinder, ipv een hydrolische met olie dus.
Deze dingen geven op 5 bar perslucht al enorm veel kracht, maar kan iemand me een formule geven om de krackt in N (newton) uit te rekenen ?

diameter opp= A=50mm
Pa= druk= 5 bar

Hoofdformule: Pa = N/m2


1 bar = 105 Pa -> 5 bar = 505 Pa

(pi)*252=1963,495 mm2 = 0,0000001963495 m2

< formule omwerken tot N=Pa*m2 >

N = 505 * 0,0000001963495 = 61,3592188 Newton


PS: Hoe maak je superscript en subscript hier?
Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Vandaag heb ik een klein begin gemaakt aan me BP press (wel heel klein maar toch) Ik heb een stuk PVC buis afgezaagd (ID 75mm en lengte 10 cm) Nu zat ik te denken aan iets wat precies in me buis paste na lang nadenken dacht ik er opeens aan dat ik nog een oude ijs-hocky puck had liggen (ooit gevonde bij een ijsbaan die afgebroken werd) nu ging ik kijken of die puck in me buis paste helaas paste hij er net niet in :) maar met te groot neem ik geen genoegen dus ben ik naar de schuur gelopen en heb er een stuk afgeslepen. Nu past jij precies in me buis :D De volgen de stap is denk ik het hout op maat zagen en de opstelling verder opbouwen daarna schaf ik maar zo,n 6 ton press ding aan ;)
M.V.G, Bjorn

PS: Ik wou het wel editen bij met post hierboven maar dat kan niet meer!

Een post kan je slechts voor een bepaalde duur na de post editten, daarna is het te laat. Als je met edits warnings wil ontlopen heb je een slechte instelling, maak gewoon zo'n posts niet!
'me' hoort 'mijn' te zijn. Dit leest ZO irritant. T.

Link to comment

K wil hem wel van metaal maken maar ten eerste kan k nie lassen (heb er ook geen spullen voor) en k kan nie aan metalen plaatjes/balken komen dus...

Je staat al op 50%, hebt al een warning vanwege je spelling gekregen, in je vorige post is erop gewezen dat het beter hoort. En NOG dit soort taalgebruik. K is een letter, als je een persoon bedoeld moet daar een i voor. Inderdaad IK.. Ook een ontkenning in het nederlands is nieT en geen nie. Als je te belazerd ben om een letter extra te typen, typ dan niet. Je eerst volgende schrijffout zet je op 75%. T.

Link to comment
K wil hem wel van metaal maken maar ten eerste kan k nie lassen (heb er ook geen spullen voor) en k kan nie aan metalen plaatjes/balken komen dus...

Komop, iedereen heeft wel een autosloop in de buurt. Denk eens creatief, het is aan je eigen fantasie. Edited by Treelover
Link to comment
  • 2 months later...

Kosten hangen er helemaal van af hoe je aan je materialen weet je komen.

Maar nee, je kunt ook een knaller maken zonder al deze gereedschappen. Als je gebruikt wilt maken van Buskruit in je knaller heb je wel al deze dingen nodig, ahoewel de pers geen must is maar wel erg handig. Er zijn nog vele andere mengsels om een knaller mee te maken. Buskruit is alleen een stuk veiliger, dus dat is misschien wel verstandig voor jou om mee te beginnen denk ik, aangezien je nog een beginner bent lijkt me.

Maar al deze dingen zijn zowiezo erg handig voor een pyrotechnicus, misschien met uitzondering van de grinden als je je metaal poeders gewoon kunt kopen zoals ik.

Link to comment

Off-topic: Ja ik vind het nogal lastig om de verschillende stoffen bij elkaar te zoeken. Maarja aangezien je niet mag vragen waar je het vandaan haalt. En het niet helemaal met filmpjes wordt uitgelegt hoe alles werkt. Blijft het voor mij toch een beetje gissen hoe het werkt. :mellow:

Maargoed uiteindelijk lukt het wel om wat te maken(hopelijk).

mvg H8Machine

Link to comment
  • 2 months later...
Off-topic: Ja ik vind het nogal lastig om de verschillende stoffen bij elkaar te zoeken. Maarja aangezien je niet mag vragen waar je het vandaan haalt. En het niet helemaal met filmpjes wordt uitgelegt hoe alles werkt. Blijft het voor mij toch een beetje gissen hoe het werkt. ;)

Maargoed uiteindelijk lukt het wel om wat te maken(hopelijk).

mvg H8Machine



Ik heb een vraagje.. Ik ben nou toch al wel een aardig tijdje bezig met pyrotechniek, maar heb nog geen pers in bezit.
Maar ben heel erg benieuwd of het verschil tussen pulverone en geperst bp duidelijk te merken is.
Een voorbeeldje: Voor een 3" gebruik ik nu ongeveer 30 gram lift (pulverone), maar zou het verschil zo groot zijn dat ik met geperst bp een paar gram minder lift hoef te gebruiken dan bij pulverone? En is er misschien iemand die dit ooit vergeleken heeft?

Correcte spelling is verplicht. Onnodig quoten en off-topic posten is verboden.
Lees de regels! Warned. T.
Link to comment

Het is volgens mij beter tot een zekere mate, ik bedoel het zal wel aan de druk liggen en de dichtheid van je puck.

Lees het boekje blackpowder testing and optimizng van ian von maltitz (staat ergens in links/docs)maar door, daar staan ELKE processen in van de making of BP

Mijne granuleer ik overigens gewoon meteen na het natmaken.





Lttrrzz

Link to comment
  • 8 months later...

Na eerdere testen van Ener en mij, zijn wij tot de conclusie gekomen dat voor onze afdeling vuurwerk, pulverone niet veel onder doet dan BP.
H3 Pulver is daarintegen wel een stuk sneller dan BP.

Voor lift van onze shells, gebruiken wij altijd Pulverone.

Link to comment

quote name='nick' date='Jan 4 2008, 09:50' post='38381']
Na eerdere testen van Ener en mij, zijn wij tot de conclusie gekomen dat voor onze afdeling vuurwerk, pulverone niet veel onder doet dan BP.
H3 Pulver is daarintegen wel een stuk sneller dan BP.

Voor lift van onze shells, gebruiken wij altijd Pulverone.


Ik moet eerlijk zeggen dat ik juist wel veel verschil merk tussen pulverone en geperst bp.
Bij mijn 4'' shells kon ik van 55 gram lift (pulverone) overgaan naar 35 gram lift (geperst bp) terwijl dezelfde prestaties behouden werden. Kortom dat is toch weer een verbetering van zo'n 35 tot 40%
Hieronder nog een fotootje van mijn pers.
Ik kan er maximaal 4 ton mee persen en maak pucs van van ongeveer 95mm doorsnee en een centimeter dik


Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...