Jump to content
PyroForum.nl

BP pers


grasmaaier

Recommended Posts

Een machine waarmee je buskruit kan samenpersen tot een soort plakken, deze moet je daarna vermalen in een kogelmolen. En afhankelijk van de kwaliteit buskruit dat je wilt, nog een aantal keer moet samenpersen+vermalen.

Niet mee eens, je drukt als het ware de moleculen in elkaar, je mag niet verpoederen, je moet de pucks kapot slaan maar NIET vermalen,
als je het kapot hebt geslaan haal je de brokken door een paar mesh zeefjes, afhankelijk van de grootte gebruik je die korrels dan voor knallers lifting of breaking,
Je kan niet echt uitleggen hoe je een pers maakt, je moet een mal zien.
Link to comment

Een BP pers is gewoon een ronde sterke buis..
die vul je met een vochtig meal powder(+dextrine) en dan pers je het aan met een stok oid die in de buis past...
Zo persje het gewoon tot een blok en die ram je kapot tot kleine blokjes, liefst tot een dichtheid van 1,7g/cm.
Die BP die kan je peren in een hydraulische pers zoals op brainfever site, maar een bankschroef werkt ook redelijk in het begin, zor wel dat de ID van de BP die neit te groot is.

Link to comment
  • 8 months later...
  • 3 months later...
Guest ali chemicalie

kijk die snapt hem
(als ik buskruit pers in een buisje, onderkant dicht natuurlijk en dan aansteek heb ik een hele mooie fontijn die ook regelmatig brand)

Link to comment
  • 3 months later...

Ik had zo eens gedacht aan een pers te maken met een persluchtcilinder, ipv een hydrolische met olie dus.
Deze dingen geven op 5 bar perslucht al enorm veel kracht, maar kan iemand me een formule geven om de krackt in N (newton) uit te rekenen ?

diameter opp= A=50mm
Pa= druk= 5 bar

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...