Jump to content
PyroForum.nl

Danny !!!


danny db

Recommended Posts

Ik ben danny,

Ik bekijk al een tijdje dit forum en neem nu even de tijd om me te registeren.
Mijn hobby is uiteraard Pyro! Ik ben gefascineerd in chemie en alles wat er rond hangt, vooral dan ook de energetische stoffen.
Ik met mijn beste vriend hebben dan al heel wat gedaan van experimenten, meestal de ((simpele)) dingen: kas-rookbom, Kno3-suiker rookbom, Flash, Ammoniumnitraat uit kas halen, naclo3 met suiker, is een kno3 raket geprobeerd, je weet wel die dingen allemaal, eigenlijk alles behalve He's

Pijpbommen vind ik Kw3ll! en zeker niet het gevaar waard om mee te spelen! Een vriend van me is ooit geraakt geweest door een stuk schrappenell van zo'n pijpbom!

He's zijn ook wel redelijk gevaarlijk vind ik persoonlijk ik heb me zelf beloofd nooit iets te maken in de aard als Ap of hmtd. Misschien wel zilver acetylide of zo maar dan wil ik wel wat meer ervaring. Daarom denk ik eraan om is te beginnen met nitrocellulose, wetende dat jullie mij dit toch zullen afraden :)
IK heb ooit een boek geschreven (haha)! Ben ik persoonlijk wel fier op.

IK hoop dat ik hier veel zal leren, en een bijdrage kan zijn aan dit forum

Gr33tz Danny

Link to comment

Welkom! Ik hoop dat je hier veel mag leren. Experimenteren met HE´s is niet bij voorbaat onverantwoord, of gevaarlijk, maar vraagt wel wat gezond verstand en chemische basiskennis.



PS: Het is HMTD, geen HTMD. ( Afkorting van Hexamethyleentriperoxidediamine)

Link to comment

Welkom,

Lees de regels, pas ze toe! :)

Verder is het mooi dat je geen AP of HMTD wilt maken. Dat is wat velen juist wel willen doen. :/ Nitrocellulose is inderdaad mooi om mee te beginnen.

IK hoop dat ik hier veel zal leren, en een bijdrage kan zijn aan dit forum

Dat hopen wij ook. :P


PS: Sub- en supscript bij korte formules is niet verplicht, de stofnamen met hoofdletters schrijven echter wel! Hoe kunnen we anders het verschil zien tussen Co (kobalt) en CO. Doe dit dus in het vervolg ook a.u.b.
Link to comment
Guest fyver

Welkom!
Een grote tip lees eerst zeer veel!
Ik ben dus geband geweest van in het begin en dus ben ik maar beginnen lezen!
Het heeft me al veel kennis opgebracht dus lees eerst eens een groot deel van het forum!

GRTZ,
Fyver

Link to comment

Welkom, mooie beginpost, en NC zou ik je waarschijnlijk niet afraden, aangezien je goed over veiligheid denkt, en NC nou echt wel een zeer mooie instap HE is.





Lttrrzz

Link to comment
Welkom!
Een grote tip lees eerst zeer veel!
Ik ben dus geband geweest van in het begin en dus ben ik maar beginnen lezen!
Het heeft me al veel kennis opgebracht dus lees eerst eens een groot deel van het forum!

GRTZ,
Fyver


Dat is inderdaad een goede tip. Heb ik veel gedaan toen ik mijn boek maakte.
Link to comment
Guest meatyke

Ook een welkom van mij!
Hopelijk leer je hier veel en maak je veel plezier. :P

Ik zou ook beginnen met NC, het is makkelijk te maken en het knalt niet, dus de perfecte HE! :)

Link to comment
×
×
  • Create New...