Jump to content
PyroForum.nl

Meeting/BBQ


Leander

Recommended Posts

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik zie dat er ondertussen al tenminste wat ondernomen wordt. :) Als er dus meerdere mensen dit kunnen organiseren en dus plaats en tijd hebben kunnen we het best voor de meest centrale plek kiezen? Als je bijvoorbeeld helemaal ergens in het noorden van Nederland dit gaat doen dan ben ik niet zo zeker of ik wel kan komen, dat is nogal een mooi stukje reizen dan, zie je. :P

Link to comment

Ik wil best organiseren, kan wel foto's/filmpjes maken van de plekken waar het kan, maar de toetsweek heeft nu ff prioriteit. Komende week in 4 dagen 8 toetsen, dat wordt niet mals.

Als ik tussen het leren door af en toe pauze houd kan ik wel ff langsgaan met een camera. Dan kunnen jullie ook beslissen of het geschikt is.

We hebben nu dus al 2 mogelijkheden:
- Bij de Lek
- In de achtertuin van Keesthemad

Link to comment

Ok, foto's, eventuele voor- en nadelen, beperkingen, etc als je je tuin (of iets in de buurt ofzo) als optie opgeeft zodat we snel kunnen beslissen en een plaats en datum hebben. En dan kunnen we zien wie er eventueel komt en kunnen we nog beslissen of het doorgaat of niet en als nodig kunnen we de voorbereidingen treffen. :)

Link to comment

Miech , jouw achtertuin zonder ouders die thuis zijn lijkt me erg geschikt !
We moeten alleen een keuze maken:

1) BBQ met bier, gewoon gezellige meeting. Iedereen mag komen.

2) BBQ met pyro, beperkte groep. Ik stel voor alleen mengen die elkaar kennen. Bijvoorbeeld ik ken stijn, hij kent 2 mensen, die kent ook 2 mensen enzo. Zo weet je dat iedereen die komt betrouwbaar is en ook echt aan pryo doet, en geen mol is.
Dan is de locatie en alles geheim, en kunnen we wat pyro'en :) !

Hoe denken jullie hierover ?

Groetjes, Yellow

Link to comment

Lijkt me wel een goed idee Yellow.

Jammer dat ik dan uitgesloten ben want niemand kent mij. Behalve via MSN en dit forum maar dan zou ik alsnog een mol kunnen zijn.

Over dat bier, lijkt me niet echt verstandig om meerdere biertjes te doen. Sommige mensen kennen hun grens niet en is ook niet echt veilig tijdens pyro.

Link to comment

Ik ben meer voor het eerste idee, inderdaad omdat ik ook anders uitgesloten ben van de meeting... Ik denk dat er wel meer members zijn die er zo over denken.

Over dat bier, lijkt me niet echt verstandig om meerdere biertjes te doen. Sommige mensen kennen hun grens niet en is ook niet echt veilig tijdens pyro.

Uit Yellows post blijkt ook niet dat het de bedoeling is om bier en pyro te doen, maar meer of BBQ en bier, of BBQ en pyro als ik het goed begrijp...
Mij lijkt idee 1 dus het meest geschikt, om eens de mensen achter de avatar te leren kennen :) waar je al die discussies mee voert, maar waarvan je geen idee hebt wie het zijn...
Link to comment

Ik denk ook niet dat de kettingen heel lang worden, maar als je uitgaat van alle gerespecteerde en/of leden die geïdentificeerd kunnen worden via de krant, TV als pyro kom je denk ik een heel eind. Van mij mag overigens iedereen komen die wil, we gaan toch alleen BBQen? anders moeten we even een uitkomst zoeken idd..

grtz

edit; voor de duidelijkheid, ik ben voor idee 1.

Link to comment

Ik zou ook graag willen komen. Idee 1 lijkt mij een goede. Idee 2 lijkt mij niks. Ik ken helemaal niemand, heb ook niemand in mijn msn lijst. het lijkt mij ook een slecht idee om devices mee te nemen. Ik had al keer gelzen dat de politie een inval deed tijdens een feest. Als we geen zaken bij ons hebben kunnen ze ons niks maken.

Ik woon in best central in Nederland, we hebben een best grote tuin. daar kunnen met gemak 30 personen in, misschien meer. Ik denk als ik mijn ouders vraag het best mag. Mits er geen zaken mee worden genomen. We hebben een bbq thuis en een slager in de buurt die ze verhuurd.

Link to comment

Nou woon ik niet geheel centraal, maar eventueel is het te doen, half uurtje treinen vanaf amsterdam en dan 10 minuten met de bus.

Als alle locaties verder niets worden dan is mijn achtertuin beschikbaar, gaat zeker zo'n 15-20 man in. Is ongeveer 20x10 meter (breed) waarvan ongeveer de twee derde beschikbaar is. Kijk maar eens op filmpjes onder mijn naam op youtube.

Deze foto heb ik zo even, waar ik iets aan het uitkoken was...

Ik had een mooiere maar daar stond treelover op te pronken met 20ml spul dat wij NG noemen maar natuurlijk gewoon water is.

EDIT: Even voor de duidelijkheid, de tuin is nog ongeveer 3x zo groot als wat je ziet.

Link to comment

Ik zal helaas nooit naar een meeting gaan, maar leuk dat jullie het eindelijk eens proberen op te zetten. :)

Cool jeroen, waar haal je dat water met Nox dampen?


Lttrrzz

Link to comment

Ik dacht dat je voor rocketry toestemming van de gemeente moest hebben? Anyway: Laat het nu toevallig zo zijn dat de grootste verkoper van Rocketry supplies uit Nederland in Miech's woonplaats zit en dat daar, naar ik geloof, rocketry zonder al te veel problemen beoefend mag worden. :P Overigens weet ik daar vlakbij nog een plaats waar dingen als een BBQ - en zelfs rocketry - zonder problemen kunnen gebeuren. Miech weet vast wel waar ongeveer.




@Hieronder: Verkeerd topic misschien? :)

Link to comment

@ Pjee, ik ben daar ook geweest in die stad bij die winkel. Goede zaak en lekker soepel.
Alleen, ik heb onderweg naar het 'pakhuis' even een praatje gemaakt met die man, en toen vroeg ik waar hij die dingen dan zoals afstak. Nou, dat deed hij niet in de stad. Dat deed hij op leger plekken enzo in belgie.
Maargoed als jij zegt dat het mag, kunnen we dat wel doen. Maarja, tot hoe ver gaat rocketry ? Alleen KNO3-suiker based motoren zonder payload's ?

Link to comment

Ik zou gaan voor een meeting ZONDER pyro etc.. Ook geen rocketry, hoogstends een fonteintje of zo. Dat doe ik bijvoorbeeld op mijn verjaardag ook, en daar janken de mollen ook niet om. Maar het beste is gewoon alles uit te sluiten.

BBQ + Bier + Gezelligheid = the spirit.

Mij lijkt iemands tuin geschikter, omdat je dan alle spullen als koelkast, messen, spatels, etc gewoon bij de hand hebt. Wat dat betrefd zou ik het Lek idee laten varen.

Verder wil ik uiteraard wel helpen met organiseren.
*gaat weer wiskunde maken >.< *

Link to comment
@ Pjee, ik ben daar ook geweest in die stad bij die winkel. Goede zaak en lekker soepel.
Alleen, ik heb onderweg naar het 'pakhuis' even een praatje gemaakt met die man, en toen vroeg ik waar hij die dingen dan zoals afstak. Nou, dat deed hij niet in de stad. Dat deed hij op leger plekken enzo in belgie.
Maargoed als jij zegt dat het mag, kunnen we dat wel doen. Maarja, tot hoe ver gaat rocketry ? Alleen KNO3-suiker based motoren zonder payload's ?

Wat een smiecht: Op zijn site is toch echt een plaatje van een pijl te zien die binnen een afstand van 300 meter van zijn huis gelanceerd wordt. :)
Ik weet overigens niet zeker of rocketry is toegestaan, maar geloof dat het onder een soepelere regeling valt en dat het - wanneer op afgelegen locatie - zonder problemen kan. Anders is er natuurlijk nog de optie om het even bij het stadhuis na te gaan vragen; wanneer je namelijk duidelijk maakt dat je het op veilige locatie doet met raketjes onder de - ongeveer - 25cm zijn er weinig bezwaren. (Het subtiele verschil in wetgeving tussen rocketry en 'testjes', als iemand weet hoe dat precies zit wordt dat gewaardeerd)

P.S: Wat wel en niet kan is natuurlijk in direct verband met het waar en met wie. Dus bij deze: Waar kan het in ieder geval en wie zouden er in ieder geval willen komen? Als je bijvoorbeeld in iemands achtertuin zit met een paar mensen waarvoor niemand in kan staan, lijkt pyro me 'out of the question', omdat je dan toch niet zeker weet of '...' wel te vertrouwen is (hoewel ik een mollenverhaal persoonlijk niet zo slik) en je moeilijk (lees: De meeste mensen zullen wel met de trein zijn?) bij een geschikte locatie komt vanuit een stad.
Link to comment

Rocketry met kant en klare motoren (die estes en quest dingen) is naar mijn weten gewoon toegestaan. Zolang je het maar niet in de bebouwde kom doet, en natuurlijk je raket niet van iets zwaarders dan hout en karton maakt.
Hoewel we niet legaal zelf de motoren kunnen maken, kan je al best een leuke wedstrijd organiseren om de hoogte van het model van je raketje met fabrieksmotortje.

Mij lijkt iemands tuin geschikter, omdat je dan alle spullen als koelkast, messen, spatels, etc gewoon bij de hand hebt.

Die spullen kunnen makkelijk in een koffer of auto, en who needs a koelkast als je het bier ook in de Lek kan plompen. :)
Link to comment

Groot gelijk!
Ik ben de eerste 3 weken van da vakantie vrij en de laatste dagen, ik kan alleen niet naar noord-holland komen aangezien ik belg ben (ja yellow, Belgie wordt met een hoofdletter geschreven :) ), centraal Nederland zou misschien wel mogen. Als het toch ergens daar is, dan is dat dikke pech voor mij.
Als iemand geïnteresseerd om de laatste week van de vakantie naar het vuurwerkfestival te gaan met mij, moet je me maar pm'en!

Link to comment
Overigens weet ik daar vlakbij nog een plaats waar dingen als een BBQ - en zelfs rocketry - zonder problemen kunnen gebeuren. Miech weet vast wel waar ongeveer.
Bij die steiger en dat dooie konijntje toevallig? :)

BBQ + Bier + Gezelligheid = the spirit.

Mij lijkt iemands tuin geschikter, omdat je dan alle spullen als koelkast, messen, spatels, etc gewoon bij de hand hebt. Wat dat betreft zou ik het Lek idee laten varen.
Een meeting in iemands tuin heeft ook als voordeel dat je 50 euro boete per persoon aan openbaar drankgebruik bespaart (heb ik er al te veel van door feestjes in parken etc.) Bovendien heb je ook een vriezer, kookstel en magnetron bij de hand, en dat heb je niet bij de Lek.

Ik heb ook liever geen Rocketry of iets dergelijks erbij. Laten we het gewoon gezellig maken en elkaar een beetje leren kennen, daarvoor is geen vuurwerk nodig.
He-le-maal mee eens. Het wordt zomers trouwens niet erg vroeg donker, dus als je al vuurwerk afsteekt, veroorzaak je per definitie overlast.

Overigens lijkt mijn achtertuin me een prima locatie. Afmetingen zijn ongeveer 8 bij 10 meter, met grotendeels gras en tegels. Er wonen sowieso al 4 forumleden bij mij in de buurt, en ik ben goed bereikbaar met het ov. Nu alleen nog mijn ouders overhalen en/of wachten tot ze in Frankrijk ofzo zitten.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...