Jump to content
PyroForum.nl

PyroWiki.nl


Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ziet er goed uit, ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voordat hij echt goed in gebruik genomen gaat worden :)
Ik hoop dat er veel informatie aan toegevoegd gaat worden.

Ik raad trouwens iedereen aan om eerst een account aan te maken voor inhoud aan te passen. Anders dan komt bij recente wijzigingen je IP adres te staan, daar "zou" de politie gebruik van kunnen maken.

Link to comment

Het lijkt me trouwens leuk als ieder lid er een gebruikerspagina heeft.
Daarin kun je dan een pyrobio plaatsen ofzo, en we kunnen gebruikmaken van sjablonen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Help:Gebruik_van_sjablonen
Hier is een voorbeeld van een sjabloon:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjabloon:Element

Bij gebruikers kunnen we daarin de leeftijd e.d. plaaten.
We kunnen hiervan ook gebruik maken bij composities, sjablonen zijn erg handig om snel een aantal vaste eigenschappen van iets te bekijken.

EDIT:
Dit is een mooie gebruikerspagina:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker:CrazyPhunk

Ik ben alleen nog aan het kijken hoe je zelf sjablonen maakt, ik heb er wel een gebruik van gemaakt, dat is simpel, maar het maken van een sjabloon zit lastiger in elkaar.

EDIT2:
Dit vind ik ook leuk:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker:Vinniebar
Hij heeft rechts dingen staan van, "Deze gebruiker komt uit Friesland", "Deze gebruiker is rechtshandig", "Deze gebruiker is licht ontvlambaar". Zoiets zouden we ook kunnen doen met ervaringen, bijvoorbeeld "Deze gebruiker doet aan rocketry"

Link to comment

Een mooie manier om het uit te vogelen is om naar de officiele wikipedia te gaan, dan kijk je daar of je ergens een voorbeeld ziet van wat je wilt, en dan klik je bovenaan op bewerken en dan kijk je in de bron hoe ze dat doen.

Ik heb trouwens de rss feed aan m'n google reader toegevoegd :)


@Iedereen die niet snapt hoe hij een nieuwe pagina aanmaakt, doe dit door te zoeken op de naam van de pagina die je aan wilt maken. Als je de melding krijgt dat deze pagina niet bestaat kun je klikken op Aanmaken en dan kun je die aanmaken.
Zet onderaan: [[Categorie:Naam_van_de_categorie]]

Link to comment

Dit is zeer dope! :)
Ik zal ook proberen om zo veel mogelijk kennis erop te krijgen.
Dit is zeer handig voor de mensen die net zijn begonnen, ik gebruikte ook veel pyroguide, wat ongeveer het zelfde is.

Alleen waar kan je een pagina aanmaken?

-B.

Link to comment

Pyroguide of Pyrowiki is inderdaad een erg goede site. Wordt alleen traag opgebouwt, en er zijn tut's waar geen foto's bij zijn, waar ik niet van hou.

Maar mensen... de pyroforum wiki opbouw gaat hardstikke snel ! Er is al verschrikkelijk veel gedaan in 1 dag. Nu nog de vraag hoe lang het in dit tempo door zal gaan ....

Link to comment

Het begint er al aardig mooi uit te zien. :)
Hij is pas een aantal uur online en nu al zo veel dingen staan erop. Ik denk dat het helemaal mooi word als we er zo veel mogelijk afbeeldingen bij doen. Ik zal binnenkort een foto sessie houden als ik weer ricehuls ga maken. ;)
Ik ben wel benieuwd hoe het er over een week uit ziet.

-B.

Link to comment

Het lijkt me trouwens wel handig om onderaan toch de engelse benaming/vertaling van een stof bijv. neer te zetten. Als je dan weinig (nederlandstalige) informatie vind, dat je ook niet hoeft te gaan zoeken naar de engelse term/benaming. Het is maar een idee. Doe ermee wat je wilt. :)

Gr.

Mr.Paplu

Link to comment

@ Mr.Paplu (en alle anderen ;))

Ik heb nu met een Sjabloon zitten prutsen, alleen hij klopt nog van geen kant...
Klik...

Daar staat dus rechtsboven de "engelse naam", maar zoals je kan zien slurpt 'ie meteen de bovenste regels mee, waardoor die leeg blijven :)
Iemand die dit kan veranderen?

Link to comment

Ik ben al de hele halve dag (;)) in de weer met pagina's aan te maken en aan te passen. Maar er blijven maar dingen bij komen. Dus kom nu uit je luie stoel en begin met die pagina's vol te schrijven! :P Als je niet weet hoe iets moet kan je het gewoon vragen en het word je op 1 2 3 uitgelegd, m.a.w. je hebt geen excuus, iedereen kan goede pagina's maken. :)

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...