Jump to content
PyroForum.nl

Gevaren Zwavel/kaliumchloraat


A7X

Recommended Posts

Gelukkig is het goed afgelopen, maar dit kon gemakkelijk anders zijn geweest! Hopelijk was dit je laatste keer. Het is echt aangeraden om je te verdiepen in de pyrotechniek. Het kost echt niet veel moeite (of geld) om een veilig alternatief te vinden.

Link to comment

Zoals ik al zei is alles met de nodige veiligheidsvoorzieningen gebeurd. Ik ben mijn ledematen niet beu hoor. Bij het testen van mijn eerste mengsel was al duidelijk hoe gevaarlijk het spul wel was. Het vreemde was wel dat het niet afging om een steen die niet sterk genoeg was om de slag te overleven, maar een hardere steen deed het dan wel knallen.

Ik mag dan geen kennis hebben van pyrotechniek, maar ik heb weldegelijk genoeg kennis van chemie om veiligheidsvoorzieningen te kunnen nemen. Je kan uiteraard niet rond het feit dat het poeder met een lepeltje onder het kanon moet gestoken worden.

Link to comment

50g? Ik dacht dat je kennis van chemie had? Maargoed een goede chemicus kan ook bagger zijn in het uitvoeren van pyrotechnische experimentjes. Dit soort proefjes zij echt op de rand van pure pyrotechniek en scheikunde, echte hoogstaande scheikunde is dit namelijk niet echt. Daarbij komt iets meer wetenschap kijken :)

Als dat allemaal tegelijk afgaat en je staat er lekker met je gezicht boven levert dat een heleboel nare brandplekken op. Je hebt geen idee hoeveel warmte er vrij komt tijdens zo'n reactie.

Edited by pyrobass
Link to comment
×
×
  • Create New...