Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
gamekeeper

Droogijs Albert

Recommended Posts

Maken van een 'heksenketel' nice. :)
Je hebt hopelijk wel eem raampje open gezet?

In het vriesvak gevonden, of online?

Gr33tZ

In het vriesvak gevonden, of online?

Ik heb het net opgezocht, ze stoppen het bij producten om de boel koud te houden.

Je moet eens proberen om het in een beker water waar wat afwasmiddel of wat zeep oid inzit te gooien. Wel niet teveel. Je krijgt dan zeepbellen die zeer hard zijn, echt mooi. :) Je tafel vol zeepbellen die helemaal niet snel kapot gaan. ;)

Heheh, dat is wel leuk spul ja.
In tv-studio's nemen ze soms transparante buizen met een fluoriserende vloeistof erin, en dan leggen ze onderin droogijs. Dat geeft ook wel een leuk effect.

PS: Hoe moet je dat eigenlijk bewaren, aangezien het bij -80oC sublimeert?

Zo koud mogelijk bewaren, het vergaat toch en zelfs aan een redelijk tempo. Het dient ook niet om lang te bewaren maar om nogal snel te gebruiken. Maar het koelt natuurlijk wel heel goed.

Vette shit GK, ik ga ook eens verder kijken dan de frietzakken :)
Maar hoe is dat nou precies.. in stukken ijs, dat het dus een beetje op ijsklontjes lijkt ofzo.. of wat moet ik me voorstellen ?

P.S.: Leuke lamp.. hebben wij ook in de slaapkamer ;)

Guest Rico

Die rook die er dan af komt, is die schadelijk bij inademen of niet? Nee ik bedoel niet er boven gaan liggen hijgen maar als je gewoon ene keer perongeluk wat binnekrijgt? Gamekeeper, dat aanrecht heb ik ook in mijn lab :)

Droogijs is gewoon CO2 in vaste vorm, als je dit in water gooit sublimeert het heel snel en dan krijg je dus CO2 gas, niet heel erg giftig dus.

Het kan gevaarlijk worden als je zo'n experiment in je kamer uitvoert zonder
afzuiging of ramen open.

De CO2 sublimeert en het gas zakt langzaam naar de grond, zou je dan gaan slapen
dan krijg je minder zuurstof binnen dan de 20% die je normaal zou binnen krijgen.
Als je slaapt terwijl het zuurstof percentage te laag is kan je goed ziek worden of
zelfs sterven aan zuurstofgebrek, en je zal er niets van merken.

Voor zo'n geval heb je lijkt me een hoop droogijs nodig maar neem het zekere
voor het onzekere en doe zo'n experiment niet in de buurt van je bed.

Dat was idd een keer bij CSI ofzo, vrouw had droogijs gebruikt voor moord, maar dit ging echt om kilo's, ik geloof 12 kilo voor een kamertje van 2.5 bij 4.
Dus als je het niet overdrijft zal er weinig aan de hand zijn als die gegevens kloppen, iig zakt alle CO2 naar de vloer dus als je bed 50 cm hoog is en je kamer 2x4 krijg je 200x400x50 4000000 vierkante cm CO2 gas, al weet ik niet precies hoevaak CO2 gas groter is dan vast CO2...

grtz

EDIT: Mesh, dit geldt dus niet voor jouw kamer :) .

Een verhoogde CO2 concentratie is al zeer ongezond he, normaal is het 0,35% in de lucht ongeveer, het dubbele hiervan is al zeer ongezond als je er langdurig in staat.

Maar zal het bij een hogere concentratie niet al direct naar de grond zakken? je ziet bij dat filmpje van GK ook heel duidelijk dat de "rook" zich over de vloer verspreid.

Anders lijkt een CO2 vergiftiging mij wel heel erg gemakkelijk te behalen, 20 man een uurtje in een kamer en klaar.. Al moet ik dus weer bekennen dat ik niet bekend ben met de precieze getallen en volumes van in en uit ademen..

grtz

@ Miech: lol :) .

Maar zal het bij een hogere concentratie niet al direct naar de grond zakken? je ziet bij dat filmpje van GK ook heel duidelijk dat de "rook" zich over de vloer verspreid.
Die damp is heel erg koud, en heeft daardoor een hogere dichtheid dan de omringende lucht. Het lijkt me trouwens effectiever om iemand gewoon in een bak droogijs te gooien als je hem (letterlijk :) ) koud wilt maken.

Gelukkig mengen gassen goed door onderlinge aantrekking anders dan zou zuurstof niet onderaan komen en wij niet kunnen leven, het hangt inderdaad van de temperatuur af.

Als je kamer 2x4 is dan heb je ongeveer 7,8 kg droogijs nodig om de ruimte tot 0,5 m hoog volledig te vullen met CO2.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Dankje! De informatie is inderdaad het belangrijkste deel voor mij. Natuurlijk hoop ik wel op reactie(s) op eventuele vragen.   Jazeker! Ik weet dat hij alle soorten en maten fonteinen, kleinere (flash)knallers en de wat kleinere shells, voor zover ik weet tot 3", maakte. Zelf ben ik niet zo geïnteresseerd in de knallers, omdat je die letterlijk overal kan krijgen en het volgens mij niet erg ingewikkeld is, maar de sier heeft me goed te pakken.. Ik ben erg geïnteresseerd in hoe vuurwerk doet wat het doet, snap je?
    • Hey welkom ! Beetje een dooie boel hier, maar wel veel informatie ! Jeej. Weet je ook wat je overgrootvader maakte ? 
    • Beste lezer, Mijn naam is Max, echter zullen jullie mij vinden onder de naam McM. Op dit moment ben ik nog 21, maar dat zal snel gaan veranderen.. Al sinds ik mij kan herinneren ben ik actief in de wereld van het vuurwerk. Het begon met het afsteken met mijn vader en het meenemen van vuurwerk naar de basisschool tot het uitgeven van een maandsalaris in de laatste maand van het jaar. Echter heeft het zelf samenstellen van vuurwerk en het mengen van chemicaliën mij altijd geprikkeld! De vader van mijn opa heeft altijd zelf vuurwerk gemaakt. Helaas heb ik deze hobby nooit van hem kunnen leren. Ja, ik ben hier zeker om te leren van jullie, ik ben op de hoogte van de gevaren die de pyrotechniek met zich meebrengt en nee, meneer agent, ik zal het niet zelf namaken. Tot op het forum! Groet, McM
    • Ga eerst eens op dit forum lezen en zoeken naar Flash.  Daarin word eigenlijk bijna nooit Mg gebruikt. Dat heeft een reden.
    • Hallo medepyro's ik ben al zo'n 1-anderhalf jaar bezig met BP knallers en zou nu graag willen overstappen naar flash. Nu heb ik al kn03 in huis maar nu ben ik opzoek naar magnesium heb al wat gevonden online maar maakt het ook uit welke soort magnesium ik gebruik? MVG Thomas
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online