Jump to content
PyroForum.nl

"Straat Deurne ontruimd na vondst verdachte stoffen"


Superstijn

Recommended Posts

VS of Belgie, het blijft voor hun buitenland. :) Maarja, ze volgen dit forum waarschijnlijk al vanaf het begin (of het zal niet veel schelen), met chemixtry waarschijnlijk net hetzelfde.

Zoals ik al zei moet je niet omdat ze nu een actie hebben ondernomen ineens alles gaan veranderen. Ergens kon je dit toch al weten? Internet is nu eenmaal niet 100% veilig en met onze hobby moet je dus zeker op je tellen passen. Het enige wat ik nu doe is zeker geen adressen of andere informatie waarop ze me kunnen localiseren versturen via pm wat ik voorheen wel deed.

Als ze je echt willen pakken hadden ze dat al lang gedaan. De meeste hier moeten niks vrezen omdat blijkbaar veel members hun praktijk een beetje aan het opdoeken zijn en volgens hun toch alles netjes en legaal staat opgeslagen. Zolang je dan geen devices ofzo hebt liggen kunnen ze je niks doen. Het zijn net de members die heel actief bezig zijn (vooral met HE) en niet alles netjes hebben weggeborgen waar ze op uit zijn, die kunnen ze tenminste iets aansmeren.

Link to comment
  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • Root Admin

Dit is wat ik ook aan de moderators heb geschreven:

Ik heb zojuist in persoon gesproken met de mensen van OpenDomein (daar draait pyroforum.nl) en zij weten niets van dat de AIVD toegang tot server zou hebben. Zij hebben geen bevel tot het verlenen van toegang van de AIVD etc. ontvangen. OpenDomein zou wel eventueel gedwongen kunnen worden (gezien de huidige regels) tot het verlenen van toegang, máár, daar zouden zij op dat moment uiteraard zelf van op de hoogte zijn. De AIVD kan niet zonder medeweten van OpenDomein zomaar op de server rondneuzen.

De meest logische verklaring voor het feit dat ZIJN prive berichten (geen andere toch?) zijn gelezen is natuurlijk het feit dat ze ook ZIJN computer in beslag hebben genomen. Via ZIJN computer kunnen zij (Politie, AIVD, wie dan ook) op het forum inloggen en ZIJN prive berichten bekijken.
Link to comment

Maar dat zouden wij dan toch kunnen zien door de datum bij "Laatst actief"?
Dat was volgens mij nog ergens vóór al dat gedoe.

Kan nu zo snel niet meer nagekeken worden omdat zijn posts en alles is verwijderd... :)


EDIT: En ze hoeven ook niet per se hier in te loggen; pagina's worden op de computer zelf ook opgeslagen.
Ligt ook aan de instellingen, maar er kan zo 20mb aan opgeslagen internetpagina's, afbeeldingen, enz. op een pc'tje staan...

Link to comment
Wat ik nog het vreemdste van deze gebeurtenissen vind is dat onze 'zielenjager' nog steeds niet gereageert heeft! Heeft iemand enig idee hoe dat zit?

Niks aan de hand hoor, hij is gewoon "vrij" maar heeft geen zin om nog op dit forum te komen.
Link to comment

Wel vreemd dat de AIVD niet gevraagd heeft om in de server te mogen. Misschien dat ze nooit op de server zijn geweest en inderdaad alles via de computer hebben, misschien dat ze ingebroken hebben om niks via de beheerder naar admin te laten lopen. Hoe dan ook, houd het wel in je achterhoofd dat je voorzichtig moet zijn.

Link to comment
Wat ik nog het vreemdste van deze gebeurtenissen vind is dat onze 'zielenjager' nog steeds niet gereageert heeft! Heeft iemand enig idee hoe dat zit?

Hij is zoals RSDZ zegt al vrij maar heeft zich totaal teruggetrokken en verwijderd van dit forum. Het verwijderen van zijn accounts en tevens zijn posts was een overhaaste niet al te slimme actie maar is nu eenmaal gebeurd.
Link to comment

Kunnen we dit ter zijde leggen en geen discussie voeren over hoe ze er aan gekomen zijn, het doet er niet toe. Als ze je pakken pakken ze je toch wel.. Dan maakt het niet uit hoe ze er aan gekomen zijn, en dan nog als je gepakt wordt is het misschien vervelend maar je hebt niets fout gedaan dus ze kunnen je niets maken.

Link to comment
Het verwijderen van zijn accounts en tevens zijn posts was een overhaaste niet al te slimme actie maar is nu eenmaal gebeurd.

Hij wilde dat gewoon zodat de media er geen misbruik van zouden kunnen maken, de politie had alles toch al en daar ging het hem ook helemaal niet om. En ik vind het wat lullig om het te weigeren als hij dat zelf vraagt.
Link to comment
Hij wilde dat gewoon zodat de media er geen misbruik van zouden kunnen maken

Alsof ze hun sensatiestuk nog niet hebben geschreven. Ze gaan echt niet zijn comments op dit forum opzoeken om er verhalen over blijven te schrijven. Ik begrijp het standpunt wel maar er zijn andere beter manieren om er voor te zorgen dat ze de posts niet tot hem konden herleiden. een aantal dingen die erover zijn gezegd in de modsectie en waar ik het mee eens ben:

Resultaten van deze actie:
- een idiote identiteit maskerings operatie in de desbetreffende nieuws topic. Hij zou als member redelijk actief zijn maar hij is nu niet te vinden in de lijst en heeft geen posts. Beetje vreemd niet?
- het hele forum zit vol met spook-quotes en discussies zijn verstoord (missende berichten), bijvoorbeeld:
http://pyroforum.nl/index.php?showtopic=15...068entry22068
- zijn naam en gequote berichten staan verder nog steeds in diverse posts van andere members.
- je hebt de google-cache, daar kan je dus nu nog steeds een flink aantal van zijn posts opzoeken.


Het beste had gewoon geweest om heel de account aan te passen maar niet alle berichten te verwijderen, dit heeft alleen maar negatieve gevolgen voor dit forum.
Link to comment
  • Root Admin

Ik weet wel dat de data op 4 (!) schijven staat, de server draait in RAID-1 en de data wordt ook nog eens gekopieerd naar een andere server (ook RAID-1). Maar dit is vooral ten behoeve van storingen etc., niet om menselijke fouten ongedaan te maken. Verder, indien we een back-up terug zouden konden zetten zouden we 2 weken (?) terug in de tijd gaan, ook niet echt handig.

Link to comment

Stel er zou een backup van de database zijn, dan weet ik wel hoe het terug te draaien is zonder dat we terug in de tijd gaan. Ik weet niet of je bekend bent met phpmyadmin, maar daarmee kun je de database beheren, dan ga je naar de gebackupte tabel waarin alle posts staan, en dan doe je een select waarmee je alleen de posts van SP selecteerd, vervolgens doe je dan select all, en dan druk je op het exporteren knopje. Dan krijg je heel veel tekst, deze tekst kopieer je en sla je eventueel op. Vervolgens ga je dan naar de huidige database, en dan ga je naar SQL, en plak je daar die lange tekst in, en dan laat je em dat uivoeren. Vervolgens staan alle posts er weer in.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hmm, ik zie dat iedereen de laatste tijd een beetje schichtig is geworden met het posten in de HE-sectie en foto/video.

Misschien is het (voor iemand die geen HE/pyro doet) een idee om eens een video te posten (van het internet plukken) van een enorme explosie, en daarbij zeggen dat je een kilootje AP (of iets in die trant) hebt gemaakt.

Gegarandeerd dat je de politie aan je deur krijgt. Tijdens verhoor zeggen dat je op het forum hebt gelogen om interessant over te komen en vervolgens een rechtzaak aanspannen omdat ze je een slechte naam/zware trauma's/slapeloze nachten/noem naar op hebben bezorgd. Kun je meteen op het forum posten hoe "ze" precies te werk gaan en wat ze kunnen/mogen.

Dus, wie wil er een dagje lol met de wouten en een nachtje gratis verblijf in een luxieus politiecelletje, allemaal voor het goede doel. :) Zul je zien dat ze meteen een stuk voorzichtiger worden met het lukraak oppakken van GK-members op basis van filmpjes ed.

Link to comment

Hehe, slim hoor. Dat gaat nu ook zeker werken nu je het luidop hebt gezegd.

Ik heb gister een bom van 2kg AP gedetoneerd. Zo, komt u maar agentjes :) Wel even uitkijken dat u de auto niet in de krater parkeert, anders moet iemand hem er weer uit slepen. <-Zoiets?

Link to comment

Het kan iets beter verwoord, maar dat is in essentie wat ik bedoel.

Misschien zullen ze nu al een 2e keer nadenken voordat ze iemand oppakken voor een filmpje, iedereen kan namelijk een berg poedersuiker fotograferen en een filmpje van het internet plukken. You'll never know what's real and what's not, you piggy. :)

Een beetje provoceren kan geen kwaad toch?

Link to comment

;) whahahaha ''kom op Johnny, het is voor een goed doel, maak je maar geen zorgen over die paar kilo :P '' . Dat zou je kunnen doen ja maar ik denk niet dat iemand dat zou gaan doen :) . Er zullen heus wel makkelijkere wegen zijn om te vinden hoe ze met zulke dingen omgaan.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...