Jump to content
PyroForum.nl

"Straat Deurne ontruimd na vondst verdachte stoffen"


Superstijn

Recommended Posts

Verplichte Registratie is natuurlijk wel mogelijk... En ip's natrekken zou evt ook wel kunnen, maar daar kom je met 'achterhalen' niet ver mee.
Bovendien is het toch al zeker dat "ze" hier komen, dus dan schiet je er nog niks mee op.

En als ze onze PB's konden lezen, zouden ze onze IP-adressen ook al hebben. Dan waren er vast al meer members opgepakt... ;)

EDIT: Frituursnack is wel 15... Lang leve Google :P

Link to comment
  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ze hebben 100% zeker toegang tot onze PB, geloof me nou maar..

En doe gewoon wat ik heb gedaan, breng al je spullen naar een andere locatie.



Lttrrzz

Link to comment

Mensen, je kan je druk maken over wat ze allemaal weten en wat niet. Ik maak me er eigelijk liever niet druk om, ik wil niet weten wat zij allemaal kunnen en hoe ze me kunnen pakken.
Ik hou me zo rustig mogelijk, en als ze me dan toch vinden, is er gewoon niks aan te doen. Ik lig er niet wakker van.

Link to comment

Ik sprak vandaag met iemand die er wel verstand van heeft. Hij zei dat de politie met een gerechtelijk bevel inderdaad bij de host van het forum terecht kan om de pm's te lezen. Verder heb ik er ook geen verstand van maar ik zou er maar vanuit gaan.

Kunnen we misschien niet met een vertrouwde club leden verder gaan op een ander forum, en dat compleet afsluiten zodat het voor niemand toegankelijk is?

Link to comment

Ik ben het wel gedeeltelijk met Matthijs eens, maar ik vind het oneerlijk voor de mensen die net nieuw zijn of zich aan willen melden en die serieus willen leren.
En dat aparte forum maakt eigenlijk niet zo veel uit want dat kunnen ze toch wel met gemak achterhalen.

Link to comment

Het lijkt me idd voor de AIVD niet moeilijk zo'n forum te achterhalen, en zoiezo, hoe zien jullie dat voor je, dat je als je naar de site gaat een wachtwoord in moet vullen? Maar dat moet je ook om je pm's te lezen en dat kan de AIVD ook... Ze mogen dus waarschijnlijk ook de host dwingen dat wachtwoord vrij te geven.

Link to comment

Ja maar daar zijn oplossingen voor, zo kun je zorgen dat de AIVD allereerst niet weet wat de host is. Namelijk door steeds gegevens de redirecten van de ene server naar de andere (dit is ook zeer simpel). Als je dan zorgt dat je via wat buitenlandse eilandjes gaat dan wordt het al heel lastig voor de AIVD om de echte host te achterhalen.

Dan kun je nog zorgen dat de site onherkenbaar is, dit doe je door als pagina zo'n standaard zoekding te pakken, zoiets als dit: http://www.tribalwars.com/ of http://www.ogame.com/

Dan maak je dat mensen een bepaalde handeling moeten verrichten waarna de pagina ineens veranderd, maar de url in de adresbalk mag dan niet veranderen, dit doe je dan dmv AJAX (Asynchroom Javascript en XML) op die manier blijft in je geschiedenis gewoon die pagina met reclame staan. Nouja, en dan kun je dan een login maken enzo he.

Link to comment
  • Root Admin

Ik heb weer eens wat gemist zie ik...

... dat de AIVD dit forum opmerkt had ik min of meer al een beetje verwacht. Vuurwerk, en in het bijzonder explosieven, zijn natuurlijk altijd snel 'verdacht'. Maar dat ze ook toegang zouden hebben tot de prive berichten is voor nieuw voor mij. ;)

Het lijkt me niet dat ze via het forum-systeem de berichten opvragen, maar eerder direct vanuit de MySQL database. IP-adressen tracken heeft dus niet zo veel zin en verder zouden ze er natuurlijk wel voor zorgen dat hun identiteit beschermd is als ze hier op het publieke deel zouden gaan rondneuzen.

Tegenwoordig is er geen rechtelijk bevel meer nodig meen ik en kan de overheid alles en iedereen ongelimiteerd tappen en afluisteren. (telecom)bedrijven en organisaties zijn verplicht om daar aan mee te werken en moeten voorzieningen treffen om het tappen te vereenvoudigen.

Meer info: http://www.burojansen.nl/

Ik wil hier graag alles over weten, dus als mensen nog meer details hebben graag mailen alstublieft.

Link to comment

Ik denk dat het niet heel veel zin heeft om een afgescheiden deel van het forum ergens te 'verstoppen' op internet. Met de anti-terrorisme manie in Nederland en de rest van de wereld heeft de AIVD ongetwijfeld allerlei volmachten hebben gekregen. Als ze via het forum members kunnen opsporen kunnen ze via via ook heus wel achter de andere locatie van het forum komen. Het feit dat we dan ons willen 'verstoppen' maakt het alleen maar verdachter... Er zijn ongetwijfeld mensen die de info die op dit forum staan wel gebruiken voor verkeerde dingen, maar de trouwe members die hier de dupe van worden acht ik daar niet toe in staat. Het lijkt me slim om geen foto's en filmpjes achter te laten (wat erg jammer is, want het is altijd leuk om het werk van anderen te bekijken, maarja) dan is er in iedergeval geen bewijs. Verder zorg dat je je stoffen volgens de wet opslaat, dan kunnen ze je daar ook niet op pakken. En verder...mensen van de AIVD en andere stumperds die geen eigen leven hebben, probeer een eigen leven te krijgen en laat de hobbyisten van dit forum die geen kwaad in de zin hebben met rust en ga echte terroristen zoeken. Anders gezegt: Ga boeven vangen.

Link to comment
(...) Als ze via het forum members kunnen opsporen kunnen ze via via ook heus wel achter de andere locatie van het forum komen.
Houdt er wel rekening mee dat SP meerdere keren de webspace van 'zijn' chello-accountje heeft gebruikt om filmpjes hier te posten.
Dat adres (waar dus een achternaam in staat) in combinatie met zijn woonplaats (wat hier op het forum te vinden was) geeft één adres...
Link to comment

Van mij mogen ze komen hoor, ik heb hier toch niks interessants liggen. De popo kan je trouwens toch niet bijzonder veel doen als er niet bewezen kan worden dat je uiterst verdachte stoffen gebruikt zijn voor het maken van explosieven. (Geldt natuurlijk niet voor dingen als natriumazide, zuiver ammoniumnitraat etc.)
Ik vraag me trouwens af waarom SP nog niet gereageerd heeft, ondanks dat hij al weer vrij zou zijn volgens Omroep Brabant.

Link to comment

En waarom zou zuiver ammoniumnitraat niet mogen? Experimenteren is niet verboden hoor, hoho, alleen het maken van explosieven is verboden. Allerlei dingen mag je gewoon hebben hoor, en je mag het ook naast elkaar hebben staan, zolang het maar goed opgeborgen staat. Het gaat er om dat je veilig werkt.

Iedereen kan een bom maken en het gaat er om dat ze duidelijk kunnen zien dat jij dat NIET doet.

Link to comment
Ik vraag me trouwens af waarom SP nog niet gereageerd heeft, ondanks dat hij al weer vrij zou zijn volgens Omroep Brabant.

Ze hebben z'n pc en alles meegenomen... En voor de rest is hij ook niet meer van plan hier nog te komen. Lijkt me ook niet zo raar.
Link to comment

Lijkt mij ook wel zo slim als er nog geen uitspraak oid is gedaan, en het onderzoek misschien nog loopt...

Ja, en jij maar denken dat ze dom zijn... Iedereen die een beetje slim met computers om kan gaan heeft binnen 10minuten van elke willekeurige member hier uitgevonden waar die woont...
Ik denk dat de AIVD en haar partners hier toch worden overschat. Valt het niemand op dat SP de enige was die hier z'n Chello-space gebruikte?
Google for yourself...!
En "iemand die een beetje slim met computers om kan gaan" heeft echt niet 1-2-3 een adres bij een username hoor! Zelfs met een ip-adres kom je niet verder dan plaatsnaam, en zelfs dat is al zeldzaam.
Om hier verder in te komen heb je toestemming van de Provider zelf nodig... En voordat dat gebeurt zijn we ook weer een stuk verder (klik).

Het Googlen van de usernames kan echter wel meer gegevens opleveren: er zijn verschillende members die op meerdere forums dezelfde username hebben.
Met stukjes informatie van al die forums zou je dan op een adres kunnen komen.

Maar ja: iedereen heeft hier zijn eigen visie en mening, dus verder discussieren is doelloos...
Link to comment

Bij SP was het wel heel makkelijk he. Zo stond z'n mail gewoon in z'n profile, en dan gaat de sneeuwbal rollen. Voor de rest zijn dingen als per ongeluk je naam ergens zetten, woonplaats, of een club waar je lid van bent ook al makkelijk. Zo was dat ook laatst nog met een member hier die snel zijn post heeft aangepast. Met al die schoolsites tegenwoordig kun je al snel vinden waar iemand woont en of bijvoorbeeld de leeftijd klopt. Met de gegevens van de AIVD erbij is zoiets natuurlijk nog veel makkelijker te vergelijken. Al zou de AIVD weten wie ik ben, dan nog zullen ze niet veel vinden aangezien ik wel exprimenteerde, maar geen praktische dingen in elkaar zette zoals vuurpijlen. Kennis is het belangrijkste. Dat is het enige wat ze je niet zomaar kunnen afnemen.

Link to comment

Het zou mij niets verbazen als het wel mag, alhoewel ze het dan onder het mom van terrorisme bestrijding zullen doen. En anders laten ze het de Belgen uitzoeken, er zal vast een goede samenwerking zijn tussen die diensten.

Link to comment
  • Root Admin

Wie zegt dat chemixtry uit Belgie komt. Een domeinadres van een bepaald land betekent niet direct dat de server ook in dat land staat. Volgens MaxMind komt chemixtry uit de VS:

Hostname Country Code Country Name Region Region Name City Postal Code Latitude Longitude ISP Organization Metro Code Area Code
chemixtry.be US United States CA California Brea 92821 33.9269 -117.8612 New Dream Network, LLC New Dream Network, LLC 803 714
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...