Jump to content
PyroForum.nl

"Straat Deurne ontruimd na vondst verdachte stoffen"


Superstijn

Recommended Posts

<gelogen>

Ach ze mogen alles van me weten, ik doe niets illegaals, ik schrijf zelfs niet op dit forum, ik gebruik zelfs niet mijn eigen computer, dus... Nee even serieus, ik doe niets waar iemand last van moet of kan krijgen en daar moeten ze maar genoegen mee nemen en anders hebben ze pech, het is toch altijd een vriend die alles maakt, alleen voor het gemak zet ik dan vaak ik neer, want ik vind het stoer om te doen alsof ik vanalles maak maar de waarheid is dat ik een bange idioot ben die nooit gevaarlijke of verboden stoffen maakt of doet detoneren. Ben je gek... Zo ben ik niet...

Gegroet ambtenaar welke tegen absoluut lage salariëring dit forum af struint. Bij mij valt niets te vinden, en zoals uit het geheel zonder sarcastische uitingen stukje tekst blijkt zijn het altijd mijn vrienden die dingen doen, en ik vergeet nog even te vermelden dat ik dement ben en dat ik geen idee meer heb wie die vrienden te zijn noch dat ik weet hoe hun uiterlijk is.

Bedankt voor uw aandacht, zet uw werk voort op www.fok/geenstijl/etc.nl

*Natuurlijk is dit allemaal gelogen, alles op dit forum is gelogen, alle foto's zijn gefotoshopped, en ik kan namens iedereen spreken dat dit forum een grote truuc is om het geld uit het potje "nederland tegen terrorisme" te kloppen, dit noemt men creatief terrorisme, en ook dit is niet waar.

</gelogen>

Link to comment
  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ik moet er met mijn half dronke hoofd zo hard om lachen kees dat ik bijna een hartaanval krijg,
Me2, en ik ben niet eens halfdronken. ;)


Edit @ kees hieronder, nee, mijn hart kan wel wat hebben :P ik overleef monty python over het algemeen ook.. :P
Kijk NOOIT monty python als je stoned bent :P je ligt ECHT onder je stoel te rollen!
Link to comment

Haha,, nee ik ben nog niet opgepakt Stijn.. en hopelijk blijft dat ook zo :P

Maar ik ben de laatste tijd inderdaad niet zo veel meer met de pyro aan de slag (wegens persoonlijke redenen, niks ernstigs hoor.. :P ), ik zal waarschijnlijk tegen de zomervakantie aan weer wat meer gaan doen, want dan heb ik gewoon meer tijd enzo, dan is het simpelweg gewoon gunstiger.
Maar het forum zal ik niet verlaten, ik vind het altijd wel lachen om nieuwe dingen te leren en aan te zien hoe iemand na z'n eerste post onderhand wordt gebanned ;)

Maar ach, ik zal eens zien of ik binnenkort nog wat nieuws erop kan zetten!

Link to comment

Maar mensen, is het überhaupt wel illegaal? Kun je veroordeeld worden voor het hebben van AP? Of het hebben van een compo zoals H3? En voor het hebben van de ingrediënten? Is daar een wet voor, weet iemand welk artikel van het wetboek van strafrecht?

...En ik ben het met Julicher eens, men blaast de boel gigantisch op. Media en chemie gaan niet samen. Waarom? .....


Kijk, dat vind ik dan weer grappig.
Link to comment

AP en alle andere zooi wordt volgens mij gerekend tot Categorie II van de Wet Wapens en Munitie.
("voorwerpen bestemd voor het treffen van personen of zaken door vuur of door middel van ontploffing, (...)")

  • Het is verboden een wapen of munitie van de categorieën II en III voorhanden te hebben
Voorhanden hebben
Op een bepaalde (privé)plaats over de wapens kunnen beschikken. Als bijvoorbeeld een vergunninghouder thuis een wapen in een kluis bewaart en hij zich vijftig kilometer van zijn huis bevindt, dan heeft hij dat wapen nog steeds voorhanden. Hij kan immers wanneer hij maar wil teruggaan naar zijn huis om het te pakken. Voorhanden hebben betekent dus niet dat men een wapen letterlijk binnen handbereik moet hebben.
Verlof tot het voorhanden hebben van een wapen en munitie wordt, uitsluitend voor wapens en munitie behorend tot categorie III, verleend door de korpschef in de woon- of verblijfplaats van de aanvrager;


Dat is dus 1 punt...
Daarnaast kunnen ze je vast nog pakken op het zelf produceren van de explosieven, veiligheid van omwonenden, oid, enz ;)

EDIT: Het is verboden zonder erkenning een wapen of munitie te vervaardigen, (...)

EDIT2: Straffen bij het voorhanden hebben van wapens uit Categorie II: "gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie (...)"
(= € 3.350,-)
Link to comment

Ze kunnen je op alles pakken, maar jij hun ook op alles, nitrocellulose is bijvoorbeeld legaal, maar zij kunnen zo zeggen dat het illegaal is, en daar stink je dan zomaar in.

Goed, lieve AIVD gezien het feit dat jullie hier mee lezen... (pure gok) Dit wilde ik op de voorpagina van mijn website zetten maar door omstandigheden lukt dat niet:

Thanks to the unfortunate climate that has emerged im forced to quit my website for a while until the storm has set. The duch secret service (that is what they seem to be) is performing razzia's on members of the forums I myself read and post on. There is a number of people who got caught and they even seemed to read pm's between members on these forums, this heard I feel forced to quit this page for a while.

Besides the fact that it is ridiculous to follow and arrest people who do chemistry/pyro/HE for their hobby they use the budged that our government has against terrorism. In my and other people's opinion this is a waste of money and it shakes up the community for every time the media gets their attention to these so called bombmakers people fear their next door neighbour is a terrorist.

I hope some AIVD (dutch secret service) employee reads this and considers his point about this and start thinking for himself. I want my country to be as safe as possible, but I would also appreciate to be free. America has always been the country where nothing was allowed but everything could be done, and holland seems to be the opposite. Dear AIVD, please come visit my place, I will kindly tell you about my hobby, please dont break my door because that would give a mess. I have my stuff neatly packed and everything is as legal as it can be, I like to perform experiments and I would like to do so in the future. Oh and by the way, I'm not at home between 9-5.

Auf wiederschnitzel.

Link to comment

Ik vraag me trouwens af of AP wel onder de wet wapens en munitie valt. Het is een organisch peroxide, en is daarmee theoretisch gezien géén explosief! Ik herinner me dat ik gelezen heb dat de wet in Canada expliciet organische peroxiden uitzondert van de wet wapens en munitie.

Aan de AIVD proberen duidelijk te maken dat wij ook maar een stel onschuldige hobbyisten zijn zal weinig zin hebben, die lui moeten ook hun targets halen, en als dat het oppakken van onschuldige amateurs betekent dan moet het maar.
Jammer, maar het is niet anders. ;)

Ik had vanmiddag frituursnack op msn, en hij zei dat hij via-via had gehoord dat de heren in blauw ook PM's kunnen lezen. Is dit mogelijk met de huidige software? Misschien een idee om de server ergens anders te hosten? Of alle berichten encrypted met PGP. :P

Link to comment

Helaas kunnen we dan nu allemaal stoppen met posten...

En Kees, is NC legaal? want mijn NC hebben ze afgepakt na mijn ongeluk, en "op een stil plekje in leidsche rijn veilig tot ontploffing gebracht" zoals de krant zegt. 15 gram NC, hoezo van een mug een olifant maken...

grtz

Link to comment
De politie heeft woensdagmorgen om 11.15 uur een 15-jarige jongen uit Someren aangehouden. De politie deed in de ouderlijke woning van de jongen huiszoeking naar explosieven. Bij deze huiszoeking werden ruim honderd stuks vuurwerk en spullen die gebruikt kunnen worden bij het vervaardigen van explosieven gevonden, geen explosieve stoffen. De jongen is na verhoor naar huis gestuurd. De vondst van explosieve stoffen in een woning in Deurne, afgelopen maandag, was de aanleiding tot de actie van woensdag. De man uit Deurne die afgelopen maandag werd aangehouden, wordt vandaag in Den Bosch aan de rechter-commissaris voorgeleid.
Bron: pyromovies.nl
EDIT: omroepbrabant.nl
25 april '07


DEURNE - De explosieven die op 23 april zijn gevonden in een huis aan de Fitissingel in Deurne, waren waarschijnlijk bedoeld om bommen mee te maken. De 24-jarige bewoner van het huis, die vanwege de vondst was aangehouden, is inmiddels vrij.

De man moet nog voor de rechter komen omdat hij in het bezit was van verboden materiaal. Voor zover bekend heeft hij alleen gehandeld.

Door de vondst van het explosieve materiaal moesten bewoners van de Fitissingel en omgeving uit voorzorg worden geëvacueerd. Van alle stoffen die in het huis in Deurne in beslag zijn genomen, zijn monsters genomen. Het Nederlands Forensisch Instituut gaat ze onderzoeken. De explosieve stoffen zijn inmiddels tot ontploffen gebracht.
Bron: omroepbrabant.nl
2 mei '07
Link to comment

Ja, NC is legaal, NC-lak bestaat nog altijd, en je hebt bij die fopwinkel van dat spul wat je in asbakken moet doen om iemand te laten schrikken als die z'n peuk uit doet... Gewoon op pakken die handel, je hebt niets te verliezen, vecht tot je er bij neer valt, en aan een advocaat heb je niets, tenzij je een dure kunt betalen.

Link to comment

Wat het lezen van pm's e.d. betreft, hoogstwaarschijnlijk is het ook zo. Maar verandert dat wat? Ze houden het forum al langer in de gaten hoor, dat ze nu wat gaan doen kan je niet veel aan verhelpen. Het zal altijd moeilijk blijven om bepaalde zaken te bespreken of uitvoeren.

@bericht hierboven.
Is die jongen ook een van chemixtry/pyroforum of gerelateerd? Aangezien het met SP in verband wordt gebracht?

Link to comment

@Morpheus' post, WTF?! Dat is niet leuk, volgens mij gaan ze iedereen van het forum af.

@Mr.Stijntje, hacken is toch verboden in Nederland(Volgens mij overal maar ik weet niet zeker.), of mogen zij het wel omdat ze "boven de wet staan" ofzo?

Volgens mij gaan veel mensen op het forum nog problemen krijgen, ik raad iedereen aan om je spullen ed. te verhuizen tot deze ophef voorbij is.



Greets

Link to comment
@Mr.Stijntje, hacken is toch verboden in Nederland(Volgens mij overal maar ik weet niet zeker.), of mogen zij het wel omdat ze "boven de wet staan" ofzo?
Door rood rijden is ook verboden, toch doet de politie het als ze iemand volgen.
Helaas mogen ze zowat alles als het om 'justitiele vervolging' gaat.
Link to comment

Ze hacken misschien niet echt, ze hebben gewoon de servers bevolen om al de informatie door te spoelen in het belang van de veiligheid van het land ofzo. ;) Daar kunnen ze wel iets op vinden. Veder zou ik het inderdaad iedereen aan raden om alles ff goed weg te bergen, des noods bij een vriend te plaatsen en zeker geen devices laten liggen! Het kan goed zijn dat er nu op een tijd een aantal worden opgezocht. :/

Link to comment
De politie heeft woensdagmorgen om 11.15 uur een 15-jarige jongen uit Someren aangehouden. De politie..............

Dit was naar horen zeggen de "inval" bij frituursnack, waarbij verder niks boeiends is gevonden. Die honderden stuks vuurwerk zullen wel een paar pakken kanonslagen zijn geweest ofzo. ;)
Link to comment
Die honderden stuks vuurwerk zullen wel een paar pakken kanonslagen zijn geweest ofzo. ;)


Haha, de politie moet echt betere targets vinden want in Nederland zijn kanonslagen gewoon legaal hoor. Tenzij het van die Chinese dingen zijn maar dan nog, een inval doen voor illigaal vuurwerk WTF.
Link to comment
uuhm, is dat niet een soort van bewijs dat ze meelezen en daar ook daadwerkelijk dingen mee doen? ik bedoel, iedereen weet wie frituursnack was, en de aivd ook als ze wilden...

Ik denk dat de politie/AIVD eerder er achter waren dat frituursnack (het fictieve personage op dit forum dus) degene was bij wie ze een inval bij deden, sterker nog: ik weet het wel zeker.
Link to comment

Maar overal op het forum staat dat hij gestopt is.
Dat zou betekenen dat ze geen betere "targets" konden
vinden dus in die trant, for now we're safe.

Dat zou betekenen dat AIVD dit forum een stuk beter in de
gaten houdt dan wij denken. Is er niet een manier waarop we
guests kunnen dwingen om te registreren, misschien kan iemand
vanuit IP adres afleiden waar het vandaan komt?

Het lijkt mij wel sterk dat de AIVD toegang heeft tot onze PMs,
dat lijkt me schending van privacy. De AIVD zou voor dat soort zaken vast wel acces kunnen vragen aan ene hoge piet maar dat zou geen routine zijn en papierwerk kosten. Ik ben aan het speculeren, ik
heb geen idee hoe het Nederlands gerechtsysteem/AIVD werkt.

EDIT: Wie is dan die 15jarige jongen, hij is vast en zeker involved in "pyroforum".
Bamibal was toch pas 13 (of 14)? Verder ging "mr. legerpak" voor zover ik weet
niet geregeld met mebers om (tijdje geleden daar een search op gedaan, hij was
geloof ik ook een keer met zo'n andere gast iets afsteken geweest, maar die had
weinig posts op GK).

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...