Jump to content
PyroForum.nl

Ongeluk Bastieboy


maxy

Recommended Posts

Meschien is er hier toch iets een klein beetje positiefs aan het feit dat er hier zoveel gekeken word door die bevooroordeelde mensen: Als ze het begin van het toppic ook lezen zien ze hoe wij tekeer gaan tegen pijpbommen, crofty bommen, K3WL gedrag,...
Maar het blijft een triestige zaak... hou je sterk bastieboy...

@mesh5: wat erg voor jouw dat ze bij jouw ook huiszoekingen O.D. gaan houden ;) succes,...

Link to comment
  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dat sensatiegeile slappe aftreksel van de Telegraaf heeft blijkbaar de pik op mensen met abnormale interessen.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/050591.html

Ik vind het een beetje triest hoe het maken van nitro meteen aan terrorisme wordt gelinkt, blijkbaar heeft men daar niet door dat het bepalen van iemands intentie niet zo simpel is als 1+1=2.

Ik hoop (hopen is niet hetzelfde als zorgen voor, dus niet zeuren over bedreiging) van harte dat de schrijver (verkrachter) van deze artikelen (prof. Hoxha) zeer binnenkort bij een ernstig auto-ongeluk beide benen verliest. En dan niet zeuren over verdoving, m'n jong, da's immers "geemies" toch? ;) Daar zullen we hier dan een leuk stukje over schrijven.

Link to comment

Bij de meeste site's zie je ongeloofelijk stomme reacties op dit verhaal. Mensen die er niks van kennen gaan hun expertise eens bovenhalen. Echt triest dat ze het zo moeten oppakken. Er zijn enkele fouten gebeurd bij dit ongeluk, maar is dat niet bijna altijd het geval?

En natuurlijk heeft de media ook niet echt een postieve invloed hierop.

Link to comment

Dit is echt heel slecht. :P
Ik zie steeds meer sites en fora waar dit nieuws ingebracht wordt. En steeds maar dezelfde reacties. Volgens mij begrijpt 99.9% van Nederland niet waar dit hele verhaal over gaat. En toch komen ze met naar mijn mening kwetsende en domme reacties. Dit is echt héél erg jammer en héél vervelend voor Bastie en zijn familie, maar ook voor onze hobby. Het stukje in het AD was namelijk nog wel enigszins goed geschreven en dan krijg je er dit soort reacties op van onwetend Nederland. ;)

Greetz
IM

PS: zelfs op dit soort sites nieuws :P:P

http://www.holland-hardcore.com/modules.ph...ewtopic&t=14554

Link to comment

Dat geen-stijl.nl vind ik zo'n slechte site. Ik kan echt boos worden op al die mensen die van niks weten, en toch 100% hun domme en simpele mening geven.

Ik heb trouwens vandaag mijn fles Waterstofperioxide weggedaan. Om gewoon niet in de verleiding te komen om dat AP ooit nog maar 1 keer te maken. Het is gewoon gevaarlijk, dat is hier wel uit gebleken. Tuurlijk, als je er goed mee omgaat, maar je weet maar nooit en het kan de beste overkomen zoals je hier ziet.

Link to comment

Pff ik lees het nu pas... Ik moet toch zeggen dat ik geschrokken ben! Namens mij ook sterkte voor Bastie!
Sensatie belust nederland en menig geenstijl lezer leest zo te zien nu dit topic ( 145 mensen in 1 topic is niet gewoon meen ik). Nou hopen dat niet heel Nederland meteen in de Angst-voor-terrorisme manie schiet voor een uit de hand gelopen project. Wat de vrienden van Bastie betreft, ik denk dat het met de EOD en alles wel mee zal vallen. Per slot kwam Samir A. ook weg met 'hij houd gewoon van knutselen' terwijl heel Nederland wist dat het bij hem NIET onschuldig was, in tegenstelling tot de mensen van dit forum die zich met HE bezig houden. Maar aan de vrienden van Bastie, ook aan jullie sterkte!

ps. @ Gamekeeper & mods, kunnen ze jullie verplichten om IP adressen vrij te geven van mensen van dit forum waarvan ze naar aanleiding van dit incident besluiten ook een kijkje te willen nemen?

Link to comment

OMG wat erg ;)
Ik lees het nu pas, en ben super erg geschrokken. Maar ik wil je toch wel bedanken eigenlijk. Ik was ook van plan om eens een keer AP te gaan maken, maar na dit verhaal wil ik er niet eens meer iets van weten. Omg, ik vind dit echt super kut voor je. Heel veel sterkte met alles gewoon! Dit ongeluk zal je leven niet veel goed doen (behalve dat je niet met HE's moet kloten)
Toen ik het las dacht ik dat je gewoon volwassen was, kende je verder niet enzo. Maar toen ik hoorde dat je 15 jaar was de schrik wel wat erger. Damn, 15 jaar en dan al een been kwijt. Ik heb zo veel medelijden gewoon!
Heel veel sterkte Bastiaan en familie leden/vrienden/kennisen!

PS:
Wat er gezegt op GeenStyle vind ik gewoon simpel weg dom en niet kunnen. Stomme mensen die niet eens weten waar ze het over hebben :P

Link to comment

Man, ik ben echt geschokt. En al helemaal met dat belachelijke commentaar op die *#&*&#-sites. Ja, daar bedoel ik jullie mee, vieze geen-stijlers!. Jullie hebben het IQ van een muismat, en jullie geven je mening voordat je ook maar iets over het onderwerp weet. Belachelijk! Verdiep je eerst eens in iets, voordat je commentaar geeft.

Veel sterkte aan bastie en zijn familie.

Welicht iemand met kennissen / familie in de rechten branche die eens zou kunnen checken?

De vriend van mijn zus studeert rechten. Ik zal het hem eens vragen. Ik denk het trouwens niet

Gr.

Mr.Paplu

PS: Wat ik niet snap is waarom nu iedereen geen AP meer wilt maken. Als je hierdoor zo geschrokken bent dat je geen AP meer wilt maken, stop dan helemaal met HE, want niks is echt veilig. Bij dit ongeluk zie je ook dat het hem helemaal niet lag aan welke HE het was, maar aan een stom klein foutje. Dat kan bij elke HE gebeuren.
Link to comment

Daar heb je gelijk in. Ik heb eigenlijk zelf nooit een HE gemaakt, maar ik vind het raar als je AP de schuld gaat geven terwijl het ook elk ander explosief geweest had kunnen zijn.

[edit] @Julicher hieronder: Je hebt gelijk dat het gevaar hem grotendeels in de primary ligt, maar welke primary je gebruikt maakt bij dit soort ongelukken bijvoorbeeld niet uit. Het is ook de primary die gevaarlijk is, maar om nou de schuld te geven aan 1 enkele primary als er een ongeluk gebeurt vind ik raar. Het had net zo goed bv. HMTD geweest kunnen zijn.

Nu weer ontopic?

Link to comment

Het gevaar zit 'm vooral in de primairies denk ik zo. Als je alleen Secondairies gemaakt hebt is de kans klein dat er wat gebeurd, als je bv. AP maakt is de kans al een stuk groter op vroegtijdige detonatie. Een leuke synthese of zo lijk me wel leuk, maar niet als er een redelijke kans op een ongeluk is. AP is soms wel goed, maar het probleem is volgens mij dat je het nooit zeker weet bij AP. Bij een HE wil je toch wel enige zekerheid voordat je het maakt.

Link to comment

@ Julicher, ik moet Mr.Paplu toch gelijk geven. De primaries zijn inderdaad een zeer groot gevaar bij de HE's, maar het grootste gevaar is toch nog de nonchalantheid/onoplettendheid van de mensen. Dat leidt meestal tot menselijke fouten waardoor ongelukken gebeuren. Dit ongeluk had evengoed met elke primary kunnen gebeuren dus het is zinloos om ineens AP af te doen als het slechtste primary explosief ooit maar HMTD daarentegen wel te prijzen. Al die organische peroxides trekken in mijn ogen op niks! Dit neemt niet weg dat zulke dingen niet gebeuren met DS ofzo.

Ik wil maar zeggen dat ik het begrijp dat je liever DS neemt dan AP om die kans op vroegtijdige detonatie en ongelukken zo klein mogelijk wilt maken maar aangezien bijna alle ongelukken waarvan ik gehoord heb een menselijke fout als basis hebben. En het dus niet zou uitgemaakt hebben of je DS of AP had gebruikt vind ik het een beetje hypocriet om het volledig op de onbetrouwbaarheid van AP te steken.

Just my two cents...


Ps: Sorry voor het off-topic gedoe. ;)

Link to comment

Ik loop een beetje achter, maar dit nieuws bereikte me vanachtend pas.

Wat is dit &*^*%$#! Ik wens je ontzettend veel sterkte in het omgaan met je nieuwe handicap. Het lijkt me ontzettend moeilijk..

Trek je niet teveel aan van de onwetendheid en gevoelloosheid van de 'stijllozen'. Ht is erg lulig om te lezen, en bevat weinig doordachte opmeringen of kennis van zaken.

Daarnaast geeft dit (voor mij althans) ontzettend veel stof tot nadenken, over He's en 'onze'' hobby in het algemeen, en vooral ook over de noodzaak in goede practische voorlichting bij het maken de detonators, devices, opslag ed.

Ik hoop dat we hier allemaal iets van kunnen leren, en ik hoop vooral dat het vele mensen zal afschrikken. Ook hoop ik dat wij, de actieve (HE) members, in ieder geval gaan brainstormen over het voorkomen van zulk soort tragische ongevallen. Dat kan door betere voorlichting en het aangaan van practische discussies, of anderszijds bijvoorbeeld door het (meer) afschermen van informatie over hoog energetische materialen, met name de primaries.

Link to comment

hallo jongens, Bastiaan hier.

allereerst wil ik jullie bedanken voor het positieve commentaar en alle beterschapswensen, ik haal hier veel steun uit en dat kan ik nu wel gebruiken, plus het feit dat jullie eigenlijk de enige zijn die mij in deze situatie steunen, buiten famillie en vrienden om uiteraard.

met mij gaat het hier naar omstandigheden zeer goed, ik word helemaal volgespoten met morfine dus aan de pijn zal mijn depressie iig niet liggen, verder voel ik me op emotioneel gebied(man ik lijk wel een wijf... :P ) ook behoorlijk goed, er kwam vandaag een kreng van een revalidatie-arts langs die mij vertelde dat ik bijna alles weer zal kunnen met mijn prothese. ;)
ik word erg goed verzorgd en het eten is nog niet eens zo bar slecht als ik me had voorgesteld. Aan bezoek heb ik ook zeker geen tekort, dus al met al is het hier op het verlies van mijn been na een klein paradijsje :P .

nu even serieus, natuurlijk vind ik het kut dat ik mijn been zal moeten missen, maar ik blijf relativeren en zeggen, het had ook mijn arm of hoofd kunen zijn en dan had ik veel minder gekund.

nu weten jullie hoe het met mij gaat, als jullie willen dat ik het verhaal gedetailleerd vertel moeten jullie het maar vragen, want dan vertel ik het.

Nogmaals bedankt voor alle goede wensen en berichten, dat stel ik erg op prijs :P .

grtz :P

Link to comment

Heej ! Ik ben blij om van je te horen.
Ik zou graag het hele verhaal horen van jou als persoon zelf. Want of alles wat je leest en hoort waar is, weet je niet. Zal vaak wel niet ( heb ik ervaring mee gehad ).

Goed van je dat je er zo positief tegenover staat. Het is natuurlijk flink kut zonder been, maar zoals ik van je hoor dat je bijna alles weer kunt met die prothese ben ik erg blij voor je.

Dus, vertel. Kunnen we allemaal wel wat van leren denk ik.

Groetjes, Yellowcard.

Link to comment

Beter dat het goed met je gaat gozer, ik hoop dat je revalidatie snel verloopt, je zal nu vast wel nog een boel pijn hebben(als er geen morfine aanwezig is dan ;) ).

Trek je trouwens niks aan van al het commentaar dat op diverse weblogs staan, die mensen kunnen zich niet verplaatsen in andermans situatie, en maken daarom gebruik van kinderlijk commentaar.

Hoop dat het snel weer beter met je gaat :P.

Link to comment

Ik ben blij dat je er zo nuchter onder blijft. Het verhaal wil ik ook nog wel een keer van jouzelf horen.

En over wat Leander zei. Ik ben ook van mening dat er iets moet gebeuren om dit soort dingen zoveel mogelijk te voorkomen. Afscherming, meer regels en/of goede voorlichting lijken me goede ideeën. Ik denk dat goede voorlichting het beste zal werken, en dat regels over hoe jij praktisch werkt ook verstandig zijn. Alles om nog ongeluk te voorkomen vind ik welkom, zelfs als het in mijn nadeel is.

Gr.

Mr.Paplu

PS:

45 User(s) are reading this topic (43 Guests and 0 Anonymous Users)

Gelukkig zakt de hoeveelheid idioten ook weer.
Link to comment

×
×
  • Create New...